wasermann Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam.Chodzi o samochód kolegi silnik AFN 98r.Na vagu pojawia się błąd 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-00 - Open or Short to B+ Czujnik pokazuje temp pliwa -5.4 stopnie.Jest zwara do plusa.Na początku wymieniliśmy czujnik i nic.Na czujniku jest napięcie 5V.Zwara jest gdzieś na przewodach lub płytce.Sprawdziliśmy przewody od prostokątnej wtyki do grzebienia mirnikiem (na brzęczka),no i chodzi prosimy kogoś o sprawdzenie podanych połączeń do pompy,czy to tak ma być?kilka razem?Podobno czujnik podłączony jest do 4 i 7 styku na grzebieniu.Podaje co wyszło.Patrząc od przodu(rozrząd)(Jakbyś tu patrzył od napisu z prawej)Bo jak sprawdzić czy jest na płytce Grzebień-piny we wtyczce 7 -2,3 6-2,1 5-2,1,3 tu jest rozrząd,patrzysz od przodu 4-7 3-4 2-6,5 1-6,5 Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez wasermann nie można było dobrze zobrazować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasermann Zgłoś #2 Napisano 8 Kwietnia 2011 Dodam,że jak na brzęczka jedną koncówką miernika dotykałem do śrub na czujniku a drugą do grzebienia.Czujnik temeratury był podłączony do 4 i 7 styku na grzebieniu.Czy ktoś wie,że to dobre połączenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #3 Napisano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Pomierz rezystancję czujnika na pinach 4 do 7 przy 20 stopniach wskazanie powinno zawierać się pomiędzy 2250 do 3000 Ohma Pin 4 do ECU na pin 76 a pin 7 na pin 53 ECU i tu sprawdź czy nie ma zwarcia. Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez toldek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasermann Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2011 ok.Dzięki sprawdzę i dam znać.Sprawdzanie tych pinów też ma być ma brzęczka?Dotykać do wskazanych i do pozostałych(sprawdzić czy nie piszczy-zwarcie)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2011 Brzęczyk NIE, sprawdź rezystancję samego czujnika, potem rezystancję przewodów wtyczka ECU na podanych pinach, rezystancja nie powinna być większa jak 1 Ohm. Może lepiej podjedź na warsztat za 50 PLN powinni Ci to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #6 Napisano 30 Maja 2013 Może ktoś pomoże? Błąd 00539 - 157 kwp 1281 fuel temperature sensor g81 sporadic- short circuit to earth czyli zwarcie na masę Po usunięciu błąd powraca po odpaleniu silnika. Czujnik nowy wymieniony miesiąc temu, kable raczej w porządku, napięcie 5v jest, opór na nowym czujniku około 400 omów, na starym 1. Może być zjeb... ten nowy czujnik, czy u mnie coś go psuje? Jeszcze jest taki objaw, że z tyłu batory się pojawił, ma to jakiś związek ze sobą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach