Skocz do zawartości
Phil

Zawór PCV 021133429

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Szok: Dzisiaj z garażu usłyszałem huk. Patrzę, a z pod maski leci dym.

Latarka w dłoń i pod maską "z tyłu" silnika, na lewo od zbiorniczka wyrównawczego widzę dwie zwisające rurki, a pod autem szczątki plastiku.

Znalazłem w internecie, że jest to coś takiego:

 

7210_x600.jpg

 

Cytując: "Zawór PCV VW 021 133 429 021133429 39 810 70 899 MHO 021 133 429 39 810 70 899 MHO Germany"

 

Do czego to służy? Głupie pytanie, ale jest to jakiś istotny element bez którego nie da się jechać?

I czemu to dosłownie wybuchło? Dodam, że autko było zgaszone i w sumie od wczoraj nie odpalane. Jeszcze mi się ręce trzęsą...

 

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

Edytowane przez Phil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwus,

to jesty tlumik do zaworu wolnych obrotow.Mialem taki w 1.6AEK.Tlumik byl pusty czy byly wewnatrz jakies zaworki?Rozbierz dolot i zawor i zobacz czy nie masz kawalkow w dolocie.

http://www.eter-mot.info/?zawory-powietrza-i-paliwa,44,2

Edytowane przez cristof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na zdjęciu to tłumik szmerów, można jeździć bez tego ale trzeba połączyć te dwie rurki ze sobą. Bez tego tłumika będzie głośniej "syczeć" z silniczka krokowego (nastawnika przepustnicy)

 

 

Co do wybuchu, te tłumiki zawsze rozrywa przy strzale gazu w kolektorze. Przy instalacji I i II generacji to standard

Jeżeli masz sekwencję to reduktor lub wtryski kuleją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W poniedziałek wezmę się za to, tylko jedna sprawa: ten tłumik strzelił mi przy wyłączonym silniku. Wczoraj wieczorem na chwilę odpaliłem silnik, a dzisiaj rano w garażu usłyszałem huk. To możliwe, że zostało jakieś ciśnienie i ten tłumik rozerwało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten tłumik strzelił mi przy wyłączonym silniku

 

To ciekawe..

Nie mogło tam być żadnego ciśnienia, ten tłumik jest przelotowy, nie ma żadnych zaworków itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po złączeniu tych dwóch przewodów silnik jakoś pracuje.

Pozostało tylko zamówić w ASO ten tłumik.

 

Dzięki śliczne za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jorgos4

W serwisie VW życzą sobie za to ustrojstwo 300pln. w sklepach internetowych 68 euro Kolanko miedziane o średnicy pasującej do węży kosztuje 4,5 pln. Mam je od roku i wszystko jest ok .Parametry pracy silnika są prawidłowe. Szukałem na gracikach tego zaworu niestety w modelach w których powinien byc zazwyczaj wężyki były łączone rurkami, więc nie my pierwsi i nie ostatni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serwisie VAG koszt ok.180 zł,fachowiec zalecał założyć,bo wyłapuje opary oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności