2-ba Zgłoś #1 Napisano 11 Czerwca 2011 (edytowane) Witam! Mam passata 1.9 TDI AFN 110km z 1997 roku Variant. Kolo marca auto stracilo moc. Niewiedzialem co mu dolega wymienilem przeplywke na pierburga zawor n75 na pierburga przewody podcisnieniowe wszystkie filtry itd. Auto odzyskalo moc jezdzilo jak trzeba az do pewnego czasu. Zaczal znow pojawiac sie tryb awaryjny ale nawet w trasie podczas jazdy predkosc kolo 100 szybko wylaczyc / wlaczyc zaplon i juz dobrze i ciagnie dalej ... ale to niebezpieczne bo mocy moze zabraknac w kazdym momencie np podczas wyprzedzania.... Dzis postanowilem zajrzec o co kaman ... Wyskakuje na Vagu blad o przeladowaniu turbiny w kolektotrze blad 557. Patrze czy kierowniczki luzno chodza ... zdjalem wezyk z tej gruchy gdzie jest sztanga podczepian drugi zaciagam ustami wszystko elegancko luzno chodzi w zakresie kolo 2.5 cm... odpalam i patzre a tu brak podcisnienia na wezyku ... i sie zalamalem wkladam stary n75 to samo .. przekopalem wszystkie wezyki wszystko jest ok wytargalem gruche vaccum sprawdzilem szczelna ... i moje podejrzenie padlo na pompe vac. Zaobserwowalem tez sytuacje z hamulcem tzn wcisne go kilka razy pedal robi sie twardy a jak trzyman to powoli wpada (na odpalonym silniku) czyli zbyt male cisnienie produkuje ta pompa. Nie wyciagalem jej bo niewiem jak sie do niej zabrac jak ja sprawdzic... Czy moglby ktos mi pomoc co i jak tu mozna zdiagnozowac? Z gory dziekuje za pomoc .... PS. Do moderatorow moj temat to nie tylko spadek mocy . Prosze nie odsylac do FAQ gdyz tam nic zadnej pomocy nie ma tylko strona z google z takimi przypadkami.... Edytowane 11 Czerwca 2011 przez 2-ba Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #2 Napisano 12 Czerwca 2011 Przeczytaj te tematy jest tam opisane co może być nieszczelne w układzie podciśnienia. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18296 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=101582 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18192 1. Luźny króciec pompy vacum (klejenie lub zaklepanie) 2. Nieszczelne przejście przez grodź silnika 3. itp Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2-ba Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2011 Tylko ze u mnie krociec jest sztywny i hamulce sa.... Nie chodzi mi o problem z hamulcami bo praktycznie go nie mam .. Chodzi mi o brak podcisnienia przez co nie dziala mi n75 i n18 .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #4 Napisano 12 Czerwca 2011 element 30 cały? zaworek zwrotny 23 też ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2011 Zaobserwowalem tez sytuacje z hamulcem tzn wcisne go kilka razy pedal robi sie twardy a jak trzyman to powoli wpada (na odpalonym silniku) czyli zbyt male cisnienie produkuje ta pompa. Nie wyciagalem jej bo niewiem jak sie do niej zabrac jak ja sprawdzic... Czy moglby ktos mi pomoc co i jak tu mozna zdiagnozowac? Twardy pedał po kilku naciśnięciach właśnie świadczy o niedomaganiu układu podciśnienia, a co za tym idzie pompa vacum której demontaż, rodzaje uszczelek i sposoby naprawy opisane są w tematach, które podałem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2-ba Zgłoś #6 Napisano 12 Czerwca 2011 Panowie przepraszam za zamieszanie ... doszedlem co i jak .. odmowil posluszenstwa jeden trojnik na wezykach ... po wymianie jest juz gitara i pedal moge naciskac ile tylko chce a on wciaz miekki jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach