Piotr900 Zgłoś #1 Napisano 24 Lutego 2011 witam mam pytanie odnośnie egr jak duży wpływ na osiągniecie temperarury ma zawór egr . odciołem go całkiem i auto sie bardzo kiepsko nagrzewało podłąćzyłem go z powrotem i w miare jako tako sie nagrzewał ... temperature łapie do 30 stopni w miarę szybko a później to katastrofa i nie wiem co go boli 3 termostaty wymienione . proszę o jakieś sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 24 Lutego 2011 a czujnik sprawdzałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #3 Napisano 24 Lutego 2011 jak odpalisz motor a zaślepiony masz egr to cały czas chodzi na czystym powietrzu co za tym idzie ze ciagnie cały czas świerze ,zimne powietrze z otoczenie, jeżeli zawór masz sprawny i nie zaślepiony to na wolnych obrotach chodzi na spalinach ( oczywiście nie do końca ale część spalin po prostu wraca spowrotem do kolektora ssącego) co sie z tym wiąże ze spaliny mają wiekszą temperature od świerzego powietrza ,to raz ,a le moim zdaniem to nie bedzie miało wpływu az tak dużego na nagrzewanie sie szybsze silnika, po drugie nasze dieselki sie ciężej nagrzewaja zimą i dłużej niż np silniki benzyniowe, wiec do pełnego nagrzania nieraz potrzebuja przejechania dystans 8-12 km zanim złapia 90 stopni, a i jeszcze sprawdz czujnik temp cieczy bo po czesci on w sumie odpowiada jaka temp pokazuje na zegarach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #4 Napisano 24 Lutego 2011 ja mam zaslepionego egr'a i jakos nie zauwazyłem znaczacej róznicy w nagrzewie silnika bo i takowa nie powinna miec miejsca. dlaczego? ano dlatego ze egr działa tylko kiedy silnikiem się hamuje bądz chodzi na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu EGR sie zamyka! czyli w trakcie jazdy jest zamkniety co i tak nie wpływa na temp silnika. aby nasz dizel się szybciej nagrzał nalezy go odpalic i....jechac, na obr jałowych przy zał. nagrzewie się ochładza co widac po wskazniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #5 Napisano 24 Lutego 2011 tak czujnik sprawdzałem. 90 ma dopiero po 20 km tylko na zagerach a na klimatroniku w trybie serwis mam po 20 km 58 stopni i nie chce ruszyć dalej nadmuch na szybe jedna kreska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #6 Napisano 24 Lutego 2011 (edytowane) tak czujnik sprawdzałem. 90 ma dopiero po 20 km tylko na zagerach a na klimatroniku w trybie serwis mam po 20 km 58 stopni i nie chce ruszyć dalej nadmuch na szybe jedna kreska może sprawdz vagiem temperature ,bo climatronik nie jest pewnym żródłem Edytowane 24 Lutego 2011 przez bolo02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #7 Napisano 25 Lutego 2011 witam mam pytanie odnośnie egr jak duży wpływ na osiągniecie temperarury ma zawór egr Nie wiem jak w Twoim AJeMie ale np w AVeFie jest tak , że spaliny w drodze do EGR-a przechodzą przez taki jakby wymiennik ciepła. To jest taka jakby rura na koncach której są króćce do przykręcenia do obiegu spalin i dodatkowo przechodzi przez to jeszcze w środku druga rura z podłączonymi wężami układu chłodzenia. W ten sposób część spalin bezpośrednio podgrzewa płyn w układzie. Tak więc niewielki ale ma wpływ na szybsze nagrzewanie się układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #8 Napisano 25 Lutego 2011 że spaliny w drodze do EGR-a przechodzą przez taki jakby wymiennik ciepła. To jest taka jakby rura na koncach której są króćce do przykręcenia do obiegu spalin i dodatkowo przechodzi przez to jeszcze w środku druga rura z podłączonymi wężami układu chłodzenia a możesz zrobić zdjęcie jak to wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 25 Lutego 2011 Nie wiem jak w Twoim AJeMie ale np w AVeFie jest tak , że spaliny w drodze do EGR-a przechodzą przez taki jakby wymiennik ciepła. To jest taka jakby rura na koncach której są króćce do przykręcenia do obiegu spalin i dodatkowo przechodzi przez to jeszcze w środku druga rura z podłączonymi wężami układu chłodzenia. W ten sposób część spalin bezpośrednio podgrzewa płyn w układzie. Tak więc niewielki ale ma wpływ na szybsze nagrzewanie się układu. chodzi ci o nr 3 ?? [ATTACH]46695[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arekmalisz Zgłoś #10 Napisano 25 Lutego 2011 ja miałem taki przypadek że mi auto dochodziło do 90 stopni po przejechaniu około 12km ... Gdzie u kolegi w Borze działo się to znacznie szybciej ... Postanowiłem sprawdzić vagiem temperatury na liczniku i w silniku i te 2-e temperatury znacznie się różniły, wyszło że zepsuty jest czujnik temperatury, wymieniłem stary który był jakąś chińską podróbka, na nowy z VW i wszytko pięknie chodzi teraz autko pokazuje poprawą temperaturę już po 4-5 km... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach