Angelus Zgłoś #21 Napisano 26 Marca 2011 kolego 10w40 to chyba kpina mechanika??? jak by mi zalał to to bym go w glebe wbił!!!!!!!!!! a tak jak koledzy pisali DPF wypala się w większości bez komunikatu jedyne oznaki wypalania to podniesione obroty większe spalanie i chodzące wentylatory chłodnicy. ile masz przebiegu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #22 Napisano 26 Marca 2011 200000km - silnik ma 160000km (wymiana byla). To ile czasu wypala sie taki DPF, i dlaczego zaraz oo kuonie mialem zapalona kontrolke filtra? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #23 Napisano 26 Marca 2011 Jeżeli będziesz jeździł na krótkich odcinkach to będziesz często to obserwował. Wcześniej nawet pewnie na to nie zwróciłeś uwagi. Jeśli chodzi o DSG to będzie podczas wypalania trzymał wyższe obroty, stąd między innymi będziesz miał wyższe spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #24 Napisano 26 Marca 2011 Wrocilem z miasta i znow zadymil i zapalila sie kontrolka DPF i komunikat, zeby sprawa dot. filtra i zeby zajrzec w instrukcje. Wiec zajrzalem. A instrukcja obslugi mowi (pkt 3.3): przy autach z DPF nalezy unikac krotkich jazd (!!!). Na filtrze powstaje sadza, ktora jest spalana podczas jazdy, jednak jezdzac krotkie odcinki, filtr moze sie zapchac - wtedy zapala sie lampka kontrolna. Wtedy nalezy "wypalic" filtr - przez 15 minut jechac stala predkoscia przynajmniej 60kmh, przy okolo 2000 obrotow, najlepiej na 4 lub 5 biegu - wtedy powinno sie wszystko przeczyscic. Jesli jednak nie, nalezy zwrocic sie do warsztatu, w ktorym to maja inne sposoby na przepchanie filtra. Hmmm. O kopceniu jednak nic nie pisza. Ale mam nadzieje, ze to od tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #25 Napisano 26 Marca 2011 Masz zawalony filtr, próbuje sie wyczyscić, ale nie dajesz mu tej możliwości. Zrób tak jak instrukcja mówi, rozgrzej auto i przejedź się gdzieś spokojnie trzymając około 2000 obrotów. Na początku będzie jeszcze dużo dymu, ale po chwili powinno się uspokoić. Jedź tak długo aż zgaśnie kontrola dpf, albo nawet i dłużej jak masz gdzie...U mnie jak zapali się kontrolka, wystarcza jakieś 3km drogi i jest ok... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #26 Napisano 27 Marca 2011 Zrób tak jak instrukcja mówi i wszystko powinno wrócić do normy . Niestety silniki z DPF nie nadają się do jazdy na krótkich odcinkach tylko w mieście . Od czasu do czasu trzeba je przegonić w trasie . U mnie dpf wypala się co 700-800 km przebiegu a dużo jeżdżę w trasie (30% miasto /70% trasa ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
addasko Zgłoś #27 Napisano 27 Czerwca 2011 witam w tamtym tygodniu zregenerowalem turbinke w pasacie 1.9tdi 2004r wymienili mi wszystkie filtry itd po przejechaniu 1000km , dokladnie wczoraj w niemczech w korku przez 3h zrobilem 7km nastepnie trase 300km i dzis zauwazylem ze przy dawaniu gazu pojawia mi sie na chwilke bialy dym , oleju nic nieubylo . co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #28 Napisano 27 Czerwca 2011 od wczoraj na forum nie jesteś, a nie wiesz w jakim dziale takie pytanie zadać?? tu mowa o B6, B7 a nie B5... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #29 Napisano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam, odswieze temat. Jakis czas temu zaobserwowalem to tez u siebie. Czyli przy normalnej pracy, nic nie dymi, wszystkie plyny sa w normie (nie ubywa plynu chlodniczego, nie ma w nim oleju). Zaznaczylem poziom i od tego czasu przejechalem juz ponad 3k. Kiedy rozpoczyna sie "maly" proces wypalania (czyli nie ma lampki informujacej, jest tylko zwiekszone spalanie na biegu jalowym i obroty okolo 0.9) wszystko tez jest ok. Dopiero jak olej ma okolo 90 stopni, zaczyna puszczac dymka. Najwiecej sie pojawia, kiedy od niskich obrotow, np na 2 biegu, dodam gazu. Dymienie ustaje po 1-2 minutach i dalej juz sie nie pojawia. Zapelnienie filtra to 8gr. Dym ma kolor bialy z "nutka" niebieskiego Ma ktos moze idee co to moze byc? Wczesniej nie obserwowalem tego typu objawow. Auto ma 110k. Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez r1u0d2y Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel-77 Zgłoś #30 Napisano 2 Września 2014 Witam Podłącze się do tematu ja mam dymienie po dłuższym postoju parę sekund znaczny spadek mocy , po rozgrzaniu się silnika śmierdzi dziwnym odorem Czy ktoś zna dobrego diagnostę ze Szczecina który finansowo nie nie dobije. mkpol w innym temacie gdzie trafiłem sugeruje sprawdzenie kompresji i uszczelki pod głowicą. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamcio Zgłoś #31 Napisano 15 Czerwca 2015 Witam Panowie proszę o pomoc bo jestem u kresu sił. Mój pasek to 1.9 BKC bez DPF od miesiąca stoi na warsztacie a opisze dlaczego: wracał za mną kiedyś kolega i mówi że strasznie kopce na niebiesko, sprawdziłem i faktycznie kopcił strasznie, odstawiłem do mechanika i on stwierdził że to turbina padła. Mówię dobrze wymieniamy koszt 1200zł. zapłaciłem odjechałem przejechałem do domu 10 km. dymi dalej ale jeszcze bardziej wracam do niego i on stwierdza że to wtryski, podmienia z innego passka kopci dalej, w końcu mówi że to musiał paść pierścień i trzeba wymienić koszt 2400 zł. Panowie zapłaciłem i wiecie co wróciłem do domu auto kopci jeszcze bardziej, stoi u niego już miesiąc a on jest w kropce bo nie wie co się dzieje. Proszę o pomoc bo ja już nie wiem jak auto wygląda i straciłem 3600zł. a on jak kopcił tak kopci (niebieski dym imsilnik cieplejszy tym dymi bardziej) dziękuje i pozdrawiam:rozpacz:rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnypepelos Zgłoś #32 Napisano 15 Czerwca 2015 Witam Panowie proszę o pomoc bo jestem u kresu sił. Mój pasek to 1.9 BKC bez DPF od miesiąca stoi na warsztacie a opisze dlaczego: wracał za mną kiedyś kolega i mówi że strasznie kopce na niebiesko, sprawdziłem i faktycznie kopcił strasznie, odstawiłem do mechanika i on stwierdził że to turbina padła. Mówię dobrze wymieniamy koszt 1200zł. zapłaciłem odjechałem przejechałem do domu 10 km. dymi dalej ale jeszcze bardziej wracam do niego i on stwierdza że to wtryski, podmienia z innego passka kopci dalej, w końcu mówi że to musiał paść pierścień i trzeba wymienić koszt 2400 zł. Panowie zapłaciłem i wiecie co wróciłem do domu auto kopci jeszcze bardziej, stoi u niego już miesiąc a on jest w kropce bo nie wie co się dzieje. Proszę o pomoc bo ja już nie wiem jak auto wygląda i straciłem 3600zł. a on jak kopcił tak kopci (niebieski dym imsilnik cieplejszy tym dymi bardziej) dziękuje i pozdrawiam:rozpacz:rozpacz czy auto bierze Ci olej? musisz coś dolewać... niebieski dym raczej oznacza, że spala się olej silnikowy...mogą być to uszczelniacze zaworowe jak i pierścienie. Może zmienić mechanika skoro włożyłeś ponad 3 koła a nadal poprawy nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamcio Zgłoś #33 Napisano 15 Czerwca 2015 (edytowane) nie wiem czy bierze olej,(ale wcześniej dolewałem 1,5 litra na 15.000 km.) bo ja już nie mam auta od miesiąca a uszczelniacze były wymienione wraz z pierścieniami + czyszczenie + planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności, olej płyn, uszczelka, to wszystko było zrobione a efekt: zero. Dopowiem tyle że to nie jest dymek tylko za mna jak ruszam to nic nie widać tak dymi na niebiesko Edytowane 15 Czerwca 2015 przez kamcio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach