kat825 Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2011 Witam. Mam na oku Passata z prowadzonego z Francji, i teraz mam pytanie, jakie powinny być dokumenty przy aucie aby móc zarejestrować w PL (chodzi mi szczególnie w języku FR) Pozdrawiam i czekam na wszelkie informacje dotyczące rejestracji aut z FR:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) Dowód rejestracyjny pojazdu oraz umowę kupna sprzedawszy, możesz dla pewności zrobić zdjęcia dowodu osobistego sprzedawcy (tak dla siebie i dla lepszego snu) i odwiedzić komisariat Policji w celu weryfikacji legalności pojazdu - dodatkowo blachy i ubezpieczenie (jeśli będziesz leciał na kolach) Ja tak sprowadzałem swojego z Francji to tylko umowa , dowód rejestracyjny, blachy "F" ubezpieczenie było ważne , odwiedziny na Policji .. kasa do ręki dla sprzedawcy - wizyta po ON i rajd do domu Edytowane 8 Października 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2011 Wiesz co papierów to wiem jakie ale jak one się zwą po FR gdyż ni w ząb nie znam tego języka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #4 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) Musiał bym luknąć po dokumentach. Ale z tego co pamiętam jest koloru szarego : [ATTACH=CONFIG]66962[/ATTACH] Umowa Kupna sprzedaży (i tłumaczenie już w PL) Karta "Griss" czyli dowód rejestracyjny Francuski. (i tłumaczenie) Jeżeli auto było uszkodzone to na pewno ma zabrany taki dowód i muszisz go wyrobić w odpowiedniej prefektórze we Francji nazywa się to karta eksportacyjna(ale to zupełnie odreba bajka) W niektórych urzędach wymagany jest dokument że auto nie jest zastawione i jest z legalnego żródła, to musisz się dowiedzieć czy u Ciebie w urzędzie wymagaja taki kwitek. Ubezpieczenie będziesz miał za szyba po prawej stronie - "data od kiedy do kiedy" Przegląd techniczny w Polsce. Zaświadczenie o zapłaceniu akcyzy, VAT-24 i Recykling faktycznie kosztuje to 500 zł ale poszukaj u siebie w okolicy może masz gdzieś stacje która zajmuje się recaclingiem aut i wtedy będziesz mógł podpisać z nimi umowę i będzie Cię to kosztować ok 300 zł więc warto się zainteresować i poszukac. Jeśli chcesz wiedzieć co i jak to proponuje zajść do urzędu celnego oraz wydziału komunikacji i sie o wszystko dopytać Proponował bym zabrać ze sobą kogoś kto zna minimum francuskiego , bo po angielsku to udają że nie znają Edytowane 8 Października 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #5 Napisano 8 Października 2011 dobrze rozumie, jak w okolicy jest firma zajmująca się recyklingiem aut to zapłace 300zł? Wiesz ja auto chce kupić w PL sprowadzone z FR i dla tego chcę wiedzieć co za papierki muszą być przy aucie aby potem je bez przeszkód zarejestrować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #6 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) Z tym recyklingiem to musisz mieć najlepiej jakiegoś dobrego ziomka albo kogoś kto dobrze żyje z tymi ze złomu. Jeśli na terenie RP: 1. Dowód rejestracyjny (i tłumaczenie już w PL) 2. Umowa Kupna sprzedaży (i tłumaczenie już w PL) 3. Faktura zakupu 4. Pierwszy przegląd na terenie RP przeprowadzony w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów 5. Opłaty w Urzędzie Celnym i U. Skarbowy - jeśli jest opłacone to + dla ciebie 6. Musisz zwrócić uwagę do kiedy warzmy jest dowód rejestracyjny (będzie przekreślony , przycięty lub z wpisaną data ja w powyższym poście) 7. Czy auto jest na blachach i do kiedy maja ważność jak również ubezpieczenie- trafisz na skrupulatnego policjanta i dojdzie ci koszt mandatu + laweta. Możesz wykupić polisę OC na określony okres czasu figurującą na tablice (domniemywam że takowe są) na aucie , ale to jest nie tania przyjemność . Daleko masz po to Auto ? Spisać sobie VIN i zatupać na Policję , jak również upewnić się czy auto nie było w Leasingu czy pod jakimś obwarowaniem bankowym - ostatnio było o tym w "Turbo Kamera" Edytowane 8 Października 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #7 Napisano 8 Października 2011 Po auto mam ok 100km w 1str była ważność tablic FR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #8 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) była ważność tablic FR? jeśli jest to oryginalna tablica w systemie FNI przód Biała/tył Żółta albo SIV Białe albo czasowe Czerwone z białymi literami i cyframi ważny dowód oraz badania techniczne to możesz na niej śmiało jechać tylko wykupujesz OC. jeśli są to blachy tzw. tranzytowe to one są wydawane na pewmy okres czasu (*ok 1mieś)- z reguły bierze się je tylko na przejazd przez Niemcy - bo tam Policja dość często wyłapują takie kwiatki. Edytowane 8 Października 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #9 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) tablice ma żółta tył, biała przód jak się po FR zwie ten dowód pojazdu? wiem że po sprzedaży we FR przekreślają go, wpisują datę. Dodatkowo umowa k/s i to chyba wszystko co potrzeba, tylko jak to się zwie w ich lengłidżu? Edytowane 8 Października 2011 przez kat825 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #10 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) jak już wspominałem wyżej to się nazywa : Karta "Gris" czyli dowód rejestracyjny Francuski. przeglądając neta trafiłem na taki zapis : Jedynym dokumentem, na który zarejestrujesz autosprowadzone z Francji jest dowód rejestracyjny Certificat d`immatriculation. ZaświadczeniaFiche d’identification du véhicule wydawane są w celu identyfikacji uszkodzonych pojazdów. Problemy z rejestracją samochodów z Francji rozpoczęły się po 15 października 2009, kiedy to francuskie prefektury zaprzestały wydawania kart eksportowych. Ma to związek z wejściem w życie nowych przepisów regulujących system rejestracji pojazdów na terytorium tego kraju. Pojawiły się też nowe zaświadczenia Fiche d’identification du véhicule. Niestety, żaden wydziałkomunikacji w Polsce nie zarejestruje auta z takim dokumentem. Dla 100% pewności lepiej zatupać do Wydziału Komunikacji i wszystko wypytać - a lepiej jak dadzą to na piśmie Edytowane 8 Października 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #11 Napisano 8 Października 2011 aha znalazlem coś takiego na forum jakimś babskim;) przy zakupie auta na francuskich blachach powinnas otrzymac 1. CERTIFICAT DE CESSION D'UN VEHICULE (zaświadczenie o zbyciu pojazdu) czyli odpowiednik naszej umowy kupna-sprzedaży, tam są umieszczone dane zbywcy i nabywcy auta oraz ich podpisy, i dane samochodu; ważna rzecz: taki formularz nie posiada pozycji PEIX czyli ceny, trzeba ją ręcznie dopisać, ponieważ od tej ceny zależy wysokość akcyzy jaką należy zapłacić w Polsce 2. CERTIFCAT D'IMMATRICULATION- dowód rejestracyjny, który w momencie sprzedaży auta powinien być ręcznie przekreślony długopisem z dopiskiem VENDU PANS z datą i podpisem. Przekreślenie oznacza ze auto zostaje sprzedane i wyrejestrowane (oczywiście dokonuje tego urzędnik w odpowiednim urzędzie we francji, a wyrejestrowane auto nadal posiada francuskie tablice rejestracyjne). no i do tego ten griss chyba? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #12 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) Kolego zanim pojedziesz po Auto - wypytaj w urzędach w swojej okolicy, ja tak zrobiłem spisałem sobie na papier co mam mieć, jakie dokumenty , kwity i gdzie z nimi iść i z takimi informacjami pojechałem po auto. Po powrocie wszystko załatwiłem w 2 dni . Edytowane 8 Października 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #13 Napisano 8 Października 2011 W sumie chciałem jutro po auto jechać ale tak myślałem i wydumałem to samo co mówisz, jutro odpuszczę, zadzw do gostka zeby podał mi VIN, w poniedziałek do urzędu i dopiero po auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #14 Napisano 8 Października 2011 A co za samochód jeśli nie tajemnica ? Udanego zakupu życzę i 1mil. kil na liczniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #15 Napisano 9 Października 2011 Sorrki że się rozłączyłem bez pożegnania Auto nie jest tajemnicą, jest nim VW PASSAT B5 Combi 2.3 VR5 tiptronic z 99r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #16 Napisano 9 Października 2011 (edytowane) Spoko. Tylko 18,6% akcyzy z tej pojemności - rozbój Polskiej polityki fiskalnej przez którą większość kupuje auta max do 1999cm3 pojemności. Edytowane 9 Października 2011 przez winiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #17 Napisano 9 Października 2011 (edytowane) No niestety, ale cena jak naliczają z faktury czy według ich ksiązeczek? Jak można to spr ile policzą? PS. mam pytanie jak i gdzie sprawdzić nr VIN? Edytowane 9 Października 2011 przez kat825 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 9 Października 2011 Tutaj wklej vin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #19 Napisano 9 Października 2011 Dzieki:) teraz bede tylko czekał aż gostek mi prześle e-mailem nr VIN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winiak Zgłoś #20 Napisano 12 Października 2011 I co kolego kat825 nabyłeś już swoje wymożone autko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach