lolo.lolo Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2011 witam, posiadam paszczaka V6 2.8, który ma już 13 latek i być może niedługo przymierzę się do zmiany na trochę nowsze i tak sie zastanawiam co kupić - V6 czy W8 ? Na pewno musi być 4x4 i skrzynia automat. Ale doradźcie czy warto pchać się w W8 ? Jakie są koszty eksploatacji w porównaniu do V6, bo opłaty chyba takie same będą. Jak z awaryjnością tych silników i skrzyń automatycznych w porównaniu do V6 ? Czy te około 83 KM więcej niż w V6 wyraźnie da się odczuć ? Czyli jak w temacie V6 czy może W8 ? - co lepsze i tańsze - doradźcie pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2011 Co do awaryjności obu silników to nie wiem ale 2.8 ma 280NM a 4.0 ma już tych niutonków aż 370 więc różnica w przyspieszaniu napewno będzie oczywiście na + dla W8. Piszę o momencie obrotowym bo przecież tym się jeżdzi a nie pojemnością silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2011 (edytowane) koszty? zalezy jak na to patrzec: same tarcze to wydatek (teraz taniej bo "raptem" 2000 pln z niemiec a bylo 4000 pln!!!) Spalanie po trasie miesci sie w granicach 13l, w miescie to juz od 18 w gore jak sie normalnie jezdzi (manual)... Nie ma sensu porownywac chyba W8 z 2.8.... W gruncie rzeczy malo rzeczy pasuje od zwyklego passata inna jest sprezarka od klimy, pompa wspomagania, praktycznie to chyba nic nie pasuje to koszty robia sie ogromne... W8 lubie za to ze jest to dosyc oryginalne auto, osiagi moze nie powalaja, jestem zdania ze automat to porazka bo ponad 7,5-100 to jednym slowem marnie:)...( na szczescie mam manual) Do tego jest potwornie ciezkie, czuc to w jezdzie.. hmm za co mozna je kochac? za elastycznosc, dzwiek silnika, oryginalnosc... Co tansze? W8 nie jest tanie, koszty serwisu sa koszmarne i nie ma co dyskutowac... W Polsce nie jest ich wiele, jadac ostatnio do lublina ogladalem po drodze te: http://otomoto.pl/volkswagen-passat-w8-ze-szwajcarii-C18512284.html zdjecia nie przekonuja ale na zywo bylo troche lepiej, ma jednak pare defektow:).. Edytowane 22 Maja 2011 przez Karolu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #4 Napisano 22 Maja 2011 Z tego co czytałem, to o wiele lepszą jednostką jest 4.2 V8 z audi ... W8 przeważnie pada pompa oleju której wymiana graniczy z cudem. V6 jest tańsze i bardziej niezawodne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #5 Napisano 23 Maja 2011 niestety 4.2 nie spotkamy w Passacie, wiec takie porownanie mija sie z celem:).. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość haddad Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2011 Owszem 4.2 jest znacznie lepszy, ale niespotykany w VW. Co do W8 to słyszałem, że największym bólem jest słabe chłodzenie przy częstej dynamicznej jeździe, a tylu koni nie kupuje się, żeby jeździć jak emeryt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo.lolo Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2011 no pomału odpuszczę sobie chyba W8, ale zastanawia mnie ten silnik 4.2 w Audi. Co by było lepsze V6 2.8 Passat czy 4.2 Audi ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2011 Co by było lepsze V6 2.8 Passat czy 4.2 Audi ??? Zapytaj kuczlawa - on tym jeździł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2011 Bezapelacyjnie 4.2 V8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #10 Napisano 23 Maja 2011 niestety 4.2 nie spotkamy w Passacie, wiec takie porownanie mija sie z celem:).. nie wydaje mi się, pojemności podobne, a audi z 4.2 robi 340 koni a Vw z 4.0 robi 275 koni .. porównanie jak najbardziej dobre ... Nikt koledze nie broni kupić A6 z tym silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #11 Napisano 24 Maja 2011 (edytowane) Panowie, mi nigdy się nie grzeje, przyczyna grzania jest jakaś usterka! 4.2 z pewnością jest obarczone mniejszym ryzykiem;) Edytowane 24 Maja 2011 przez Karolu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo.lolo Zgłoś #12 Napisano 24 Maja 2011 Co by było lepsze V6 2.8 Passat czy 4.2 Audi ??? jak się mają te dwa silniki co do opłat no i kosztów eksploatacji (serwis, części, typowe bolączki i usterki itp.) Patrząc na ceny to Audi będzie droższe w zakupie (ale jak mniej awaryjne od V6 2.8, a koszty eksploatacji i serwisu porównywalne to może opłaca się przesiąść na Audi V8 4.2 ???) I jak silnik 4.2 znosi instalację LPG ? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #13 Napisano 24 Maja 2011 koszty serwisu W8 są wysokie, przyczyna jest prozaiczna: praktycznie brakuje zamienników... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolo.lolo Zgłoś #14 Napisano 24 Maja 2011 (edytowane) koszty serwisu W8 są wysokie, przyczyna jest prozaiczna:praktycznie brakuje zamienników... kolego nie chodzi mi już o W8, a V6 2.8 Passat kontra V8 4.2 Audi Edytowane 24 Maja 2011 przez lolo.lolo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TurboTdi Zgłoś #15 Napisano 25 Maja 2011 4.2 zdecydowanie. Wolnossąca benzyna Bardzo dobrze znosi LPG. Tańsze w obsłudze i duża dostępnośc części w porównaniu z W8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #16 Napisano 25 Maja 2011 Patrząc na ceny to Audi będzie droższe w zakupie (ale jak mniej awaryjne od V6 2.8, a koszty eksploatacji i serwisu porównywalne to może opłaca się przesiąść na Audi V8 4.2 ???)I jak silnik 4.2 znosi instalację LPG ? pozdro Audi A6 będzie lepszym wyborem, pewnie gdybym miał troszku więcej kasy to było by A6 Choć nie żałuję zakupu paszczurka. Co do LPG w 4.2 to sorrki ale to już profanacja (takie moje zadnie) Jak na moje szkoda silnika. Poza tym spotkałem się nie raz z potwierdzeniem stwierdzenia: Nie miał chłop kłopotu wstawił se LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolu! Zgłoś #17 Napisano 25 Maja 2011 (edytowane) wiadomo ze to odwieczna walka, stać Cie na to auto, stać Cie na paliwo itp, itd. jednak co w tym złego ze się chce jeździć taniej?Profanacja to płacić 100 pln za 100 km:bleble Ja często widzę nawet i cayenne z gazownia:) tutaj zapozyczone foto: http://imageshack.us/photo/my-images/219/1000592ng9.jpg/ Edytowane 25 Maja 2011 przez Karolu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit weteran Zgłoś #18 Napisano 27 Maja 2011 Miałem 2.8 4x4+gaz 3BG 2002, miałem S6 4.2+lpg 2000, eksploatacja jest napewno droższa w 4.2 ale nie jest kolosalna różnica, A6 była bardziej awaryjna niż Passat pomimo tego że była sprowadzona ze szwajcari i jak na 4.2 miała mały przebieg (170tyś), była bardziej komfortowa od paska to mimo wszystko milej wspominam moją czrną perełkę 2.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilczak Zgłoś #19 Napisano 28 Maja 2011 mimo wszystko milej wspominam moją czrną perełkę 2.8 tak offtop będzie mieliśmy chyba kiedyś okazję się poznać nad zalewem na spocie, już chyba audi miałeś a Twoje czarne 3bg do dziś z wlepą po lublinie śmiga a właściciel nie wie o co chodzi pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach