Skocz do zawartości
Michal1980

Biały dym - dziwna sprawa

Rekomendowane odpowiedzi

Odpalilem auto (zimne) i pojechalem lajtowo, predkoscia patrolowa (czyli 30-40kmh) po cos do jedzenia. Na pierwszym skrzyzowaniu zatrzymalem sie i wcisnalem reczny - po czym chcialem sprawdzic, co bedzie jak nacisne gaz (bo zawsze jak chcialem zwolnic reczny, to go wciskalem ponownie) i okazalo sie, ze sam sie zwalnia. Na drugim skrzyzowaniu to samo - wcisnalem reczny i czekam. Czekalem dobre 3 minuty, bo tam akurat mialem wyjazd starzy pozarnej, a ze mieli akcje, to wszyscy mieli czerwone zanim wyjedzie cala ekipa. Nagle z przerazeniem stwierdzilem, ze z tylu cos za bardzo kopce na bialo. Tzn to nie byl taki dym jak z palonych lisci, tylko bardziej jak para - no tak pol na pol. Zjechalem na bok i slyszalem jakis dziwny dzwiek jakby stukanie - nie wiem jednak skad pochodzil.

Spalanie zobaczylem, ze pokazalo 12,5l, co oczywiscie jest niemozliwe do osiagniecia w tym silniku (no, niemal). Mozliwe tez, ze wczesniej wylaczylem silnik na biegu D - jesli to ma jakies znaczenie.

MFA nic nie sygnlizowal. Po 5 minutach wszystko wrocilo do normy.

Co to moglo byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakieś błędy ?? biały dym sugerowałby płyn (uszczelka) lub olej z turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do VAG nie byl podlaczany (bo nie mam).

Jesli olej, to winny bedzie ten je**** mechanik, ktory zalal mi 10W40. Jesli tak, to polamie mu rece chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz skan mógłby rozjaśnić co nieco ale jeśli to olej to zassany przez turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli to to drugie, to zanczy ze usczelka do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli płyn to tak uszczelkę pod głowicą wydmuchało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpalilem auto (zimne) i pojechalem lajtowo, predkoscia patrolowa (czyli 30-40kmh) po cos do jedzenia. Na pierwszym skrzyzowaniu zatrzymalem sie i wcisnalem reczny - po czym chcialem sprawdzic, co bedzie jak nacisne gaz (bo zawsze jak chcialem zwolnic reczny, to go wciskalem ponownie) i okazalo sie, ze sam sie zwalnia. Na drugim skrzyzowaniu to samo - wcisnalem reczny i czekam. Czekalem dobre 3 minuty, bo tam akurat mialem wyjazd starzy pozarnej, a ze mieli akcje, to wszyscy mieli czerwone zanim wyjedzie cala ekipa. Nagle z przerazeniem stwierdzilem, ze z tylu cos za bardzo kopce na bialo. Tzn to nie byl taki dym jak z palonych lisci, tylko bardziej jak para - no tak pol na pol. Zjechalem na bok i slyszalem jakis dziwny dzwiek jakby stukanie - nie wiem jednak skad pochodzil.

Spalanie zobaczylem, ze pokazalo 12,5l, co oczywiscie jest niemozliwe do osiagniecia w tym silniku (no, niemal). Mozliwe tez, ze wczesniej wylaczylem silnik na biegu D - jesli to ma jakies znaczenie.

MFA nic nie sygnlizowal. Po 5 minutach wszystko wrocilo do normy.

Co to moglo byc?

 

A twoje auto jest z DPF ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Lorenz - tak. Byl niedawno wymieniany.

@mielke - no gdyby wydmuchalo uszczelke,to czy nie kopcilby caly czas? Bo teraz juz nie kopci.. ale zobacze jeszcze rano jak pojade na wymiane oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byl niedawno wymieniany.
Michał tylko wez pod uwagę ze oliwę masz nie przystosowana do DPF-u także dużo szybciej może się zasyfić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pierwszym skrzyzowaniu zatrzymalem sie i wcisnalem reczny - po czym chcialem sprawdzic, co bedzie jak nacisne gaz (bo zawsze jak chcialem zwolnic reczny, to go wciskalem ponownie) i okazalo sie, ze sam sie zwalnia.
A pas miałeś zapięty? Nie zwolni sam ręcznego, jeżeli nie zapniesz pasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dpf się wypalał .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Endrju - owszem, ale olej tam jest niedlugo - jakis tydzien. W tej chwili jest juz zmieniany. Wiec chyba tak szybko by nie sial spustoszen chyba.

 

@majosa - pasy zapinam zawsze.

 

@trokadero - gdyby sie wypalal, to bylaby stosowna informacja na MFA i palaca sie kontrolka PDF.

 

Dzis znow obserwowalem zachowanie auta, i wszystko jest w porzadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak DPF się wypala w normalnym trybie to nie masz żadnej informacji na MFA i żadna kontrolka się nie zapala . Takie info na MFA i kontrolki zapalają się w momencie błędu w wypalaniu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O widzę że kolega mnie uprzedził, ale potwierdzam ewentualnie jeśli jest już zabity filtr to też jest info i błąd w sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, to musimy chyba wspolnie zajrzec do instrukcji;)

Zaraz po kupnie auta, swiecila mi sie kontrolka DPF na liczniku, a na wyswietlaczu pojawil sie napis "czyszczenie filtra DPF". Po 5 km jazdy, info zniknelo.

 

PS. To przy samoczyszczeniu sie PDF, moze pojsc jakis bialy dymek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak układ dojdzie do punktu krytycznego albo ma jakiś problem to dopiero Cię poinformuje . Jak czyści się normalnie to tak może być "biały dymek "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki.

Poczytam jeszcze dzisj instrukcje. Jak sie bedzie zgadzac, to klikne Ci browara (pomogl);)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% oczyszczał ci się filtr. Będzie wówczas biały dym za samochodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 100% oczyszczał ci się filtr. Będzie wówczas biały dym za samochodem.

 

No i większe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde - jechalem teraz krotki odcinek i znowu zakopcil. Trwalo to moze ze 3 - 5 sekund:dolamam Smrod na pewno nie taki jak przy palonym oleju - no i nie takie kleby dymu. Zaczynam sie martwic.

Malo tego - DSG zmienia mi wyzej biegi. zazwyczaj zmienialo przy niecalych 2 tysiacach obr, teraz ciagnie do 2,2-2,4. Nie wiem czy to ma zwiazek, ale wczoraj jezdzilem caly dzien na tiptroniku i wlasnie troche wyzej zmienialem biegi - czy w ten sposob DSG moglo zaadaptowac styl jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności