Skocz do zawartości
El_Chueco

Czy reduktor puszcza?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zamontowałem LPG BRC Sequent 24 - zbiornik w koło!

 

Na początku było ok - ale po 1000km zrobiło się dziwnie:

1. W chwili przełączania z PB na LPG czuć delikatne szarpnięcie

2. Auto pali więcej niż 20% (przy PB przy jeździe 130km/h paliło mi około 11 litrow) na LPG pali blisko 13,5 l

3. Dzisiaj zaobserwowałem przy rozruchu, że muszę długo kręcić aby auto zapaliło (czyżby nowy reduktor przepuszczał gaz do wtryskiwaczy?)

 

Jakieś rady dla polecanego gazownika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj zaobserwowałem przy rozruchu, że muszę długo kręcić aby auto zapaliło (czyżby nowy reduktor przepuszczał gaz do wtryskiwaczy?)

Zawsze jest gaz w przewodzie między reduktorem a wtryskami, a co do ciężkiego palenia to stawiam na źle wyregulowaną instalację lpg przez co układ pb został rozjechany,co do spalania to jeśli 20% więcej to masz wszystko w normie,zwłaszcza że brc to zwykła instalacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ;]

 

Parę dni temu byłem na regulacji i przyczyną złego zapalania (przeraźliwe długie zapalanie (jak jak w fiatach pompa paliwa cofała paliwo od gaźnika bo baku) (nie zawsze na zimnych czy gorącym) był niby zły skład mieszanki )Evu VAGa nic wiecej nie pokazalo) - zostało to niby naprawione - ale po jednym dniu - znów to samo :/ - dodatkowo - auto jest słabsze na gazie - może nie strasznie wyczuwalne - ale na wyższych prędkościach Passat ledwo dochodzi do 180 km/h - na benzynie to samo - a przed regulacją było ok.

 

Przeczytałem, ze powodem może być uszkodzony reduktor (wysokie spalanie) wtryskiwacze (szarpniecie przy przelaczaniu na gaz (nie zawsze). brc sq24 auto nie bylo kalibrowane na drodze czy zmusic gazownika do tego? jakich argumentow uzywac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

np takich ze na postoju to może ustawiać sobie b. jałowy a nie wtrysk gazu pod obciążeniem

nie dawno w podobnym wątku chłopacy polecali firmę z okolic łodzi chyba ze przy 200km/hm koleś ustawiał gaz i pytał czy klient chce jeździć szybciej czy to mu wystarczy ;)

poszukaj bo warto do takich ludzi zrobić te kilka set km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze - ale czy wtryk gazu rózni sie pod obciazeniem w stosunku do wtrysku gazu na biegu jałowym jeśli chodzi o instalację brc sq 24?

Jesli tak - to jak się różni - jakie procesy zachodzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brc sq24 auto nie bylo kalibrowane na drodze czy zmusic gazownika do tego?

 

Kalibrację w sequent 24 przeprowadza się na postoju i podczas jazdy pod obciażeniem, czasy wtrysku muszą sie pokrywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzieś to jest powiedziane, napisane czy tak jest zwyczajowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzieś to jest powiedziane, napisane czy tak jest zwyczajowo?

 

Oczywiście że jest napisane ...

Twój gazownik na postoju zrobił automapę a autoadaptację powinien zrobić pod obciążeniem na drodze lub na hamowni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie masz wtryski ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomaranczowe

 

- do solara - gdzie jest tak napisane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sie stroi wszystki instalacje , nie tylko BRC. Twoi gazownicy to partacze i tyle. Wygląda to na rozjechane adaptacje i vag potrafi całkiem długo nie wywalić błędu , co jest skutkiem złej regulacji i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- do solara - gdzie jest tak napisane?

 

Procedura opisana jest w instrukcji od Sequent24.

Twój gazownik jej nie czytał?

W programie jest zakładka MAP REFINEMENT tam są dwa suwaki do korekcji : wolnych obrotów i podczas jazdy.

Zapros gazownika na przejażdżkę (najlepiej długie wzniesienie)i niech porówna czasy wtrysku benzyny gdy silnik pracuje na benzynie do czasów wtrysku benzyny gdy silnik pracuje na lpg - jezeli nie są identyczne to od tego jest właśnie suwak po prawej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm muszę spojrzeć....... - w każdym razie jutro wbijam do zakładu - a gazownik to polecany wszędzie i m.in. tutaj Artur z Wrocławia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też puszcze na zgaszonym silniku posiadam reduktor tomasetto 140hp asterik, czy parownik już swoje wysłużył czy idzie to jakoś naprawić w tańszych kosztach niż nowy reduktor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności