Michal1980 Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2011 Odpalilem auto (zimne) i pojechalem lajtowo, predkoscia patrolowa (czyli 30-40kmh) po cos do jedzenia. Na pierwszym skrzyzowaniu zatrzymalem sie i wcisnalem reczny - po czym chcialem sprawdzic, co bedzie jak nacisne gaz (bo zawsze jak chcialem zwolnic reczny, to go wciskalem ponownie) i okazalo sie, ze sam sie zwalnia. Na drugim skrzyzowaniu to samo - wcisnalem reczny i czekam. Czekalem dobre 3 minuty, bo tam akurat mialem wyjazd starzy pozarnej, a ze mieli akcje, to wszyscy mieli czerwone zanim wyjedzie cala ekipa. Nagle z przerazeniem stwierdzilem, ze z tylu cos za bardzo kopce na bialo. Tzn to nie byl taki dym jak z palonych lisci, tylko bardziej jak para - no tak pol na pol. Zjechalem na bok i slyszalem jakis dziwny dzwiek jakby stukanie - nie wiem jednak skad pochodzil. Spalanie zobaczylem, ze pokazalo 12,5l, co oczywiscie jest niemozliwe do osiagniecia w tym silniku (no, niemal). Mozliwe tez, ze wczesniej wylaczylem silnik na biegu D - jesli to ma jakies znaczenie. MFA nic nie sygnlizowal. Po 5 minutach wszystko wrocilo do normy. Co to moglo byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2011 jakieś błędy ?? biały dym sugerowałby płyn (uszczelka) lub olej z turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2011 Do VAG nie byl podlaczany (bo nie mam). Jesli olej, to winny bedzie ten je**** mechanik, ktory zalal mi 10W40. Jesli tak, to polamie mu rece chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2011 wiesz skan mógłby rozjaśnić co nieco ale jeśli to olej to zassany przez turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2011 Jesli to to drugie, to zanczy ze usczelka do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2011 jeśli płyn to tak uszczelkę pod głowicą wydmuchało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #7 Napisano 25 Marca 2011 Odpalilem auto (zimne) i pojechalem lajtowo, predkoscia patrolowa (czyli 30-40kmh) po cos do jedzenia. Na pierwszym skrzyzowaniu zatrzymalem sie i wcisnalem reczny - po czym chcialem sprawdzic, co bedzie jak nacisne gaz (bo zawsze jak chcialem zwolnic reczny, to go wciskalem ponownie) i okazalo sie, ze sam sie zwalnia. Na drugim skrzyzowaniu to samo - wcisnalem reczny i czekam. Czekalem dobre 3 minuty, bo tam akurat mialem wyjazd starzy pozarnej, a ze mieli akcje, to wszyscy mieli czerwone zanim wyjedzie cala ekipa. Nagle z przerazeniem stwierdzilem, ze z tylu cos za bardzo kopce na bialo. Tzn to nie byl taki dym jak z palonych lisci, tylko bardziej jak para - no tak pol na pol. Zjechalem na bok i slyszalem jakis dziwny dzwiek jakby stukanie - nie wiem jednak skad pochodzil.Spalanie zobaczylem, ze pokazalo 12,5l, co oczywiscie jest niemozliwe do osiagniecia w tym silniku (no, niemal). Mozliwe tez, ze wczesniej wylaczylem silnik na biegu D - jesli to ma jakies znaczenie. MFA nic nie sygnlizowal. Po 5 minutach wszystko wrocilo do normy. Co to moglo byc? A twoje auto jest z DPF ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #8 Napisano 25 Marca 2011 @Lorenz - tak. Byl niedawno wymieniany. @mielke - no gdyby wydmuchalo uszczelke,to czy nie kopcilby caly czas? Bo teraz juz nie kopci.. ale zobacze jeszcze rano jak pojade na wymiane oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2011 Byl niedawno wymieniany.Michał tylko wez pod uwagę ze oliwę masz nie przystosowana do DPF-u także dużo szybciej może się zasyfić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #10 Napisano 25 Marca 2011 Na pierwszym skrzyzowaniu zatrzymalem sie i wcisnalem reczny - po czym chcialem sprawdzic, co bedzie jak nacisne gaz (bo zawsze jak chcialem zwolnic reczny, to go wciskalem ponownie) i okazalo sie, ze sam sie zwalnia.A pas miałeś zapięty? Nie zwolni sam ręcznego, jeżeli nie zapniesz pasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2011 Myślę że dpf się wypalał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2011 @Endrju - owszem, ale olej tam jest niedlugo - jakis tydzien. W tej chwili jest juz zmieniany. Wiec chyba tak szybko by nie sial spustoszen chyba. @majosa - pasy zapinam zawsze. @trokadero - gdyby sie wypalal, to bylaby stosowna informacja na MFA i palaca sie kontrolka PDF. Dzis znow obserwowalem zachowanie auta, i wszystko jest w porzadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2011 Jak DPF się wypala w normalnym trybie to nie masz żadnej informacji na MFA i żadna kontrolka się nie zapala . Takie info na MFA i kontrolki zapalają się w momencie błędu w wypalaniu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2011 O widzę że kolega mnie uprzedził, ale potwierdzam ewentualnie jeśli jest już zabity filtr to też jest info i błąd w sterowniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #15 Napisano 26 Marca 2011 Hmmm, to musimy chyba wspolnie zajrzec do instrukcji;) Zaraz po kupnie auta, swiecila mi sie kontrolka DPF na liczniku, a na wyswietlaczu pojawil sie napis "czyszczenie filtra DPF". Po 5 km jazdy, info zniknelo. PS. To przy samoczyszczeniu sie PDF, moze pojsc jakis bialy dymek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #16 Napisano 26 Marca 2011 Jak układ dojdzie do punktu krytycznego albo ma jakiś problem to dopiero Cię poinformuje . Jak czyści się normalnie to tak może być "biały dymek " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2011 Ok, dzieki. Poczytam jeszcze dzisj instrukcje. Jak sie bedzie zgadzac, to klikne Ci browara (pomogl) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #18 Napisano 26 Marca 2011 Na 100% oczyszczał ci się filtr. Będzie wówczas biały dym za samochodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #19 Napisano 26 Marca 2011 Na 100% oczyszczał ci się filtr. Będzie wówczas biały dym za samochodem. No i większe spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #20 Napisano 26 Marca 2011 Kurde - jechalem teraz krotki odcinek i znowu zakopcil. Trwalo to moze ze 3 - 5 sekund:dolamam Smrod na pewno nie taki jak przy palonym oleju - no i nie takie kleby dymu. Zaczynam sie martwic. Malo tego - DSG zmienia mi wyzej biegi. zazwyczaj zmienialo przy niecalych 2 tysiacach obr, teraz ciagnie do 2,2-2,4. Nie wiem czy to ma zwiazek, ale wczoraj jezdzilem caly dzien na tiptroniku i wlasnie troche wyzej zmienialem biegi - czy w ten sposob DSG moglo zaadaptowac styl jazdy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach