Skocz do zawartości
Gość tokarz

Dogrzewanie płynu chłodzącego - wnioski, spostrzeżenia

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to oznacza, że na tym czarnym ECU nie będzie ten podgrzewacz działał czy tylko nie można podejrzeć wskazań VAG-a ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się założyć dogrzewacz, ale nie będzie sterowania przez ECU. Trzeba zrobić ręczny włącznik i pomyśleć o zabezpieczeniach.

 

PS. Może wie ktoś jak sprawdzić dlaczego nie działa mi dogrzewacz, jeśli nie mogę VAG-em podejrzeć bloku 016 ?

 

Wczoraj zrobiłem dodatkowe rozeznanie:

 

Z innych bloków wiem, że temperatura powietrza i płynu podawana są poprawnie (powietrze 1,8*C, płyn ok. 23*C).

 

Napięcie VAG pokazuje 10,7V.

 

Jeśli wysteruję przekaźnik prosto z akumulatora to włącza grzałki i słychać gotowanie, tak więc układ wykonawczy jest OK.

 

Na środkowy PIN tego zespolonego przekaźnika podawany jest plus po stacyjce, to też OK.

 

Problem tkwi w sterowaniu, ECU nie podaje masy na skrajne piny przekaźnika.

 

Nie wiem jaki do ECU podawany jest procent obciążenia alternatora.

 

Czy w ECU mógł spalić się jakiś tranzystor zasilający cewkę przekaźnika ?

Edytowane przez pepito82
dodanie informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności