Skocz do zawartości
dandi78

układ chłodzenia - ubywa płynu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Koledzy nie mam za bardzo czasu grzebać na forum więc pytam obeznanych forumowiczów.:kciuki

Mam problem z układem chłodzenia, a mianowicie ubywa mi płynu:dupablada, przecieku żadnego nie znalazłem ale wg mnie mam trochę twardawe węże biegnące do chłodnicy, podam fakty jakie zaobserwowałem w ciągu 2 tygodni eksploatacji samochodu:

1. twardsze przewody

2. ubywanie płynu ( nie ma go w środku auta nie ma pod silnikiem, znika około 0,5 litra na 100-200km )

3. podnoszenie się płynu po odkręceniu korka na zbiorniczku,

4. czy zimny czy gorący trzyma spore ciśnienie i po odkręceniu korka wywala sporo płynu, korek czyściutki, oring cały, żadnej mazi w zbiorniczku i na korku

5. zauważyłem bardzo delikatny wyciek płynu na zbiorniczku z dolnego otworu po prawej stronie zbiorniczka,

6. z cienkiego przewodu do zbiorniczka cały czas spływa płyn,

7. po wyłączeniu silnika da się słyszeć syczenie w okolicy zbiorniczka wyrównawczego.

A teraz moje pytania?

Jak sprawdzić uszkodzenie korka, nie mając innego korka na podmianę?

Czy wzrost ciśnienia w układzie może być powodowany przez padnięty korek na zbiorniczku.:hmm

Podejrzewam też uszczelkę pod głowicą ale póki co to nie widać w płynie oleju ani nie podnosi się poziom oleju.

Niby autko śmiga normalnie ale płyn znika... :niekumam

Poradźcie coś koledzy bo nie mam na razie kasy aby odrazu zmieniać uszczelkę a to nie jest tania operacja. (uszczelka ma około 3-4lata)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat

przytkanie kładu

uszczelka pod głowicą

sprawdź nagrzewnicę czy dobrze działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat

sprawdź nagrzewnicę czy dobrze działa

Termostat otwiera duży obieg i ogrzewanie działa oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy zmieniałeś ostatnio płyn ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy zmieniałeś ostatnio płyn

 

Nie nie zmieniałem, chociaż tyle już dolałem ze prawie się sam zmienił ;d

w listopadzie miałem zmieniany w warsztacie parownik do LPG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i od tego czasu jest ten problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i od tego czasu jest ten problem ?

 

nie, problem pojawił się około 2 tygodnie temu, a dokładniej to po czasie jak ustąpiły mrozy,

wcześniej wszystko było ok i poziom płynu też był ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

objawy jakie opisujesz to zapowietrzenie układu a (to cholerstwo) jak wymieniam płyn to mencze się z godzine rzeby odpowietrzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
objawy jakie opisujesz to zapowietrzenie układu

 

coś to nie możliwe jak na zapowietrzenie, wlałem już ze 4 litry i do tego ten wyciek przez dziurę w zbiorniczku wyrównawczym, czy zapowietrzenie generowałoby wyższe ciśnienie w układzie i twarde przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
coś to nie możliwe jak na zapowietrzenie, wlałem już ze 4 litry i do tego ten wyciek przez dziurę w zbiorniczku wyrównawczym, czy zapowietrzenie generowałoby wyższe ciśnienie w układzie i twarde przewody?
zerknij na to http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_problemy_z_ogrzewaniem_odpowietrzenie_ukladu_chlodzenia-t64170.0.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie twarde przewody to objaw bo gorące powietrze zwiększa objętość żeby odpowietrzyć to się trzeba namęczyć można ściągnąć wąż z parownika bo najłatwiej i niech przepompuje trochę płynu (do naczynia) co by strat nie było i powinno działać nie wiem jak przy 1,8 ale mi wchodzi około 4,5 litra i trzeba tą ilość przelać całkowicie żeby było ok podobno układ ma się sam odpowietrzyć ale to bzdura ja wiem że tak nie jest zwłaszcza jak jest gaz spróbuj go odpowietrzyć musi pomóc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógł się zapowietrzyć, przy niskim stanie płynu i dużych zmianach temperatury (od 90 st. przy pracy silnika po -20 w nocy nastąpiła duża zmiana objętości płynu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może by zapowietrzony a morze najprostsza opcja uszczelka pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może by zapowietrzony a morze najprostsza opcja uszczelka pod głowicą?

 

nad morze to jadę jutro ;)

 

Najprościej wymienić uszczelkę, ale czy najtaniej :?:

 

Układ powinien odpowietrzyć się sam, nawet jak jest LPG.

 

ad.1 Jak twardsze :?: To układ ciśnieniowy, więc zawsze one będą twarde

ad.3 Ciśnienie go wybija, będzie tak zawsze jak odkręcisz go na gorącym silniku

ad.6 Tak ma być

ad.7 Czyli działa :)

 

To, że nie masz oleju w płynie i na odwrót wcale nie musi oznaczać, że uszczelka jest w porządku. Mi zrobił się przedmuch do cylindra i powoli, powoli co raz bardziej narastając zalewało mi pierwszy cylinder płynem chłodniczym.

Korek do zbiorniczka wraz z oringiem kosztuje 15 zł, koszt nie duży, a może rozwiąże Twój problem.

Miałem kiedyś podobny problem, bo też mi płyn spier.... i nie miałem pojęcia skąd. Doszedłem do tego skąd leci dopiero po tygodniu i bańce petrygo :D Okazało się, że płyn ucieka z pompy wody podczas pracy silnika, gdy go wyłączałem to przestawało cieknąć. Usterka do zdiagnozowania tylko przy pracującym i rozgrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za zainteresowanie.

Sprawa chyba się wyjaśnia i raczej stawiam na uszczelkę pod głowicą,

wrzucam dwie foty korka to powinno już przesądzić że to winna uszczelka.

DSC00543.JPG

 

DSC00542.JPG

Mam pytanko, ile kosztuje dobra uszczelka, robocizna (wymiana uszczelki, demontaż, montaż głowicy itd, ) ile robota samej głowicy (planowanie, docieranie zaworków i wymiana uszczelniaczy zaworowych)

 

Dzięki za zainteresowanie trzeba szykować kasę i ratować pancernika :fajny

 

Pozdro Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak stan oleju :?:

Powinienes mieć go w takim razie grubo za dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak stan oleju

Powinienes mieć go w takim razie grubo za dużo

olej OK, tak jak brał to i tyle bierze co wcześniej

 

Dzięki Koledzy za okazaną pomoc, problem już rozwiązany,

padła uszczelka pod głowicą na pierwszym cylindrze, silnik już zrobiony,

koszt około 500zł całość z robotą i częściami tj. wymienione wszystkie uszczelki na głowicę, zrobiona płaszczyzna głowicy 50zł, zmienione uszczelniacze zaworowe i dotarte zaworki, silnik cyka teraz aż miło.

 

Pozdrawiam Daniel

Edytowane przez dandi78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności