nowoa Zgłoś #1 Napisano 17 Lutego 2011 witam muszę sprawdzić i ustawić kąt synchronizacji jest to silnik który posiada dwa wałki rozrządu i obydwa mają mozliwość regulacji, którym wałkiem ustawiać i w których blokach należy patrzeć, tak samo jak w 140KM z jednym wałkiem grupa 4 okienko 4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej1234 Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2011 Witam Posiadam interfejs HEX-USB+CAN + oprogramowanie VCDS ADAKO Chciałbym sprawdzić i ewentualnie skorygować kąt synchronizacji rozrządu .Ponieważ są to moje pierwsze kroki w obsłudze i diagnostyce ,prosiłbym o szczegółową instrukcję jak to zrobić tym programem i jakie powinny być te parametry dla tego silnika -BMR -170KM PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej1234 Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2011 Witam wszystkich Zrobiłem diagnostykę synchronizacji kąta wałka rozrządu w silniku PD BMR-170KM interface VCDS-pl ADAKO Sprawdzanie wykonywałem w następujący sposób: silnik-01>bloki pomiarowe-08>grupa 004>odczyt 4 rząd-wskazanie 1,09* W przeciwieństwie do większości wypowiedzi na forum, w moim pomiarze ,wskazania były stałe NIE FALOWAŁO. Wyłączyłem silnika i tu ku mojemu zdziwieniu pomiar nadal był wskazywany w niezmiennej wartości czyli 1,09* http://vaglog.rtnet.pl/andrzejchojnacki1950_65961.html http://vaglog.rtnet.pl/andrzejchojnacki1950_65545.html Czy ktoś z kolegów może mi wyjaśnić fakt pomiaru kąta na nie pracującym silniku ? Przecież silnik stoi więc skąd czujnik zbiera impulsy ? I jeszcze jedno pytanie: dlaczego VCDS opisuje ten rząd jako -KAT SKRĘTU KIEROWNICY -czy ja dobrze dokonuje tego pomiaru ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #4 Napisano 5 Września 2013 Odswierzam Odpowie ktos na pytania andrzej1234 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2014 Odświeżam starocia, ale po 3 latach od zadania pytania przez Andrzeja, może ktoś już zna odpowiedź, która i mnie by interesowała. Z góry dzięki Chciałbym sprawdzić i ewentualnie skorygować kąt synchronizacji rozrządu. [...] Prosiłbym o szczegółową instrukcję jak to zrobić tym programem i jakie powinny być te parametry dla tego silnika -BMR -170KM PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbis0 Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2017 Witam, CZy jest ktos w stanie opisac jak wykonac korekcję kąta synchronizacji na silniku BMR 170KM? Dzieki wielkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ghostdriver Zgłoś #7 Napisano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Ja wykonywałem ustawienie kąta synchronizacji w BMR w następujący sposób: 1 sprawdziłem kąt, u mnie wynosił akurat +3,7 2 poluzowałem prawe kółko (3 śruby na łezkach) , u mnie był na+ więc przestawiłem delikatnie w prawo/w dół nakładając klucz na śrubę po środku kółka, dokręciłem śruby i sprawdziłem kąt , mi za drugim razem udało się ustawić na 0 (oczywiście przed każdym sprawdzeniem śruby na kółku trzeba dokręcić, bo jak by się uruchomiło silnik na niedokręconym to chyba nie muszę pisać co by się stało) 3 po ustawieniu na 0 prawego kółka, kręcąc śrubą na wale (zdjąłem prawe przednie koło i osłony żeby mieć lepszy dostęp do tej śruby i móc swobodnie kręcić) ustawiłem prawe kółko tak żeby można było włożyć w te kółko blokadę rozrządu (można użyć wiertła 6mm) 4 po zablokowaniu prawego kółka wiertłem 6mm, poluzowałem lewe kółko (trzy śruby na łezkach) i ruszając delikatnie kluczem nałożonym na śrubę centralną lewego kółka ustawiłem je tak aby dało się w nie również włożyć blokadę (lub wiertło 6mm) 5 po takim ustawieniu dokręcamy śruby na lewym kółku, wyjmujemy blokady, zakładamy osłonę rozrządu i koniec. P.S w moim przypadku miałem problem żeby włożyć wiertło 6mm żeby zablokować lewe kółko, ale weszło 5,5mm i tak już zostawiłem. Żeby zgrać otwory do zablokowania w lewy kółku używałem lusterka, bez niego ciężko wypatrzeć. A tutaj link do filmiku jak sprawdzić kąt kompem Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Ghostdriver Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #8 Napisano 13 Października 2017 witam. chciałbym się dowiedzieć o kąt w cr, z góry przepraszam jak nie w tym temacie pisze. a ten kąt synchronizacji w CR 2.0 TDI CBBB gdzie szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #9 Napisano 11 Września 2018 ZNALAZŁEM POZYCJA 51 /4 KĄT SYNCHRONIZACJI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atom421 Zgłoś #10 Napisano 2 Lipca 2019 (edytowane) Witam kolegów, nie chciałbym zakładać nowego tematu a mam pytanie dotyczące synchronizacji rozrządu. Wymieniałem niedawno rozrząd u mechanika, wydaje mi się, że po wymianie silnik niezbyt równo pracuje tj. trochę gorzej niż przed wymianą. Po szybkiej i dość pobieżnej lekturze forum podłączyłem dzisiaj zakupiony VSCAN VAG. Czy ktoś mógłby potwierdzić, że wartość z załączonego zdjęcia 4.03 Deg BTDC dotyczy synchronizacji rozrządu (która powinna zawierać się od -3 do +3). Potrzebuję tej wiedzy żeby wrócić do mechanika i umówić się na ew. poprawki a mam do niego kilkadziesiąt kilometrów. Pytanie nieaktualne, porównałem ze wskazaniami VCDS dostępnymi na forum, wartość ta jest w normie i nie dotyczy synchronizacji rozrządu, będę szukał dalej. Jeżeli mój post jest umieszczony w niewłaściwym miejscu - prośba do Admina o przeniesienie lub usunięcie. Edytowane 3 Lipca 2019 przez atom421 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dami0077 Zgłoś #11 Napisano 17 Lipca 2019 Nie to kąt wtrysku BTDC - Before Top Dead Centre -Przed górnym martwym położeniem tłoka (GMP); określenie położenia tłoka w cylindrze, kiedy to osiąga on swoje najwyższe położenie w cylindrze, tuż przed zwrotem (górnym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dygii88 Zgłoś #12 Napisano 20 Października 2020 (edytowane) Witam.Mam oryginalny VCDS, gdzie znajdę kąt synchronizacji w passat b7 2.0tdi 170km CFGB.Brak bloków pomiarowych i brak synchronous angle.Pod jaką nazwą mogę to znaleźć?Czy ktoś się orientuję?Pozdrawiam. Edytowane 20 Października 2020 przez dygii88 Blad w wiadomosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChymeK Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2021 Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba silnik --- grupa 04 --- poz 4 A jak CR to jak kolega wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach