edwardo Zgłoś #1 Napisano 6 Września 2011 Witam. Dzisiaj jadąc z załadowaną przyczepką skończył mi się lpg więc przełączyłem na Pb i tu się zdziwiłem - autko kulało (brak mocy,szarpanie, gaśnięcie na jałowym, niemożność jazdy powyżej 3tys/obr) a gdy mocniej wcisnąłem pedał gazu to usłyszałem dźwięk jakby ,,dzwonienie zaworów,, charakterystyczne dla bardzo przyspieszonego zapłonu. Dokulałem się do stacji, zatankowałem gaz - na gazie miodzio. Pomyślałem że to wina ,,zwietrzałego,, paliwa, zlałem je i zalałem świeżego - to samo. Wydaje się że problem występuje na rozgrzanym silniku i z dużym obciążeniem (testy pod górkę po przyjeździe do domu). Dodam że nigdy wcześniej z Pb nie było problemów, codziennie auto odpalane jest na Pb i jechane aż do momentu rozgrzania, zasilanie ecu benzynowego jest po stacyjce aby się nie rozjeżdżał. W czym tkwi problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #2 Napisano 6 Września 2011 zasilanie ecu benzynowego jest po stacyjce aby się nie rozjeżdżał. W czym tkwi problem? Co ci się rozjeżdżało w ECU, że tak zrobiłeś? Może przez nieustanny reset ECU się rozjechało, zamiast się nie rozjeżdżać. Zmień zasilanie ECU, tak jak ma być, i zobacz, jakie są tego efekty. Powodzenia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #3 Napisano 7 Września 2011 Sugerujesz że to od sterowania ??? Reset przez przekaźnik założyli gazmani i emulację ustawili przebiegiem - nie było problemu. Zmieniając w czerwcu centralkę lpg ustawiłem emulację na masę i pominąłem przekaźnik resetu - efekt był taki że po dwóch tygodniach nie mogłem odpalić auta. Oczywiście mogę spróbować pominąć reset i ustawić emulację przebiegiem. A jak jest u Ciebie? I jeszcze pytanko - czy pokręcenie aparatem (opóźnienie zapłonu) coś da czy jest to zabieg bezcelowy (korekta przez ecu)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #4 Napisano 7 Września 2011 Co ci się rozjeżdżało w ECU, że tak zrobiłeś? Może przez nieustanny reset ECU się rozjechało, zamiast się nie rozjeżdżać. Zmień zasilanie ECU, tak jak ma być, i zobacz, jakie są tego efekty. Powodzenia. Pozdrawiam. nie wiem jak jest w ADZ ale w AAM i ABS właśnie musi być kasowana mapa co zapalenie bo inaczej po kilku latach na lpg samochodu nie da się używać na benzynie. Serwisówki instalacji wymagają odcięcie stałego + na pinie 21 i zasilanie go po stacyjce właśnie. Nie wiem który to pin w ADZ ani czy tak ma w nim być ale konstrukcje są bardzo podobne więc zapewne tak właśnie ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #5 Napisano 7 Września 2011 Sprawa załatwiona :dobrze , drobna korekta aparatem zapłonowym (ok. 1mm) całkowicie wyeliminowała anomalie w pracy silnika na Pb. Uszkodzonym okazał się również palec zapłonowy z korpusu którego wypadł wkład z rezystorem. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach