Skocz do zawartości
Passat_Kamil

Brak sygnału obrotów w sterowniku gazu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od świąt mam pewien kłopot - usterkę. Samochód nie chce mi się przełączyć na gaz - musiałem przejechać 300km na benzynie bo nie przełączał na lpg. Po podłączeniu pod komputer gazu widać że sterownik nie widzi obrotów - są stale na 0 RPM. Mój zaufany mechanik sprawdził kabelki od cewki zapłonowej do kompa gazu i są ok. Jego zdaniem trzeba podłączyć drugi sterownik staga i sprawdzić czy on będzie przełączał na gaz. Ale pytam Kolegów z forum - może macie jakieś pomysły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kontrolka na przełączniku się zapala to kompa bym odpuścił, jeszcze raz sprawdź przewód brązowy idący od staga czy aby na pewno nie jest uszkodzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka cały czas miga - jakby czekał stag na odpowiednią temperaturę lub obroty(które są 0rpm) mechanik sprawdzał jakoś miernikiem ten brązowy przewód. Stwierdził, że jest dobry. Nie mam pomysłu. Jak wyjęliśmy kompa - pobawiliśmy się kabelkami przy wtyczce to raz zaskoczył?:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc sobie sam odpowiedziałeś masz coś nie tak z przewodem, możliwe że przy wtyczce, jeszcze raz na spokojnie musisz sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam cię passat kamil a ty masz program do obsługi staga ??? to sprawdz tak zapal auto połacz się ze stagiem i w parametrach 4ta tabela od góry jest sygnał obrotów !!! zmniejsz na 9v i jedz w dół czasami nawet łapie dopiero na 2,5v i włącz filtr sygnału obrotów jak masz nowszą wersję w starej tego nie ma !!! jak to nie pomoże to przepnik brązowy kabel pod inną cewkę ! daj znać czy się udało !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Waldus77,

 

Mam program do obsługi staga - miałem zawsze ustawione na 9V,ale teraz zjezdzałem sygnałem obrotów do około 7V filtra nie mam. Myślisz, że przepięcie pod inną cewkę pomoże - myślałem o tym. Zaraz to sprawdzę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napięciem spadaj aż do zera i obserwuj czy sie coś pojawia z obrotów czy nie Audi A8 kiedyś jak robiłem to dopiero na 0,9v się pojawiły !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldus77, byłem w samochodzie - obroty pojawiły się dopiero przy 15V - o co kam an?? 800 rpm się pojawiło i przełączył się na gaz - zawsze było 9V i wszystko było ok. Czy to jakaś ustreka cewkiczy jak. Bo na razie furka tak jak by chciała chodzić na lpg - ale jak długo?? W każdym razie DZIĘKI WIELKIE za jakąkolwiek podpowiedź. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie wiem jak masz zaznaczone ilość cylindrów na cewkę !! te ustawienia się resetują po odpięciu aku a w twoim przypadku po odpięciu kompa LPG !!! pogmeraj jeszcze tam a jak tam nic nie zmieni ustaw tak jak zmieniasz napięcie obserwuj obroty na jakim się pojawiają około 15v a na jakim zanikają i 16v czy więcej ??i ustaw po środku ! będzie śmigał !!

 

---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:48 ----------

 

coś tam masz namieszane albo ilość cylindrów albo ilość cylindrów na cewkę ale te auta lubią gubić obroty niestety !!! jedne chodzą na 0,9v a inne jak u ciebie na 15v możesz też przy czasie przepiąć kabel w inną cewkę i zobaczyć ! nie zapomnij wcisnąć POMÓGŁ jak auto będzie śmigało !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka waldus77, pomogłeś mi i to bardzo, bo zupełnie nic nie dawało wyraźnej poprawy, natomiast zmiana sygnału obrotów pomogła - może nie do końca bo dziś rano samochód znów nie chciał jechać na lpg, ale teraz jeździ - podejrzewam że jest jakiś problem z sygnałem obrotów przy cewce, tak czy siak jest jakieś światełko w tunelu:) będę bliżej dochodził ze swoim mechanikiem po południu. Oczywiście za pomoc - punkcik pomógł poleci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to się cieszę że pomogłem ! przepnij kabel od obrotów pod inną cewkę i pisz o zmianach ! będziemy pomagać jak się da !!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wina przewodów a nie cewki, błąd w podłączeniu, a obniżenie progu dla sygnału to tylko maskowanie problemu, skoro wcześniej działo dobrze , ty masz u siebie pojedyncze cewki a one lubiły się sypać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co mam wg Ciebie zrobić? Wszystkie kabelki przejrzane i są całe - mam 100% pewności. Pod następną cewkę nie mam czasu przełączyć, natomiast po zmianie sygnału obrotów na 15v, mój paździoszek śmiga jak ta lala. A tak trochę wyklucza się to co napisałeś - najpierw, że to nie wina cewki tylko podłączenia, a potem piszesz że cewki lubią padać?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co mam wg Ciebie zrobić? Wszystkie kabelki przejrzane i są całe - mam 100% pewności. Pod następną cewkę nie mam czasu przełączyć, natomiast po zmianie sygnału obrotów na 15v, mój paździoszek śmiga jak ta lala. A tak trochę wyklucza się to co napisałeś - najpierw, że to nie wina cewki tylko podłączenia, a potem piszesz że cewki lubią padać?

 

Pozdrawiam

skoro zmiana pomaga to znaczy że cewka/i nie wyrabiają się z odp napięciem na świece a to co napisał JAREK nie wyklucza się bo sprawdza się najpierw przewody a potem jak jest się pewnym ze są ok jak ty w 100% to pozostają cewki lub świece do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiadomo że cewka może sie zmęczyć jak wszystkie inne podzespoły w aucie i dlatego ma przepiąć brązowy kabelek pod inną cewkę ! świece jakby padły pewnie by odczuł poszarpywanie bo byłby wyskok iskry ! a nic o tym nie pisał ! moim zdaniem cewka osłabła i dlatego zmiana napięcia pomogła ! i jak podłączyłby vaga powinny być błędy wypadania zapłonu!!! to nie jest maskowanie jak napisał Jarek a tolerancja w programie ! ja tego nie wymyśliłem tylko producent elektroniki LPG (niestety nie każdy producent )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś przepnę kabelek pod inną cewkę i zjadę z sygnałem i się obaczy......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie jest maskowanie jak napisał Jarek a tolerancja w programie
Tu się nie zgodzę, to jest maskowanie bo jak zapewne wiesz ta funkcja służy do czegoś innego, a jak nie to zapraszam do lektury z instrukcji obsługi staga

 

---------- Post added at 14:04 ---------- Previous post was at 14:02 ----------

 

najpierw, że to nie wina cewki tylko podłączenia, a potem piszesz że cewki lubią padać?
Napisałem tak bo napisałeś że jak poruszałeś przewodami i wtyczką to na chwilę pomogło więc szedłem w tym kierunku że jednak albo przewody albo konektor przy wtyczce, i tak według mnie zostają 3 kwestie słaby lut , konektor lub cewka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra ! ale moje maskowanie działa ! a twoje konektory przewody słaby lut nie pomogły ! wiadomo że trzeba to prześwietlić dlaczego tak się stało i usunąć usterkę ! ale chłopak już 3 dni lata na gazie a nie na drogiej benzynce !!! i zanim doszedłby do przyczyny problemu nie miał by na majowe piwo i kiełbase z grila bo by go passat zeżarł !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma jakieś pojęcie to by sobie poradził, wystarczyło wejść na lpg-info i zapytać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldus77 napisał:

 

dobra ! ale moje maskowanie działa ! a twoje konektory przewody słaby lut nie pomogły ! wiadomo że trzeba to prześwietlić dlaczego tak się stało i usunąć usterkę ! ale chłopak już 3 dni lata na gazie a nie na drogiej benzynce !!! i zanim doszedłby do przyczyny problemu nie miał by na majowe piwo i kiełbase z grila bo by go passat zeżarł !

dokładnie tak, usterki można szukać, ale jeżdżę na lpg i za to wielkie dzięki dla waldus77, nie sztuka jest wymienić pół samochodu tylko ogarnąć czasem coś na skróty. Nie lubię wielkich mechaników, którzy potrafią wymieniać pól samochodu i szukać w ten sposób usterki - sory za OT ale mam nadzieje ze wszyscy wiedza o co chodzi

 

Kolego Chemik21 pojęcia zbytnio nie mam - umiem podłączyć komputer i zaobserwować co jest nie tak, razem z moim kolegą mechanikiem przejrzeliśmy kabelki i było wszystko OK. Jeżeli chodzi o wtyczkę do sterownika LPG też jest w porządku - ruszanie tymi kabelkami zbiegło się z tym jak kolega grzebał w sygnale obrotów i dlatego też trop wtyczki jest nie odpowiedni, chyba zmyliłem Ciebie:)

Pozdr

Edytowane przez Passat_Kamil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności