cezarycezary Zgłoś #21 Napisano 3 Października 2011 Witam Juz napisalem,ze jezeli jest to dwumassa to super bo rozwiazales problem,a wedlug ksiazki serwisowej to powinno sie wymieniac przy 100 tys mil czyli 160 tys kilometrow.A tak naprawde to zeczywiscie moze walnac duzo wczesniej,znam takie przypadki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #22 Napisano 3 Października 2011 WitamJuz napisalem,ze jezeli jest to dwumassa to super bo rozwiazales problem,a wedlug ksiazki serwisowej to powinno sie wymieniac przy 100 tys mil czyli 160 tys kilometrow.A tak naprawde to zeczywiscie moze walnac duzo wczesniej,znam takie przypadki.PozdrawiamWitam, to nie to nie jest dwumasa tylko półoś przednia, wymieniłem i po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #23 Napisano 4 Października 2011 dodam jeszcze, ze przy spokojnej, wolnej jezdzie tak do 100km/h te drgania sa malo odczuwalne przy przyspieszeniu. natomiast gdy juz rozpedzic auto do np. 160km/h i pozniej zwolnic to sie bardzo nasilaja podczas przyspieszania. dzis slyszalem teze ze olej w skrzyni DSG sie nagrzewa mocniej i problemem moze byc skrzynia. podumowujac mam do sprawdzenia (wymiany): -przegub wewnetrzny -półoś przednia -koło dwumasowe -skrzynia DSG ?? kazda z tych czesci to spore koszty generuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #24 Napisano 4 Października 2011 Witam Ja stawiam dalej na czesci zwiazane bezposrednio z napedem,lub posrednie.Wiem ,ze to wydatek i wszedzie gdzie pojedziesz beda Ci wymieniac po kolei ,az trafia.Zadko mozna teraz trafic na dobrego mechanika.Mysle,ze to co mozesz sprawdzic za pomoca uzadzen pomiarowych to sprawdz,nie wiem czy jest to jeszcze,ale pamietam cos takiego jak szarpaki czy cos w tym stylu.Kilkanascie lat temu w mojej 750 nikt nie mogl stwierdzic co mi stuka,a w PKSie mieli cos takiego i w kilka minut znalezli przyczyne. Pozdrawiam i zycze powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris1975 Zgłoś #25 Napisano 7 Października 2011 Witam, z tego co się tu doczytałem awaria koła dwumasowego objawia się i już nie znika natomiast to bujanie a nie drganie raz jest odczuwalne bardziej raz mniej, czy awaria tego koła objawia się tak samo w manualu jak i w automacie? jeżeli tak to faktycznie przyczyną bujania nie jest koło, brak stuków, drżenia, wibracji i bujania karoserią na trybie N Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #26 Napisano 8 Października 2011 dokladnie, na N nie ma zadnych drgan, wiec dwumas moge skreslic. przeguby mechanik sprawdzal na innym samochodzie, w sensie porownal luzy na moim i innym passacie z dsg - jest tak samo czyzby pozostala skrzynia?? i tu sie rodzi pytanie czy DSG moze byc powodem takiego zachowania auta ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #27 Napisano 8 Października 2011 Witam Zadam Ci pytanie.Temat masz bujanie,a napisales,ze masz drgania.Opisz jakie to bujanie jest lub drgania.Czy Twoj samochud przy przyspieszaniu idzie wezykiem,czy masz cos takiego jak zabka,czy moze cos takiego jak na ludce na boki ,albo lekkie szarpniecia do przodu. Bo teraz nie bardzo wiem o co chodzi. Co do skrzyni automatycznej,to w audi quadro mielismy taki objaw ,ze przy dodawaniu gazu lekko szarpalo samochodem do przodu,tak pulsacyjnie.Powod sie znalazl,sterownik skrzyni,trzeba bylo go flashowac Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #28 Napisano 8 Października 2011 ciezko jest to zdefiniowac, ale napewno nie jest to szarpanie do przodu. jest to bujanie na boki, nasilajace sie (przyspieszajace) razem z wzrostem obrotow silnika. jak pisalem najbardziej wyczuwalne(najsilniejsze i najwolniejsze bujanie przy 60km/h na 4ce, potem do 80 buja coraz szybciej przodem auta do zaprzestania, albo tak szybko buja ze nie czuc (wtedy czuc lekkie drgania) na 3ce tez mozna poczuc ale szybciej zanika bo szybciej obroty rosna, a na piatce juz za szybko auto jedzie i lekko czuc nie jestem zbyt dobry w opisywaniu takich zjawisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #29 Napisano 8 Października 2011 ciezko jest to zdefiniowac, ale napewno nie jest to szarpanie do przodu. jest to bujanie na boki, nasilajace sie (przyspieszajace) razem z wzrostem obrotow silnika. jak pisalem najbardziej wyczuwalne(najsilniejsze i najwolniejsze bujanie przy 60km/h na 4ce, potem do 80 buja coraz szybciej przodem auta do zaprzestania, albo tak szybko buja ze nie czuc (wtedy czuc lekkie drgania) na 3ce tez mozna poczuc ale szybciej zanika bo szybciej obroty rosna, a na piatce juz za szybko auto jedzie i lekko czuc nie jestem zbyt dobry w opisywaniu takich zjawisk może to poduszki pod silnikiem lub łącznik elastyczny wydechu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luuk Zgłoś #30 Napisano 8 Października 2011 Witam, ja mam bardzo podobny objaw tzn. przy przyspieszaniu kiedy mocniej wcisnie się gaz przód autsa wpada w wibracje. TO bujanie czy tez wibracje pojawia się pomiedzy 2000-3500 obrotów, co jest ciekawe przy powolnym przyspieszaniu nic się nie czuje, tak jak gdyby coś się dzieje przy obciążeniu. Mój mechanik wymienił dwumas (nowy orginał), przeguby wewnętrzne (oba), przednie amortyzatory i odboje, pompowtryski i nadal to jest!!! Podmieniliśmy nawet dodatkowo pompowtryski na inny komplet i nic to nie dało. W kompie wszystkie parametry są jak najbardziej w normie. Może ktoś coś jeszcze podpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #31 Napisano 8 Października 2011 kolego LUUK wyglada na to ze borykamy sie z tym samym problemem. Po tym twoim poscie wyglada na to ze to moze byc juz tylko DSG. A tego sie raczej nie naprawie, a sprzedaje auto nowe DSG kilkanascie tysia stoi. koniecznie daj znac co teraz planujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris1975 Zgłoś #32 Napisano 9 Października 2011 W moim przypadku nie mają znaczenia obroty silnika a prędkość tak miedzy 30 a 60 km/h jest odczuwalne jakby pod tyłkiem siedzenie się przesuwało w prawo i w lewo. W tygodniu jadę na diagnostykę zawieszenia i przegubów to może będę wiedział coś więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luuk Zgłoś #33 Napisano 9 Października 2011 Cóż w poniedziałek bedą sprawdzone poduszki silnika i skrzyni biegów Jezeli to nic nie da to będziemy chyba musieli wymienić znowu dwumas, ja nie sadze ze to jest DSG bo przy tej liczbie czynników i elektroniki na pewno pojawilby się jakiś komunikat. Kolego Kris75 myśle ze na 99% musisz wymienić przegub wewnetrzny, bo miałem dokładnie takie same objawy i zniknęły po wymianie. Powiem tylko tyle ze nigdy wiecej silnika Diesla, w benzynie nie było nigdy takich kłopotów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #34 Napisano 9 Października 2011 (edytowane) W moim przypadku nie mają znaczenia obroty silnika a prędkość tak miedzy 30 a 60 km/h jest odczuwalne jakby pod tyłkiem siedzenie się przesuwało w prawo i w lewo. W tygodniu jadę na diagnostykę zawieszenia i przegubów to może będę wiedział coś więcej. Witam Mialem podobny przypadek przed wakacjami,tanczyl mi i drgal pod tylkiem,a czasem podloga.Okazalo sie,ze musialem wymienic tuleje i koncowki (wszystkie ) z tylu,no i amorki.Do tego doszla tez zbieznosc z ktora mieli problem,ustawiali i sprawdzali trzykrotnie.Na koniec po tej wymianie znalezli cos jeszcze,tylny most,z lewej strony sruba w tulei byla za slabo przykrecona i wyrobila nie wielkie jajeczko zaczelo byc to widoczne dopiero po wymianie wszystkich tulei,koncowek i amorkow z tylu.Narazie mam to dokrecone na sile,i jak sprawdzalem nie przestawilo sie,ale wiem,ze musze to wymienic. No i cisnienie w oponach.Z tym cisnieniem to jest tak,ze vw podaje jedno,a producent opon drugie,ja dostosowuje sie do producenta. Wyslalem link topiku do znajomego by przemyslal to czy jest temu tez winna skrzynka.Zna sie na tym i jak bede mial odpowiedz to napisze. Pozdrawiam PS: No juz mam odpowiedz,nie stawia na skrzynie i raczej ma racje,mysli podobnie jak ja,mial kilka podobnych przypadkow w innych nowych autach i zjakiegos powodu walily sie tam pol oski,po wymianie przechodzilo Edytowane 9 Października 2011 przez cezarycezary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luuk Zgłoś #35 Napisano 9 Października 2011 W takim razie będę musiał sprawdzić tez polosie. Dzięki za jakaś podpowiedź mam nadzieje ze w końcu dojde co to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #36 Napisano 18 Października 2011 Witam Mam troche smutna dla Ciebie wiadomosc.Chlopaki wymienili poloske i problem pozostal.Na dniach beda wyjmowali skrzynie biegow i sprawdzali jeszcze lozyska.Jak nic nie robiles to sie wstrzymaj,bede mial jakiekolwiek informacje odrazu napisze. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #37 Napisano 18 Października 2011 no ja wlasnie sie wstrzymuje z dalszymi naprawami w ciemno, poczekam az cos bedziemy wiedziec konkretnie lub gdy cos mocniej padnie. tak na marginesie dodam, ze gdy zapakowalem auto bagazami i 4 osoby, to bylo duzo mocniej odczuwalne. To musi byc cos zwiazane z napedem skoro obciazenie ma znaczenie. (tak sobie dumam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris1975 Zgłoś #38 Napisano 20 Października 2011 Witam byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i po sprawdzeniu okazało się że nie ma żadnych luzów, natomiast gostek pooglądał dokładnie koła i okazało się że mam lekko wgiętą felgę do środka wraz z oponą, muszę przełożyć koła i zobaczę czy to jest powód kołysania. Ale z drugiej strony czy taka usterka miała by wpływ na trakcję samochodu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #39 Napisano 20 Października 2011 ja juz wywazalem i przekladalem kola. Nie pomoglo, zadnej zmiany. Bankowo nie kola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #40 Napisano 22 Października 2011 Witam Czy kolo z takim lub podobnym uszkodzeniem ma w plyw na zachowanie sie samochodu podczas jazdy? Tak ma i to spore.Czy ma wplyw na objawy bujania podczas przyspieszania ,nie wiem,to trzeba by bylo w realu zobaczyc.Z opisow ciezko jest cos wywnioskowac,sami wiecie,ze Wasze odczucia podczas jazdy sa inne.Na swoim przykladzie moge podac jak zachowoje sie samochod ze zle wywazonymi tylnymi kolami.Przed wakacjami czterokrotnie wywazano mi tylne kola.Przebilem opone i pojechalem by ja naprawic ,albo wymienic opony.Goscie ja jednak zrobili.Pierwsze wywazenie-telepalo kierownica i pod siedzeniem po przekroczeniu 70 mil/h .Drugie-zaczego w prowadzac samochod w wibracje po przekroczeniu 60 mil/h i ciezko bylo go utrzymac na drodze ,ciagle musialem korygowac kierunek,sciagalo go na obydwie strony,na prostej drodze.Trzecie-podczas jazdy od zera (czyli caly czas) samochod sam sobie wybieral tor jazdy stal sie podsterowny i to tak mocno ze zaczolem sie bac ostrzej ruszac ,zaczol jezdzic jakby wezykiem.Czwarte wywazenie-wszystko w pozadku.Jak widzicie mieszkam na wyspach i tu za dobra usluge placi sie sporo.Pierwsze trzy razy bylo tanie,ale tragiczne w skutkach.Czwarte bylo drogie ,ale rezultat byl taki jaki powinien. W pierwszej firmie robiono to na wmiare dobrym i nowym sprzecie,ale na odpirdol,bez doswiadczenia.W drugie na najnowszym sprzecie i ,bardzo dokladnie z pelnym doswiadczeniem. Balans kol i zbieznosc to tez podstawa do dobrej jazdy,tym bardziej,ze passki sa twarde. Czekajcie panowie ,jeszcze chlopaki nie skonczyli sprawdzac tego samego problemu,teraz jak pisalem wyzej dobrali sie do skrzyni biegow,jak skoncza dam wam znac. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach