dandi78 Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2011 Witam Koledzy nie mam za bardzo czasu grzebać na forum więc pytam obeznanych forumowiczów.:kciuki Mam problem z układem chłodzenia, a mianowicie ubywa mi płynu:dupablada, przecieku żadnego nie znalazłem ale wg mnie mam trochę twardawe węże biegnące do chłodnicy, podam fakty jakie zaobserwowałem w ciągu 2 tygodni eksploatacji samochodu: 1. twardsze przewody 2. ubywanie płynu ( nie ma go w środku auta nie ma pod silnikiem, znika około 0,5 litra na 100-200km ) 3. podnoszenie się płynu po odkręceniu korka na zbiorniczku, 4. czy zimny czy gorący trzyma spore ciśnienie i po odkręceniu korka wywala sporo płynu, korek czyściutki, oring cały, żadnej mazi w zbiorniczku i na korku 5. zauważyłem bardzo delikatny wyciek płynu na zbiorniczku z dolnego otworu po prawej stronie zbiorniczka, 6. z cienkiego przewodu do zbiorniczka cały czas spływa płyn, 7. po wyłączeniu silnika da się słyszeć syczenie w okolicy zbiorniczka wyrównawczego. A teraz moje pytania? Jak sprawdzić uszkodzenie korka, nie mając innego korka na podmianę? Czy wzrost ciśnienia w układzie może być powodowany przez padnięty korek na zbiorniczku.:hmm Podejrzewam też uszczelkę pod głowicą ale póki co to nie widać w płynie oleju ani nie podnosi się poziom oleju. Niby autko śmiga normalnie ale płyn znika... Poradźcie coś koledzy bo nie mam na razie kasy aby odrazu zmieniać uszczelkę a to nie jest tania operacja. (uszczelka ma około 3-4lata) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2011 termostat przytkanie kładu uszczelka pod głowicą sprawdź nagrzewnicę czy dobrze działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2011 termostatsprawdź nagrzewnicę czy dobrze działa Termostat otwiera duży obieg i ogrzewanie działa oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2011 a czy zmieniałeś ostatnio płyn ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2011 a czy zmieniałeś ostatnio płyn Nie nie zmieniałem, chociaż tyle już dolałem ze prawie się sam zmienił ;d w listopadzie miałem zmieniany w warsztacie parownik do LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2011 i od tego czasu jest ten problem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #7 Napisano 19 Marca 2011 i od tego czasu jest ten problem ? nie, problem pojawił się około 2 tygodnie temu, a dokładniej to po czasie jak ustąpiły mrozy, wcześniej wszystko było ok i poziom płynu też był ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #8 Napisano 19 Marca 2011 objawy jakie opisujesz to zapowietrzenie układu a (to cholerstwo) jak wymieniam płyn to mencze się z godzine rzeby odpowietrzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #9 Napisano 19 Marca 2011 objawy jakie opisujesz to zapowietrzenie układu coś to nie możliwe jak na zapowietrzenie, wlałem już ze 4 litry i do tego ten wyciek przez dziurę w zbiorniczku wyrównawczym, czy zapowietrzenie generowałoby wyższe ciśnienie w układzie i twarde przewody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 19 Marca 2011 coś to nie możliwe jak na zapowietrzenie, wlałem już ze 4 litry i do tego ten wyciek przez dziurę w zbiorniczku wyrównawczym, czy zapowietrzenie generowałoby wyższe ciśnienie w układzie i twarde przewody? zerknij na to http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adr_problemy_z_ogrzewaniem_odpowietrzenie_ukladu_chlodzenia-t64170.0.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chemik16 Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2011 właśnie twarde przewody to objaw bo gorące powietrze zwiększa objętość żeby odpowietrzyć to się trzeba namęczyć można ściągnąć wąż z parownika bo najłatwiej i niech przepompuje trochę płynu (do naczynia) co by strat nie było i powinno działać nie wiem jak przy 1,8 ale mi wchodzi około 4,5 litra i trzeba tą ilość przelać całkowicie żeby było ok podobno układ ma się sam odpowietrzyć ale to bzdura ja wiem że tak nie jest zwłaszcza jak jest gaz spróbuj go odpowietrzyć musi pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2011 Mógł się zapowietrzyć, przy niskim stanie płynu i dużych zmianach temperatury (od 90 st. przy pracy silnika po -20 w nocy nastąpiła duża zmiana objętości płynu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb3td Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2011 może by zapowietrzony a morze najprostsza opcja uszczelka pod głowicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2011 może by zapowietrzony a morze najprostsza opcja uszczelka pod głowicą? nad morze to jadę jutro Najprościej wymienić uszczelkę, ale czy najtaniej Układ powinien odpowietrzyć się sam, nawet jak jest LPG. ad.1 Jak twardsze To układ ciśnieniowy, więc zawsze one będą twarde ad.3 Ciśnienie go wybija, będzie tak zawsze jak odkręcisz go na gorącym silniku ad.6 Tak ma być ad.7 Czyli działa To, że nie masz oleju w płynie i na odwrót wcale nie musi oznaczać, że uszczelka jest w porządku. Mi zrobił się przedmuch do cylindra i powoli, powoli co raz bardziej narastając zalewało mi pierwszy cylinder płynem chłodniczym. Korek do zbiorniczka wraz z oringiem kosztuje 15 zł, koszt nie duży, a może rozwiąże Twój problem. Miałem kiedyś podobny problem, bo też mi płyn spier.... i nie miałem pojęcia skąd. Doszedłem do tego skąd leci dopiero po tygodniu i bańce petrygo Okazało się, że płyn ucieka z pompy wody podczas pracy silnika, gdy go wyłączałem to przestawało cieknąć. Usterka do zdiagnozowania tylko przy pracującym i rozgrzanym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2011 Dzięki koledzy za zainteresowanie. Sprawa chyba się wyjaśnia i raczej stawiam na uszczelkę pod głowicą, wrzucam dwie foty korka to powinno już przesądzić że to winna uszczelka. Mam pytanko, ile kosztuje dobra uszczelka, robocizna (wymiana uszczelki, demontaż, montaż głowicy itd, ) ile robota samej głowicy (planowanie, docieranie zaworków i wymiana uszczelniaczy zaworowych) Dzięki za zainteresowanie trzeba szykować kasę i ratować pancernika :fajny Pozdro Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #16 Napisano 20 Marca 2011 A jak stan oleju Powinienes mieć go w takim razie grubo za dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi78 Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2011 (edytowane) A jak stan olejuPowinienes mieć go w takim razie grubo za dużo olej OK, tak jak brał to i tyle bierze co wcześniej Dzięki Koledzy za okazaną pomoc, problem już rozwiązany, padła uszczelka pod głowicą na pierwszym cylindrze, silnik już zrobiony, koszt około 500zł całość z robotą i częściami tj. wymienione wszystkie uszczelki na głowicę, zrobiona płaszczyzna głowicy 50zł, zmienione uszczelniacze zaworowe i dotarte zaworki, silnik cyka teraz aż miło. Pozdrawiam Daniel Edytowane 29 Marca 2011 przez dandi78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach