Skocz do zawartości
hugo

Czujnik oleju w B5 sposoby na jego dzialanie.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przy zmianie oleju postanowilem tez sprawdzic czujniki w moim passacie...

Instrukcja mowi ze po przekreceniu kluczyka komp sprawdza wszysrtkie czujniki i kontrolki gasna.... ok odpiolem od zbiorniczka wyrownawczego odpalilem auto i po chwili alarm.... ok dziala

 

 

spuscilem olej z miski przekrecilem stacyjke a kontrolka oleju znikla normalnie ale nie odwazylem sie odpalic silnika.. wiec postanowilem odpiac kablelek ktory jest nad filtrm oleju odpiolem go (wczesniej zalalem olej i zmienilem filtr) odplilem i nic kontrolka nie zapalila sie... wiec jak to diagnozowac ???????

 

 

no i jeszcze jedno swiecilem sobie lampa ktora polozylem omylkowo na przewody i po chwili przetopila mi sie od zarowki rurka idaca od kolektora do serwa hamulca! ;/ chwilowo zalepilem tasma i jest ok ile moze kostowac taka rurka i czy ciezko bedzie ja wyjac z serwa???

dzieki za odp i pozdrawiam

Edytowane przez hugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam przy zmianie oleju postanowilem tez sprawdzic czujniki w moim passacie...

Instrukcja mowi ze po przekreceniu kluczyka komp sprawdza wszysrtkie czujniki i kontrolki gasna.... ok odpiolem od zbiorniczka wyrownawczego odpalilem auto i po chwili alarm.... ok dziala

 

 

spuscilem olej z miski przekrecilem stacyjke a kontrolka oleju znikla normalnie ale nie odwazylem sie odpalic silnika.. wiec postanowilem odpiac kablelek ktory jest nad filtrm oleju odpiolem go (wczesniej zalalem olej i zmienilem filtr) odplilem i nic kontrolka nie zapalila sie... wiec jak to diagnozowac ???????

 

 

no i jeszcze jedno swiecilem sobie lampa ktora polozylem omylkowo na przewody i po chwili przetopila mi sie od zarowki rurka idaca od kolektora do serwa hamulca! ;/ chwilowo zalepilem tasma i jest ok ile moze kostowac taka rurka i czy ciezko bedzie ja wyjac z serwa???

dzieki za odp i pozdrawiam

co do kontrolki to masz coś nie hallo bo po odłączeniu powinna się zapalić zrób test wyjść zegarów i sprawdź przewody i kostkę od czujnika i sam czujnik

 

co do serwa w zależności od nr VIN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do rurki to nr 6 na rysunku.....

rozumiem ze masz na mysli kontrolke oleju???

odlaczylem taki kabelek w bialym "kondomie" nad filtrem oleju mysle ze to ren czyjnik chyba ze sie myle....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do rurki to nr 6 na rysunku.....

rozumiem ze masz na mysli kontrolke oleju???

odlaczylem taki kabelek w bialym "kondomie" nad filtrem oleju mysle ze to ren czyjnik chyba ze sie myle....

czujnik oleju

czujnik.th.jpg

cena rurki u gajosa

4B1611931K RURA PODCIŚNIENIOWA 78.26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak odpiąłem czujnik oleju pod miską to też nie miałem, żadnego komunikatu.

Natomiast przypuszczam, że jakbyś miał za niski stan oleju to wychwycił by to czujnik od ciśnienia oleju (nie od poziomu oleju) i pojawiłby się komunikat w stylu OIL PRESS MOTOR STOP.

 

EDIT. Jeśli odpiąłeś ten czujnik co pokazuje mielke to jest to czujnik ćiśnienia oleju. Czujnik poziomu oleju znajduje si pod miską oleju (przynajmniej w mojej wersji)

Edytowane przez bojownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

srednio moge sie polapac w tym obrazku ale mysle ze to o tan czujnik chodzi bo innego bableka tam nie wymacalem ... moglm na chwile odpalic auto bez oleju to bym sie przekonal ... ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spuscilem olej z miski przekrecilem stacyjke a kontrolka oleju znikla normalnie ale nie odwazylem sie odpalic silnika.. wiec postanowilem odpiac kablelek ktory jest nad filtrm oleju odpiolem go (wczesniej zalalem olej i zmienilem filtr) odplilem i nic kontrolka nie zapalila sie... wiec jak to diagnozowac ??????

Sprawdzałeś kontrolkę ciśnienia czy poziomu oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w misce olejowej nie widzialem (przynajmniej od strony korka spustowego ) zadnego czujnika-kabelka.... tylko postanowilem odlaczyc ten kabelek nad filtrem oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty sprawdzałeś czujnik ciśnienia oleju, tak wygląda czujnik poziomu oleju:

KLIK

 

Na aukcjach i w sklepach motoryzacyjnych często mylą te dwa czujniki

Edytowane przez bojownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co ja wypiolem bym jedno pinowy tzn jeden kable jeden styk troszke nad filtrem oleju....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co ja wypiolem bym jedno pinowy tzn jeden kable jeden styk troszke nad filtrem oleju....
nad filtrem masz czujnik CIŚNIENIA lub TEMPERATURY a w misce POZIOMU oleju one różnią się kształtem i ilością przewodów oraz kolorem

W twoim przypadku czujnik ciśnienia powinien być szary, czujnik temp oleju niebieski (oba jedno pinowe), a czujnik poziomu oleju jest w misce olejowej i ma 3 piny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to to co ja odpiolem co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to to co ja odpiolem co to moze byc?
sprawdź jaki kolor ma czujnik(kolor obwódki-uszczelki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mieslke bedzie ciezko ale sprobuje jutro za pomoca lustwrka zobaczyc ..... pozdro !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przekręceniu stacyjki świeci się żółta kontrolka oleju i wyświetla się napis

 

OIL SENSOR VERKSTATT

A poziom oleju jest dobry ( sprawdzany bagnetem)

 

Czy ktoś może udzielić mi informacji o co chodzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś może udzielić mi informacji o co chodzi ?

Przecież wyświetliło Ci komunikat że trzeba się zainteresować padniętym czujnikiem poziomu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten czujnik poziomu oleju to padaka, proponuję sprawdzać poziom na bagnecie. Bo zaświeci się chyba dopiero jak silnik stanie. Już w kilku VW/Audi ten czujnik nie działał prawidłowo. Często to kwestia kabelków przetartych ale wtedy powinien się świecić stale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności