Skocz do zawartości
Gość Grucha

Zegary do B4?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość artmaz

Witam !!!

pozwolę się podpiąć pod temat i poradzić się bo podłamałem się totalnie, a mianowicie.

Posiadam Passacika B4 z elektronicznymi zegarami podobnie jak koledzy wyżej, od pewnego czasu przestały mi działać kontrolki hamulca ręcznego oraz ładowania akumulatora, dziś korzystając z ładnej pogody postanowiłem rozwiązać ten problem. Zauważyłem że kontrolki te raz działaj a raz nie, kiedy lekko stuknąłem w zegary na moment się zapalały i gasły – domyśliłem się, że jest to sprawa braku jakiegoś połączenia. Rozebrałem je więc dziś i stwierdziłem że gdy leciutko poruszę tymi diodami (kontrolkami) zapalają się – prosta sprawa puścił lut i należy je dobrze przylutować. I tu zaczynają się schody ! By móc dostać się do płytki drukowanej tzn. do lutów należy wyjąć zegary wraz z płytką z obudowy, by tego dokonać należy prócz plastikowych zatrzasków odkręcić jedną śrubkę, która znajduje się pod tarczą (cyferblatem) wskaźnika temperatury i poziomu paliwa, aby pozdejmować tarcze należało rozmontować wskazówki, zacząłem więc od obrotomierza, podważyłem ją do góry lecz nie chciała wyjść, użyłem więc większej siły – wyszła ale razem z „bebechami”. Zastosowany jest tam system trybików z ząbkami podobnie jak w zegarku, wskazówka osadzona jest na jednym z takich trybików który spoczywa „nóżką” wsadzoną w maleńki otworek – podczas moich zmagań z doprowadzeniem obrotomierza do stanu sprzed mojej ingerencji ułamała mi się właśnie ta nóżka - obrotomierz nie wskazuje.

Domyślam się że takiego trybiku na pewno nigdzie nie znajdę, ale czy można gdzieś kupić sam mechanizm obrotomierza, wyczytałem że to nic innego jak silniczek krokowy , więc czy można to gdzieś kupić i jeśli tak to jak to się nazywa – proszę o pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Może gdzieś np. na Allegro znajdziesz walnięte zegary i wymontujesz... Nie wiem, jak w B4, ale w B3 wszystkie mechanizmy czy to obrotomierz, czy prędkościomierz, czy wskaźniki temperatury/paliwa dało się zdjąć bez demontowania, trzeba było tylko je pociągnąć prostopadle do płytki i wychodziły z gniazd w płytce. Mechanicznie są osadzone na plastikowych kołkach prowadzących. Ale jak mówię - tak jest w B3 w zegarach w pełni (prawie) zelektronizowanych (MFA, ale bez tempomatu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-uki-, w B4 jest inaczej, inna firma robi zegary i jest lekki "kibel" VDO to VDO :) a motometer to lipka, siadaja te zegary, wiem, bo sam mam takie jedne walniete

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Dzięki za uświadomienie :) ale fakt, co VDO to VDO :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności