Skocz do zawartości
KAWA

Wszystko o Tiptronic w B5

Rekomendowane odpowiedzi

Im wiecej czytam historii o automatach tym bardziej przekonuje sie w tym ze ASB to jakas tajna magia na ktora nie ma dobrych lekarstw i wszyscy mechanicy troche na oslep dzialaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokladnie ten sam. Ja bardzo polecam!!

 

Nawet zapisalem sobie wspolrzedne jak tam bylem:

53*27'27''N 19*50'37''

Tomasz Krajewski

Łążyn 12, 14-260 Lubawa

tel. 603 283 655

 

 

Czy ktoś z was robił już remont tiptronica u tego gościa ? Jakieś opinie ?

 

Odpowiedzi na pytania:

 

1. 130 tys.

2. byl wymieniany olej (oryginał ATF) metoda statyczna, filtra chyba nikt nie ruszał na FV nie widze pozycji takiej jak filtr, wymianę robił poprzedni właściciel pojazdu.

3. Po wymianie chodzi wszystko jak trzeba.

4. brak

5. 1.8T AWT miasto 14-15L trasa 8.5L

6. szukam póki co na zapas, dlatego pytam gdyż jak się coś uszkodzi warto od razu mieć namiar na dobrego gościa.

 

ps. przy okazji zadam jeszcze jedno pytanie, czy wy w tipach tez tak macie, ze jak sie zmienia z R na D to jak sie to zrobi przy otwartych drzwiach/szybie to "slyszalna jest ta zmiana" ? tzn slychac tam jakas przekladnie czy cos; jak jade z otwarta szyba i zmieniaja sie biego z 1 na 2 3 itd. to ju ztego nie slychac, tak jest tylko przy zmianie z R na D.

 

Pytanie drugie. Czasami jak wylacze nawiew i probuje sie wsluchac jak pracuje skrzynia to nie zawsze tylko czasem slyszalne jest zredukowanie chyba z 3 na 2. Slyszalne mam na mysli podobny dzwiek jak przy przerzuceniu z R na D ale o wiele delikatniejszy (trzeba sie bardzo wsluchac bo to nie zawsze slychac) Nie wiem czy to powinno sie przy redukowaniu biegow odbywac wszystko bezszelestnie :) bo np z 4 na 3 tego nie slysze.

 

Ktos moze potwierdzic cz to jest normalne czy tez tak macie ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mangod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest normalne po jakims tam przebiegu. wazne zeby nie waliło przy wrzucaniu biegu. a i jak zmienia ci biegi to nie slizga? jak nie to wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z was robił już remont tiptronica u tego gościa ? Jakieś opinie ?

Ja tam spedzilem prawie caly dzien jak szukali przyczyny problemu u mnie i juz kiedys pisalem to co robili:

0. Testy z komputerem i prezentacja problemu

1. Spuszczenie oleju

2. Wyjecie sterownika

3. Przejrzenie sterownika

4. Zlozenie sterownika i zalozenie z powrotem

5. Zalanie oleju

6. Jazda testowa

7. Nadal zle

8. Spuszczony olej

9. Wyjety sterownik

10. Wlozony inny

11. Zalany olej

12. Test - nadal zle

13. Spuszczenie oleju

14. Wlozenie starego sterownika

15. Zalanie oleju

 

Okazalo sie ze do dalszej diagnozy potrzebne wyjecie skrzyni, powiedzial mi zeby wrocic jak szarpanie nasili sie.

Czyli uczciwie bez naciagania.

I teraz najlepsze za tą cała zabawę zaplacilem 150PLN.

 

Ja jak najbardziej polecam.

Mozesz jeszcze poczytac na innych forach ludzie polecaja tego czlowieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie)

 

2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda

dynamiczna czy statyczna)

 

3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające)

 

4. kto ma jakie problemy z tipem (szarpania ,muląca skrzynia itp...)

 

5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru)

 

6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać) ale bez spamu i kłótni który fachowiec lepszy

 

 

1. przebieg 250tys (na liczniku) nie wykluczam że może być np 750

2. wymiana oleju statyczna z wymianą filtra( 2 razy) w odstępie 2 lat (ok70tyskm)

3. po wymianie skrzynia jak złoto tzn bez zmian na gorsze ani na lepsze

4. był okres że między 2 a 3 biegiem miałem taki jakby półbieg ale okazało się że za mało wlałem oleju ( jakieś 2 litry ) Po dolewce gitara gra

5. Spalanie: 130ps 1.9tdi 10 miasto 7 trasa

6. nie naprawiałem skrzyni olej wymieniam zawsze sam (PROSTA SPRAWA POLECAM)

 

Aha polecam olej od chłopaka ze szczecina za 25 zł za litr. sprawdzony na moim pasku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jest normalne po jakims tam przebiegu. wazne zeby nie waliło przy wrzucaniu biegu. a i jak zmienia ci biegi to nie slizga? jak nie to wszystko jest ok

 

nic nie wali w czasie jazdy, jest tylko jak mowilem to szlyszalne przerzucenie gdy przelączam lewarek z R na D. Jade za tydzien jeszcze na sprawdzenie poziomu oleju. Wymiane robil jakies 20 tys km poprzedni wlasciciel na FV widzialem ze weszlo przy statycznej tylko 4L. Sporo ludzi opisuje ze powinno conajmniej 5-6, moze mam malo oleju wiec jeszcze to sprawdze.

 

Ja tam spedzilem prawie caly dzien jak szukali przyczyny problemu u mnie i juz kiedys pisalem to co robili:

0. Testy z komputerem i prezentacja problemu

1. Spuszczenie oleju

2. Wyjecie sterownika

3. Przejrzenie sterownika

4. Zlozenie sterownika i zalozenie z powrotem

5. Zalanie oleju

6. Jazda testowa

7. Nadal zle

[...]

 

Dzieki za info. Czytalem twoj poprzedni post na temat wizyty u tego goscia. Jakbys przypadkeim robil remont swojej skrzynki to pochwal sie gdzie :) Życzę żeby służyła oczywiście jak najdłużej :)

 

Pozdr.

Edytowane przez mangod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce z tym samym problem podjechac jeszcze do AutoJózefów i zobacze co oni powiedza na ten problem.

 

Bylem tez w MIDPARTS i oni tez powiedzieli zeby z tym jezdzic - wiec jezdze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chce z tym samym problem podjechac jeszcze do AutoJózefów i zobacze co oni powiedza na ten problem.

 

Bylem tez w MIDPARTS i oni tez powiedzieli zeby z tym jezdzic - wiec jezdze :)

 

Ja o AutoJózefów słyszałem same negatywy. Znajomy podjechał tam na remont automatu w mondeo i szybko stamtąd uciekł :-)

 

Mnie zaczęło coś lekko poszarpywać przy redukcji na niższe biegi, nie zawsze ale czasem się zdarza i to przy redukcji z 3 na 2 albo 2 na 1 o dziwo jak przełączę na tryb tiptronic i zmieniam sekwencyjnie to tego nie ma, występuje tylko na D. Mam nadzieje, że to nie jakiś sterownik albo coś. We wtorek zmiana oleju na nowy + filtr, gdyż po wymianie przez poprzedniego właściciela nie jestem pewien czy oleju nie za mało wlali. We wtorek się okaże :-) Jak nie to jadę do Lubawy na oględziny :)

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mangod a to gdzie w Warszawie jedziesz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mangod. na 100% masz uszkodzony sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mangod a to gdzie w Warszawie jedziesz??

 

 

Serwisuje auto u Gajewskiej, tam też zmienie olej w Tipie.

Co do ewentualnych napraw samych automatów to mam kilka serwisów poleconych od kolegów od AUDI, niestety wszystko poza WAW, a dokładnie Poznań i Rybnik :)

 

---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:20 ----------

 

kolego mangod. na 100% masz uszkodzony sterownik

 

 

Hmmm, czy w takim wypadku nie powinienem miec jakiś błędów na VAG'u odnośnie skrzyni ?

Bo sprawdzałem kilka razy ostatniu i niby czysto. Taki sterownik się naprawia, czy od razu wymienia na nowy ? Da się to sprawdzić/zrobić bez wyciągania skrzyni ? I czy mówisz o tym sterowniku co jest pod nogami pasażera czy o tym pływającym który jest w skrzynii ?

Edytowane przez mangod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mowie o tym w skrzyni. nie będziesz miał błędów w kompie jak on szwankuje. dopiero jak będzie ostro jebać przy zmianie biegów to będziesz miał błędu typu nieprawidłowe przełożenie, zęby go wymienić to trzeba spuścić olej zdjąć miskę odkręcić filtr i odkręcić wszystkie śrubki na torksa 40. wcześniej jeszcze odepnij dwa czujniki i wypnij ta duza okrągła kostkę co wchodzi do skrzyni. naprawiać raczej się nie da. lepiej wymienić. sam mam chyba z 10 takich. sprawdzić to idzie dopiero po podłączeniu do skrzyni. inaczej się nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arriva super diagnoza na odleglosc bez obejrzenia, przejechania sie samochodem. Ja proponuje oddac samochod do specjalistow albo jezdzic z tym.

 

U mnie tez jak pisalem diagnoza byla na sterownik, wymieniono sterpownik na inny i bylo jescze gorzej pojawily sie inne problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arriva Dzięki za diagnoze, Czy według Ciebie jeżdzenie z takim czyms moze doprowadzic do pogorszenia sie stanu calej skrzynki ?. Dzisiaj jestem właśnie po wymianie oleju filra i uszczelki. Przynajmniej zrobili mi to jak potrzeba, bo poprzednio na FV widzialem tylko 4L i brak wymiany filtra, teraz mam nowy filtr i weszlo 6L oleju czyli tak jak opisują tu na forum. Skrzynka przerzuca plynnie poki co moze to efekt placebo :) zobaczymy jak pojezdze dluzej.

 

bor0wy bywasz na spotach w waw ? Jakbyś przypadkiem się na jakiś wybierał to daj znać to tez wpadne porównamy defekty heheh :)

Edytowane przez mangod

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata 1.9 tdi diesel 135 km ze skrzynia automatyczna podczas jazdy mega przeciaga 1 i 2 bieg a przy przełonczaniu bardzo szarbie co moze być przyczyna zjawisko pojawia sie sporadycznie,bardzo prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy mega przeciąga?? I o jakie przełączanie Ci chodzi? Redukcja biegu czy może każda zmiana czy to w gorę czy to w dół?

Sprawdzałeś czy nie ma błędów w skrzyni?

Kiedy byłe wymieniany olej, filtr, uszczelka?

Nikt nie zrobi Ci diagnozy na podstawie opisu.

Najlepiej to zadzwoń do majstrów od skrzyni i im opisz problem może coś Ci chociaż powiedzą. Chociaż moim zdaniem bez podjechania do warsztatu nic to nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po krótce odpowiadając na pytania:

1. jaki przebieg i czy macie chipa (jaka moc po chipie):

Na zegarach 270 tys km, ale w żaden sposób nie jest to potwierdzone i nie ma chipa.

 

2. czy był wymieniany olej i filtr w skrzyni ( jaki olej,filtr i jaka metoda dynamiczna czy statyczna):

Przeze mnie nie, a poprzedni właściciel nic o tym nie wspominał, więc możliwe, że od nowości nie.

 

3. czy po wymianie oleju uszkodziła się skrzynia (jaka wymiana statyczna czy dynamiczna czy po wymianie dynamicznej była płukana skrzynia i dodawane środki uszczelniające):

Siłą rzeczy nie wiem.

 

5. spalanie w tiptronicu (model i pojemność motoru):

Nie mam komputera, a jedyny raz sprawdzałem przy wyjeździe nad morze. W 4 dorosłe osoby na pokładzie wyszło średnio 6.5/100, głównie trasa.

 

6. gdzie naprawialiście swoje skrzynie (można polecać zakłady lub odradzać)

Nigdzie.

 

Punkt czwarty pominąłem celowo, bo chcę zadać pytanie z nim związane. Otóż moja skrzynia działała dobrze (i w sumie nadal działa). Biegi zmienia płynnie, brak dziwnych dźwięków czy szarpnięć. Jedyna niepokojąca rzecz pojawiła się ostatnio. Passat obecnie praktycznie przeszedł na emeryturę, bo używam go do dojazdu do pracy ok. 27 km raz, góra dwa razy w tygodniu. Teraz, gdy temperatury spadły w okolice, a często poniżej zera, auto po dłuższym postoju odpala bez problemu. Jakoś w krew weszło mi wyręczanie automatu i jeżdżenie ciągle w trybie tiptronic. I tak przerzucam sobie biegi plusem. Dwójka śmiga, trójka bez problemu, czwórka jak ta lala i dochodzimy do piątki. Jadę trochę ponad 80kmh, zmieniam bieg plusem i na wyświetlaczu wchodzi piątka, ale realnie czuć, że bieg się nie zmienił (obroty nie spadły). Jadę tak kilkaset metrów, po czym bieg w końcu wchodzi i potem już nie ma żadnych problemów. Na ciepłym silniku od razu wchodzi bez problemu. Czy może to być po prostu stary olej, który z racji straconych już właściwości po kilku dniach w niskich temperaturach gęstnieje i takie są objawy? Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Edytowane przez kreska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ja zaobserwowałem podobne zachowanie w moim automacie jedynie gdy temperatury są niskie. Tłumacze to sobie tym, że dopóki skrzynia się odrobinkę nie "rozrusza" (rozgrzeje olej) to nie "załącza" ona lock-up'a. U mnie to mija po przejechaniu ok. 2 km. Standardowo lock-up zaskakuje po zmianie biegu z drugiego na trzeci (wskakuje trójka i w miarę wzrostu prędkości da się odczuć jeszcze jedną zmianę obrotów i zmianę zachowania skrzyni). Gdy ruszam z parkingu i wyjeżdżam na prostą, to przy niskich temperaturach gdy dojdę już do czwórki/piątki muszę chwile na tym biegu pojechać aby zaskoczył lock-up.

Skąd twierdzenie, że to to? Otóż przed tym, gdy skrzynia przejdzie na suche sprzęgło, to nawet powyżej trzeciego biegu (gdzie powinien być już obecny lock-up) żwawsze dodawanie gazu odbija się natychmiastowo na obrotach a z lekkim opóźnieniem jeśli chodzi o prędkość. To tak samo jak na jedynce, czy dwójce. Gdy dasz mu dużo gazu to na tych biegach obroty momentalnie skoczą do danego poziomu a auto będzie nadrabiać prędkością bez ich zmiany. Przy lock-upie obrotomierz i prędkościomierz są "zespolone" także dodanie gazu skutkuje równoległym wzrostem obrotów i prędkości.

Nie wiem dlaczego skrzynia przy niskich temperaturach od razu nie włącza lock-upa, ale to chyba normalne?

 

Mam nadzieję, że pomogłem (chociaż sporo się rozpisałem :P)

Miłego wieczoru!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jestem od nie dawna posiadaczem VW z automatem, poprzedni właściciel nie potrafił mi wytłumaczyć do czego służą oddzielne biegi 2,3,4. Możecie mi wytłumaczyć w jakich sytuacjach i do czego wykorzystuje się te biegi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,

jestem od nie dawna posiadaczem VW z automatem, poprzedni właściciel nie potrafił mi wytłumaczyć do czego służą oddzielne biegi 2,3,4. Możecie mi wytłumaczyć w jakich sytuacjach i do czego wykorzystuje się te biegi?

 

po pierwsze nie są to oddzielne biegi tylko skrzynia przerzuca do 2 lub 3 lub 4 biegu zależy na jakiej pozycji ustawisz a potrzebne jest na przykład do jazdy w górach czy jak ciągniemy na holu kogoś czy przyczepę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności