Skocz do zawartości
wasermann

Zwarcie czujnika temp.paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Chodzi o samochód kolegi silnik AFN 98r.Na vagu pojawia się błąd

00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

30-00 - Open or Short to B+

Czujnik pokazuje temp pliwa -5.4 stopnie.Jest zwara do plusa.Na początku wymieniliśmy czujnik i nic.Na czujniku jest napięcie 5V.Zwara jest gdzieś na przewodach lub płytce.Sprawdziliśmy przewody od prostokątnej wtyki do grzebienia mirnikiem (na brzęczka),no i chodzi prosimy kogoś o sprawdzenie podanych połączeń do pompy,czy to tak ma być?kilka razem?Podobno czujnik podłączony jest do 4 i 7 styku na grzebieniu.Podaje co wyszło.Patrząc od przodu(rozrząd)(Jakbyś tu patrzył od napisu z prawej)Bo jak sprawdzić czy jest na płytce

Grzebień-piny we wtyczce

 

7 -2,3

6-2,1

5-2,1,3 tu jest rozrząd,patrzysz od przodu

4-7

3-4

2-6,5

1-6,5

Edytowane przez wasermann
nie można było dobrze zobrazować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam,że jak na brzęczka jedną koncówką miernika dotykałem do śrub na czujniku a drugą do grzebienia.Czujnik temeratury był podłączony do 4 i 7 styku na grzebieniu.Czy ktoś wie,że to dobre połączenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomierz rezystancję czujnika na pinach 4 do 7 przy 20 stopniach wskazanie powinno zawierać się pomiędzy 2250 do 3000 Ohma

Pin 4 do ECU na pin 76 a pin 7 na pin 53 ECU i tu sprawdź czy nie ma zwarcia.

Edytowane przez toldek1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok.Dzięki sprawdzę i dam znać.Sprawdzanie tych pinów też ma być ma brzęczka?Dotykać do wskazanych i do pozostałych(sprawdzić czy nie piszczy-zwarcie)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brzęczyk NIE, sprawdź rezystancję samego czujnika, potem rezystancję przewodów wtyczka ECU na podanych pinach, rezystancja nie powinna być większa jak 1 Ohm. Może lepiej podjedź na warsztat za 50 PLN powinni Ci to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś pomoże?

Błąd 00539 - 157

kwp 1281

fuel temperature sensor g81

sporadic- short circuit to earth

czyli zwarcie na masę

Po usunięciu błąd powraca po odpaleniu silnika. Czujnik nowy wymieniony miesiąc temu, kable raczej w porządku, napięcie 5v jest, opór na nowym czujniku około 400 omów, na starym 1. Może być zjeb... ten nowy czujnik, czy u mnie coś go psuje?

Jeszcze jest taki objaw, że z tyłu batory się pojawił, ma to jakiś związek ze sobą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności