Phil Zgłoś #1 Napisano 3 Września 2011 (edytowane) Witam. Szok: Dzisiaj z garażu usłyszałem huk. Patrzę, a z pod maski leci dym. Latarka w dłoń i pod maską "z tyłu" silnika, na lewo od zbiorniczka wyrównawczego widzę dwie zwisające rurki, a pod autem szczątki plastiku. Znalazłem w internecie, że jest to coś takiego: Cytując: "Zawór PCV VW 021 133 429 021133429 39 810 70 899 MHO 021 133 429 39 810 70 899 MHO Germany" Do czego to służy? Głupie pytanie, ale jest to jakiś istotny element bez którego nie da się jechać? I czemu to dosłownie wybuchło? Dodam, że autko było zgaszone i w sumie od wczoraj nie odpalane. Jeszcze mi się ręce trzęsą... Będę wdzięczny za szybką odpowiedź. Edytowane 3 Września 2011 przez Phil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #2 Napisano 3 Września 2011 (edytowane) Serwus, to jesty tlumik do zaworu wolnych obrotow.Mialem taki w 1.6AEK.Tlumik byl pusty czy byly wewnatrz jakies zaworki?Rozbierz dolot i zawor i zobacz czy nie masz kawalkow w dolocie. http://www.eter-mot.info/?zawory-powietrza-i-paliwa,44,2 Edytowane 3 Września 2011 przez cristof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 3 Września 2011 To na zdjęciu to tłumik szmerów, można jeździć bez tego ale trzeba połączyć te dwie rurki ze sobą. Bez tego tłumika będzie głośniej "syczeć" z silniczka krokowego (nastawnika przepustnicy) Co do wybuchu, te tłumiki zawsze rozrywa przy strzale gazu w kolektorze. Przy instalacji I i II generacji to standard Jeżeli masz sekwencję to reduktor lub wtryski kuleją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #4 Napisano 3 Września 2011 Dzięki za odpowiedź. W poniedziałek wezmę się za to, tylko jedna sprawa: ten tłumik strzelił mi przy wyłączonym silniku. Wczoraj wieczorem na chwilę odpaliłem silnik, a dzisiaj rano w garażu usłyszałem huk. To możliwe, że zostało jakieś ciśnienie i ten tłumik rozerwało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 3 Września 2011 ten tłumik strzelił mi przy wyłączonym silniku To ciekawe.. Nie mogło tam być żadnego ciśnienia, ten tłumik jest przelotowy, nie ma żadnych zaworków itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #6 Napisano 5 Września 2011 Po złączeniu tych dwóch przewodów silnik jakoś pracuje. Pozostało tylko zamówić w ASO ten tłumik. Dzięki śliczne za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jorgos4 Zgłoś #7 Napisano 21 Września 2011 W serwisie VW życzą sobie za to ustrojstwo 300pln. w sklepach internetowych 68 euro Kolanko miedziane o średnicy pasującej do węży kosztuje 4,5 pln. Mam je od roku i wszystko jest ok .Parametry pracy silnika są prawidłowe. Szukałem na gracikach tego zaworu niestety w modelach w których powinien byc zazwyczaj wężyki były łączone rurkami, więc nie my pierwsi i nie ostatni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RafalKJ Zgłoś #8 Napisano 15 Października 2011 W serwisie VAG koszt ok.180 zł,fachowiec zalecał założyć,bo wyłapuje opary oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach