lesław Zgłoś #1 Napisano 14 Listopada 2011 Witam, Mam problem z silniczkiem pompy vacum do hamulców. Po podłączeniu na krótko nie działa. Jak wymienić ten silniczek? Czy trzeba coś potem odpowietrzać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #2 Napisano 14 Listopada 2011 vacum pompa w 2e... no co ty.. Przecież tam podciśnienie jest brane z kolektora ssącego. A jak mowa o jakimś turbo to napisz jaki model to podrzucę rysunek z etki. Chyba że mowa o pompie ABS- jej wymiana nic nie zapowietrzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #3 Napisano 14 Listopada 2011 Tak, chodzi o pompę wysokiego ciśnienia i silniczek, który ją uruchamia, żeby dobić ciśnienie do układu. Jest to niezbędne aby działało wspomaganie hamulców (nawet przy niesprawnym układzie ABS). Dalej proszę o podpowiedź, jak wymontować sam silniczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 14 Listopada 2011 Musisz wymontować całość lub silniczek z obudową pompy i zbiorniczkiem dopiero będzie łatwiej wydostać sam silnik. Jeśli poszły same szczotki to powinien każdy wprawny elektryk załatwić problem ale jeśli przyczyna awari jest np. czujnik ciśnienowy i silnik spalił się na dobre (popalony komutator lub nadtopione plastiki ) to i tak czeka Cie zakup całej używanej pompy. Cena nowego czujnika będzie oscylować w cenie używanej pompy. Jest ich troch na allegro. może i na forum w dziale sprzedam coś znajdziesz No ale zawsze możesz próbować zreanimować silnik. TUTAJ masz bardzo ładny artykuł o ty rodzaju układu ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2011 Ale ten silnik musi być jakoś przykręcony do reszty. Nie ma metody żeby go odkręcić bez wyciągania całości? Jeśli chodzi o czujnik ciśnieniowy, to wydaje mi się, że jakby padł, to cały czas byłby załączony przekaźnik i silniczek chodziłby bez przerwy. U mnie przekaźnik załącza się (pewnie dostaje sygnał o małym ciśnieniu w układzie właśnie z czujnika ciśnieniowego) ale nie uruchamia się ten silniczek i nie doładowuje ciśnienia, przez co nie ma wspomagania hamulców (twardy pedał). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2011 Sam silniczek (z tego co widać ogólnie na zdjęciach skanach itp. musiałbym podejrzeć u siebie) wisi na dwóch szpilkach (chyba na imbus) na obudowie samej pompy i na dwóch gumach-amortyzatorach , jeśli uda ci sie to rozkręcić to silnik może sie wysunie , jak nie to targaj silnik z samą pompą rotacyjna i akumuatorem cisnienia \, czyli to co wiada cna fotce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #7 Napisano 15 Listopada 2011 Dzięki za rady. Szukam jakiejś używki. Dam znać jak to wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #8 Napisano 15 Listopada 2011 (edytowane) miałem tak w swoim b3, po rozmontowaniu silniczka zobaczyłem, że wszystko wewnątrz jest czarne, kompletnie spalone. Wymieniłem kompletną pompę (tak jest szybciej). EDIT// Jak masz coś do sprzedania to mamy dział giełda na forum. GURAL Edytowane 16 Listopada 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2011 Proszę w takim razie, opisz jak się wymontowuje tą pompę (które przewody hamulcowe trzeba odkręcić, co z przewodem podciśnienia itd.) i czy jest to proste do wykonania. Jak rozbierałeś silniczek, to powiedz, czy da się go jakoś odkręcić jednak bez wyciągania całej pompy, czy śruby mocujące są odkręcane od strony silnika, czy od nadkola (błotnika)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #10 Napisano 16 Listopada 2011 (edytowane) No tak, admini czuwają i dobrze. A wracając do wątku, tego silniczka raczej nie wymontujesz bez demontażu całej pompy niestety. Dostęp ułatwi odkręcenie zbiorniczka wyrównawczego. Ponieważ pompę wymontowywałem już dawno temu, to zbyt wiele nie pamiętam. Ładny opis dotyczący samej pompy znajdziesz tu: http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomowe/prace_dyplom/Teves/praca_3_2_teves.htm , potem klikasz odnośnik obwód hydrauliczny. Fotki zawsze się przydadzą. Edytowane 16 Listopada 2011 przez mcgregor88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #11 Napisano 16 Listopada 2011 Dzięki za pomoc. Dzisiaj puknąłem trzonkiem młotka w obudowę tego silniczka i ożył. Nie wiem na jak długo, bo pewnie zawieszają się szczotki, ale teraz jest OK. Widać bez młota nie robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach