Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

taki jest urok ADR mi tak klekocze już ponad 4 l kata i nic się nie dzieje to że klekocze rano na zimnym silniku to normalne zwłaszcza przy 10w/40 bo szklanki chodzą na sucho przez te pare sek. Natomiast jak się rozgrzeje to pompa olejowa traci ciśnienie i zaczyna "cykać " czasami ten klekot cichnie ponieważ zmienia się faza rozrządu, ja ksie dowiadywałem 4 lata temu to dostępny był tylko orginał w ASO koszt 2100zł teraz pojawiły się zamienniki za około 800-900zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam napisze tutaj bo nie mogę tworzyć nowych tematów problem mam podobny do kolegi który założył temat. Mój silnik 1.8 20v ADR po całej nocy odpalenie na zimnym oczywiście bez problemowe bez stuków po jeździe gdy silnik osiągnie 90 stopni zgaszenie go i odpalenie prawie od razu też bez stuków a jak rozgrzany postoi trochę dłużej to wydobywa się jakieś stukanie tak jak bym z pod pokrywy zaworów i ono chwile trwa, jak przejadę kawałek to cichnie całkowicie i chodzi normalnie czy może to być spowodowane słabym ciśnieniem oleju na gorącym silniku ??????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy może to być spowodowane słabym ciśnieniem oleju na gorącym silniku ??????

 

Tak,jest to możliwe.Wszystko na to wskazuje więc zmierz ciśnienie-mechanik Ci to zrobi.Jeżeli będzie za słabe to ssak w misce do przeczyszczenia.

Niestety coś mi się wydaje,że jednak to wina napinacza-znajduje się w tylnej części silnika-patrząc od przodu,a objawy wskazują na 99% na niego.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedz ale wydaje mi się ze jak by to był napinacz to stukał by cały czas..prawdopodobnie dzisiaj pojadę zmierzyć ciśnienie to napisze jakie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedz ale wydaje mi się ze jak by to był napinacz to stukał by cały czas...

I tu jesteś w błędzie.Napinacz powinien trzymać odpowiednią ilość oleju w sobie,jest tam taki a'la zaworek zwrotny,jak jest zepsuty to puszcza olej i dlatego z początku słychać dzwonienie,dopóki pompa nie dobije znowu oleju do napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to rozgrzej porządnie silnik i wymień olej :fajny Co lejesz? Syntetyk czy półsyntetyk? Ja mam już prawie 300 tkm przebiegu i na full syntetyku śmigam i czasem tylko z rana na zimnym ze 2 sekundy zaklekocze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu jesteś w błędzie.Napinacz powinien trzymać odpowiednią ilość oleju w sobie,jest tam taki a'la zaworek zwrotny,jak jest zepsuty to puszcza olej i dlatego z początku słychać dzwonienie,dopóki pompa nie dobije znowu oleju do napinacza.

Dobrze zgodzę się powinien trzymać to czemu nie ma tego po nocy jak olej całkiem z cieknie i w ogóle nie ma żadnego stukania wszystko milknie po dosłownie sekundzie. Olej był wymieniany jakieś 300 kilometrów temu czyli jest świeży ale na wcześniejszym oleju też to było, a olej półsyntetyczny 10w40.:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może najpierw dokładnie zlokalizuj - skąd ten odgłos dochodzi :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze zgodzę się powinien trzymać to czemu nie ma tego po nocy jak olej całkiem z cieknie i w ogóle nie ma żadnego stukania wszystko milknie po dosłownie sekundzie. Olej był wymieniany jakieś 300 kilometrów temu czyli jest świeży ale na wcześniejszym oleju też to było, a olej półsyntetyczny 10w40.:dolamam

Bo ten co zostaje robi się gęsty i nie dzwoni.Jak sam zauważyłeś jest to tylko na ciepłym silnika.Jak napinacz całkiem zdechnie to będzie dzwoniło nawet rano ;)

 

Ale-na początek zlokalizuj co dzwoni i jaka jest przyczyna,tak jak pisałem wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo ten co zostaje robi się gęsty i nie dzwoni.Jak sam zauważyłeś jest to tylko na ciepłym silnika.Jak napinacz całkiem zdechnie to będzie dzwoniło nawet rano ;)

 

Ale-na początek zlokalizuj co dzwoni i jaka jest przyczyna,tak jak pisałem wcześniej.

Sam sobie zaprzeczasz bo skoro ten co zostaje robi się gesty to skąd bierze się w napinaczy skoro ścieka jak jest gorący ?? A mam jeszcze takie pytanie czy kontrolka na desce rozdzielczej wskaże mi za niskie ciśnienie oleju i jakie ogólnie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku bo czytałem na innym forum i kolega miał podobną przypadłość co ja i u niego pompa nie robiła odpowiedniego ciśnienia na rozgrzanym oleju

Edytowane przez Kyrpek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam sobie zaprzeczasz bo skoro ten co zostaje robi się gesty to skąd bierze się w napinaczy skoro ścieka jak jest gorący ?? A mam jeszcze takie pytanie czy kontrolka na desce rozdzielczej wskaże mi za niskie ciśnienie oleju i jakie ogólnie powinno być ciśnienie oleju w tym silniku bo czytałem na innym forum i kolega miał podobną przypadłość co ja i u niego pompa nie robiła odpowiedniego ciśnienia na rozgrzanym oleju

 

Nie zaprzeczam-czytaj ze zrozumieniem ;)

Nie napisałem że wsio wypływa z napinacza.Z resztą jak byś poczytał ten wątek to byś wiedział o co biega a nie pytał poraz kolejny.Nie zapominaj o tym,że napinacz nie zatrzymuje się zawsze w pozycji max lub min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie było mnie przez trochę na forum ale przejdę do rzeczy miałem chwile czasu i podjechałem do mechanika żeby zmierzyć ciśnienie oleju na ciepłym silniku przy wolnych obrotach miałem niecałe 0,7 bara niestety nie pamiętam jakie było przy wyższych obrotach wszędzie gdzie się doszukałem u wujka google ciśnienie minimalne na rozgrzanym silniku to 1 do 2,5 bara a nawet znalazłem filmik na którym gość mierzy ciśnienie na wolnych obrotach na ciepłym silniku w audi a4 1.8 adr czyli taki silnik jak mój ma 2,4 bara i moje pytanie jest takie jakie powinno być ciśnienie oleju tego silnika bo może to jest przyczyna tego chwilowego klekotu o którym pisałem w poprzednich postach proszę o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moje pytanie jest takie jakie powinno być ciśnienie oleju tego silnika

 

2 bary przy 2tyś obrotów. Sprawdz to dokładnie bo te silniki lubią płatać figle nawet mechanikom. Przyglądnij się też nastawnikowi faz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję stary temat bo po przeczytaniu calosci mam lekki metlkik w glowie. Ogolnie mam podobny problem (rano na zimnym silniku, jak cala noc stal - chwile poklekocze i przestaje, pozniej jak sie rozgrzeje to dzwiek mam podobny, a moze i taki sam jak kolega ktory podal linka do youtuba. I tak jak u wiekszosci, jak obroty dam okolo 1,2k ++ to dzwiek cichnie). Pastucha mam z silnikiem 1.8adr ale na pasku rozrzadu (a nie lancuchu). Rozrzad robilem w tamtym roku, od razu po zakupie auta (nie wymianialem aby napinacza hydraulicznego, ktory w sumie mialem, bo mechanik powiedzial ze tamten jest sprawny i nie ma potrzeby wymieniania jego). Dodam ze jakis czas temu ubylu mi przez wlasna glupote sporo oleju (wyciagnelem bagnet od oleju i jakos sie tak stalo ze go nie wlozylem na miejsce bo szybko musialem jechac do roboty, jakos obok sie wcisnal po ciemaku). Wczensiej zalany mialem Motul 10w40... i wracajac jeszcze raz sprawdzilem olej a tam... ponizej minimum (kontrolka jeszcze sie nie swiecila).. to zakupilem na szybko na orlenie olej 10w40, tylko mieli aby swoj orlenowski i caly litr dolalem. I wrazenie mam ze od tamtej pory po rozgrzaniu bardziej wali. A rozmawialem z mechanikiem, tyle ze bedac u niego auto bylo zimne, to nie bylo slychac tego klekotu - opisalem mu ten dziwek kiedy sie pojawia i jak to mneijwiecej slcyhac, to powiedzial wstepnie ze moga byc to popychacze.

 

Czytajac tutaj wasze wypowiedzi to zauwazylem ze moze to byc pompa olejowa, napinacz (tylko czy jak mam na pasek a nie na lancuch, to moze to tez tak walic u mnie ? no i rozrzad jak mowilem, w tamtym roku wymianilaem w sierpniu i napinacz byl okej), a moze to wina tego oleju?

 

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pastucha mam z silnikiem 1.8adr ale na pasku rozrzadu (a nie lancuchu).

 

Witam. Jak masz ADR to od przodu silnika masz rozrząd na pasku, a z tyłu silnika od grodzi łańcuch który łączy 2 wałki rozrządu razem. Może wymień olej na początek, żeby wyeliminować coś na początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jak masz ADR to od przodu silnika masz rozrząd na pasku, a z tyłu silnika od grodzi łańcuch który łączy 2 wałki rozrządu razem. Może wymień olej na początek, żeby wyeliminować coś na początku.

 

ale wstyd :) nie wiedzialem, no nic... az po obiedzie zejde i zobacze ;]... a olej bede wymialem (na tym zrobilem +/- 10-11k km). Tylko wczesniej musze umyc silnik na u jakis specow (bo gdzies mam wyciek, prawdopodobnie na wale). Mysle ze zrobie to w srode, bo mam wolne (tylko czy mycie mi czegos nie rozdupcy ? wg. panow z myjni nie)

 

ps. dodam ze mam instalacje gazowa od grudnia (brc sequence zdaje sie 4)

Edytowane przez maxblink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a u mnie dzwiek (na rozgrzanym silniku i niskich obrotach, jak dam wieksze obroty 1,2k+ czy wiecej to dzwiek cichnei, z reszta pisalem o tym ciut wyzej;)) jest zbilozny do tego wlasnie co tam kolega pisal ( dzis bylem u 2 mechanikow i oboje obstawiali lancuch + napinacz ) sledzac caly temat, ktos tam to wykluczal. Czy jest ktos na tyle obcykany i moglby mi powiedziec czy to faktycznie moze byc lancych+napinacz ? (nie ukrywam ale troche to kosztuje, 600zl napinacz 1xx lancuch i 300 wymiana to 1k+) a niechicalbym zeby sie po wymianie nic nie poprawilo ;/

 

Jeszcze moze zostawie auto zeby na spokojnei rozebrali i sprawdzili czy to to, a moze te popychacze czy jeszce inne gowno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troche to kosztuje, 600zl napinacz

 

600 zł? Skąd masz taką cene? Napinacz hydrauliczny do łańcuszka rozrządu do ADRa, kosztuje 1400 zł :fajny

Na początek, to moze sprawdź pompę oleju. To tańsze rozwiazanie. Bo gdyby to wina napinacza była, to by ciągle klekotało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
600 zł? Skąd masz taką cene? Napinacz hydrauliczny do łańcuszka rozrządu do ADRa, kosztuje 1400 zł :fajny

Na początek, to moze sprawdź pompę oleju. To tańsze rozwiazanie. Bo gdyby to wina napinacza była, to by ciągle klekotało.

 

http://allegro.pl/napinacz-lancucha-rozrzadu-bora-passat-golf-1-8-i2279556394.html

 

o tutaj, jest kilka podobnych aukcji na alledrogo. A jutro stawiam do mechanika auto, mam nadzieje ze znajdzie chwilke. Tylko powiedz mi, jak wiesz co nieco na temat tego silnika, czy jak przy klekotaniu dzis sprawdzajac vagiem ... wywalilo mi blad 01120, czy to nie wskazuje jakos na napinacz? - innych bledow nie mam, a pompa chyba tez by jakos byla zasygnalizowana, prawda? czy ona nie ma czujnikow ?

Edytowane przez maxblink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz mi, jak wiesz co nieco na temat tego silnika, czy jak przy klekotaniu dzis sprawdzajac vagiem ... wywalilo mi blad 01120, czy to nie wskazuje jakos na napinacz?

 

A czytasz w ogóle, co sie do ciebie pisze? :fajny Już masz odpowiedź. A co do pompy oleju, to ona nie ma własnego czujnika. Są odrębne czujniki ciśnienia oleju, ale one raczej nic nie zasygnalizują, jeśli pompa nie zdechła do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności