Skocz do zawartości
Gość tokarz

Spaliny w kolektorze ssącym - powód ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tokarz

Witam,

 

ostatnio wymieniałem przepływomierz. Po dojechaniu na parking i zdemontowaniu starego, zauważyłem, że w rurze między obudową filtru powietrza, a kolektorem znajdują się spaliny. Jaki może być powód ? Turbina, EGR ? Coś jeszcze ?

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Spaliny w dolocie masz dzięki odmie, przy gaszeniu powsztaje podciśnienie i powietrze (nie koniecznie spaliny) cofają się aż do filtra powietrza. Dzięki temu blaszka przepływomierza ładnie obrasta syfem.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Tzn. coś jest uszkodzone, czy ten typ ma tak fabrycznie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma, można wstawic separator oleju na przewód odma - dolot lub zaślepić króciec w dolocie a przewód z odmy hmmm :> Green Paece :lol

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Separator oleju ? U mnie nie ma oleju, tylko spaliny...

 

BTW - jeśli w skrzyni korbowej znajdują się spaliny, to by znaczyło, że silnik jest wyeksploatowany ?

W sumie wydawało mi się, że jest zdrowy, jeździ dynamicznie, oleju specjalnie nie bierze (około litra na 15 000 km, ale mam jakiś wyciek jeszcze).

Edytowane przez tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh,

To nie są spaliny z cylindrów, spala Ci sie olej. Odkręć korek wlewu oleju masz tam takie same spaliny :), mało który weksploatowany diesel nie puszcza dymka i nie ma przedmuchów więc moim zdaniem nic niepokojącego nie dzieje się z Twoim silnikiem.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

OK. Dzięki za wyjaśnienie, bo już myślałem, że silnik dogorywa.

 

Ale jeszcze jedno mam pytanie. Olej ten się spala w komorze spalania i jest przedmuch, czy poi prostu smaży się od temperatury silnika ?

 

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej ten się spala w komorze spalania i jest przedmuch, czy poi prostu smaży się od temperatury silnika ?

A wszystkiego po trochu: i tego i tamtego. Jak chcesz bliżej zdiagnozować, to sprawdź sobie stopień sprężania i przypomnij sobie, czy silnik konsumuje olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Dzięki za odpowiedzi.

Silnik ma konsumpcję na standardowym poziomie, nic niepokojącego, przy czym ma jeszcze jakąś nieszczelność na oringu przy podstawie filtru oleju. Pewnie po wymianie (zrobię przy okazji wymiany oleju) nie będzie brał oleju. Kompresję zmierzę przy najbliższej okazji.

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności