hugo Zgłoś #1 Napisano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Witam przy zmianie oleju postanowilem tez sprawdzic czujniki w moim passacie... Instrukcja mowi ze po przekreceniu kluczyka komp sprawdza wszysrtkie czujniki i kontrolki gasna.... ok odpiolem od zbiorniczka wyrownawczego odpalilem auto i po chwili alarm.... ok dziala spuscilem olej z miski przekrecilem stacyjke a kontrolka oleju znikla normalnie ale nie odwazylem sie odpalic silnika.. wiec postanowilem odpiac kablelek ktory jest nad filtrm oleju odpiolem go (wczesniej zalalem olej i zmienilem filtr) odplilem i nic kontrolka nie zapalila sie... wiec jak to diagnozowac ??????? no i jeszcze jedno swiecilem sobie lampa ktora polozylem omylkowo na przewody i po chwili przetopila mi sie od zarowki rurka idaca od kolektora do serwa hamulca! ;/ chwilowo zalepilem tasma i jest ok ile moze kostowac taka rurka i czy ciezko bedzie ja wyjac z serwa??? dzieki za odp i pozdrawiam Edytowane 21 Czerwca 2011 przez hugo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 20 Czerwca 2011 Witam przy zmianie oleju postanowilem tez sprawdzic czujniki w moim passacie...Instrukcja mowi ze po przekreceniu kluczyka komp sprawdza wszysrtkie czujniki i kontrolki gasna.... ok odpiolem od zbiorniczka wyrownawczego odpalilem auto i po chwili alarm.... ok dziala spuscilem olej z miski przekrecilem stacyjke a kontrolka oleju znikla normalnie ale nie odwazylem sie odpalic silnika.. wiec postanowilem odpiac kablelek ktory jest nad filtrm oleju odpiolem go (wczesniej zalalem olej i zmienilem filtr) odplilem i nic kontrolka nie zapalila sie... wiec jak to diagnozowac ??????? no i jeszcze jedno swiecilem sobie lampa ktora polozylem omylkowo na przewody i po chwili przetopila mi sie od zarowki rurka idaca od kolektora do serwa hamulca! ;/ chwilowo zalepilem tasma i jest ok ile moze kostowac taka rurka i czy ciezko bedzie ja wyjac z serwa??? dzieki za odp i pozdrawiam co do kontrolki to masz coś nie hallo bo po odłączeniu powinna się zapalić zrób test wyjść zegarów i sprawdź przewody i kostkę od czujnika i sam czujnik co do serwa w zależności od nr VIN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #3 Napisano 20 Czerwca 2011 co do rurki to nr 6 na rysunku..... rozumiem ze masz na mysli kontrolke oleju??? odlaczylem taki kabelek w bialym "kondomie" nad filtrem oleju mysle ze to ren czyjnik chyba ze sie myle.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 20 Czerwca 2011 co do rurki to nr 6 na rysunku..... rozumiem ze masz na mysli kontrolke oleju??? odlaczylem taki kabelek w bialym "kondomie" nad filtrem oleju mysle ze to ren czyjnik chyba ze sie myle.... czujnik oleju cena rurki u gajosa 4B1611931K RURA PODCIŚNIENIOWA 78.26 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #5 Napisano 20 Czerwca 2011 (edytowane) Ja jak odpiąłem czujnik oleju pod miską to też nie miałem, żadnego komunikatu. Natomiast przypuszczam, że jakbyś miał za niski stan oleju to wychwycił by to czujnik od ciśnienia oleju (nie od poziomu oleju) i pojawiłby się komunikat w stylu OIL PRESS MOTOR STOP. EDIT. Jeśli odpiąłeś ten czujnik co pokazuje mielke to jest to czujnik ćiśnienia oleju. Czujnik poziomu oleju znajduje si pod miską oleju (przynajmniej w mojej wersji) Edytowane 20 Czerwca 2011 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #6 Napisano 20 Czerwca 2011 srednio moge sie polapac w tym obrazku ale mysle ze to o tan czujnik chodzi bo innego bableka tam nie wymacalem ... moglm na chwile odpalic auto bez oleju to bym sie przekonal ... ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 20 Czerwca 2011 spuscilem olej z miski przekrecilem stacyjke a kontrolka oleju znikla normalnie ale nie odwazylem sie odpalic silnika.. wiec postanowilem odpiac kablelek ktory jest nad filtrm oleju odpiolem go (wczesniej zalalem olej i zmienilem filtr) odplilem i nic kontrolka nie zapalila sie... wiec jak to diagnozowac ?????? Sprawdzałeś kontrolkę ciśnienia czy poziomu oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #8 Napisano 20 Czerwca 2011 w misce olejowej nie widzialem (przynajmniej od strony korka spustowego ) zadnego czujnika-kabelka.... tylko postanowilem odlaczyc ten kabelek nad filtrem oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #9 Napisano 21 Czerwca 2011 (edytowane) Ty sprawdzałeś czujnik ciśnienia oleju, tak wygląda czujnik poziomu oleju: KLIK Na aukcjach i w sklepach motoryzacyjnych często mylą te dwa czujniki Edytowane 21 Czerwca 2011 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #10 Napisano 21 Czerwca 2011 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #11 Napisano 21 Czerwca 2011 z tego co ja wypiolem bym jedno pinowy tzn jeden kable jeden styk troszke nad filtrem oleju.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 21 Czerwca 2011 z tego co ja wypiolem bym jedno pinowy tzn jeden kable jeden styk troszke nad filtrem oleju.... nad filtrem masz czujnik CIŚNIENIA lub TEMPERATURY a w misce POZIOMU oleju one różnią się kształtem i ilością przewodów oraz kolorem W twoim przypadku czujnik ciśnienia powinien być szary, czujnik temp oleju niebieski (oba jedno pinowe), a czujnik poziomu oleju jest w misce olejowej i ma 3 piny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #13 Napisano 21 Czerwca 2011 to to co ja odpiolem co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 21 Czerwca 2011 to to co ja odpiolem co to moze byc? sprawdź jaki kolor ma czujnik(kolor obwódki-uszczelki) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #15 Napisano 21 Czerwca 2011 mieslke bedzie ciezko ale sprobuje jutro za pomoca lustwrka zobaczyc ..... pozdro !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegorzA Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2011 Po przekręceniu stacyjki świeci się żółta kontrolka oleju i wyświetla się napis OIL SENSOR VERKSTATT A poziom oleju jest dobry ( sprawdzany bagnetem) Czy ktoś może udzielić mi informacji o co chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 24 Czerwca 2011 Czy ktoś może udzielić mi informacji o co chodzi ? Przecież wyświetliło Ci komunikat że trzeba się zainteresować padniętym czujnikiem poziomu oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #18 Napisano 24 Czerwca 2011 Niestety ten czujnik poziomu oleju to padaka, proponuję sprawdzać poziom na bagnecie. Bo zaświeci się chyba dopiero jak silnik stanie. Już w kilku VW/Audi ten czujnik nie działał prawidłowo. Często to kwestia kabelków przetartych ale wtedy powinien się świecić stale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach