Skocz do zawartości
czarnuch

Jaki silnik do golfa IV i jak kupić dobrego ?

Jaki silniczek VW najlepszy, koszty, usterkowość itd  

30 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki silniczek VW najlepszy, koszty, usterkowość itd

    • 1,4 16v 75KM
      1
    • 1,6 8v 102KM
      9
    • 1,6 16v 105KM
      5
    • 2,0 8v 115KM
      15


Rekomendowane odpowiedzi

Jasne , że 2.0 8V , cena i rocznik podobne a wyposażenia nie pomijamy , bo żeby w niemcowni kupić takiego golasa , to trzeba się naszukać.

Ja jestem tego zdania , że lepiej kupić rok starszy z lepszym wyposażeniem , niż później w lato siedzieć w 45st na przykład.

Pomijam już fakt , że jadąc samemu i kupując od WŁAŚCICIELA a nie z placu zapłacisz dużo drożej , niż ten sam rocznik stoi w Polsce w komisie już po opłatach. Ale warto. Nawet kupując z przebiegiem około 150kkm ten samochód nie będzie miał tak wyje..ego zawieszenia jak ten w polsce po 47kkm.

 

Aaa i żeby nie było - piszę jak ja myślę i nikomu tego nie narzucam

a wiesz czemu tak jest ze w PL ten sam egzemplarz kosztuje przykładowo 10 000 po opłatach i z blachami a w raichu 10 000 do opłat ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Miałem Golfa 1,6 V8 , zrobiłem nim 60 tys km i to większość w mieście i powiem tak: silnik oraz skrzynia bez uwag, wszystko w jak najlepszym porządku, jedyne co naprawiałem to klimę ale to z mojej winy bo za mało jej używałem :). O autko dbałem, co rok na wiosnę wymieniałem olej i filtry i wszystko chodziło . Autko godne polecenia a dlaczego sprzedałem ? bo miało już 10 lat i czas było zmienić na pierwszego ropniaczka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Miałem Golfa 1,6 V8 , zrobiłem nim 60 tys km i to większość w mieście i powiem tak: silnik oraz skrzynia bez uwag, wszystko w jak najlepszym porządku, jedyne co naprawiałem to klimę ale to z mojej winy bo za mało jej używałem :). O autko dbałem, co rok na wiosnę wymieniałem olej i filtry i wszystko chodziło . Autko godne polecenia a dlaczego sprzedałem ? bo miało już 10 lat i czas było zmienić na pierwszego ropniaczka :)

 

A z jakim przebiegiem i w jakim roczniku go kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A z jakim przebiegiem i w jakim roczniku go kupiłeś?
Jak go kupowałem, to miał 48 tys (rok 1999) tak więc był jeszcze młody ale po przeżyciach ( był bity ). Pewnie bym jeżdził dłużej tym autkiem ale blacha dawała już do wiwatu :( ale sam silniczek był ok !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak go kupowałem, to miał 48 tys (rok 1999) tak więc był jeszcze młody ale po przeżyciach ( był bity ). Pewnie bym jeżdził dłużej tym autkiem ale blacha dawała już do wiwatu :( ale sam silniczek był ok !

 

Gdyby był niebity to pewnie blacharki by nie ruszyło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ujeżdżam Golfa IV 1998 rok, silnik 1.6 SR (8V) z instalacją LPG na sekwencji, przebiegi robię konkretne bo prawie 200km dziennie. Wymienię najważniejsze:

 

- dynamika. Poniżej 3000RPM nic się nie dzieje, chcąc wyprzedzać dynamicznie to przy 60km/godz trzeba zredukować na "2", przy 80 na "3". Wyprzedanie bez ostrej redukcji mija się z celem, chyba że lubisz dreszcz emocji. Silnik jest niestety mułowaty, technicznie sprawny ponieważ V max osiągam, ale w porównaniu z drugim w rodzinie Passatem 2.5TDI 150PS to te 101 koni szału nie robi

 

- spalanie na trasie. Przy jednostajnej jeździe spalił mi minimalnie 7.3, regułą jest spalanie podchodzące pod 8 litrów. Przy szaleństwach z 9 trzeba się liczyć. Spalanie w mieście: nie mam pojęcia

 

- koszty: części zamiennie tanie jak barszcz i dostępne od ręki, w razie potrzeby na szrotach też jest bardzo duży wybór

 

- awaryjność: notorycznie w mojej Golfinie pada elektryka: a to wywali błąd poduszki powietrznej (zaśniedziałe złącze pod fotelem pasażera), a to zgaśnie podświetlenie tablicy rozdzielczej (sam naprawiłem), zawieszenie już postukuje ale po drogach którymi jeżdżę mało która zawiecha daje radę

 

- głośność: powyżej 100 km/godz robi się w kabinie bardzo głośno, silnik jest słabo wyciszony i przy tej prędkości wyje na 3000RPM. Jazda z większymi prędkościami jest OK pod warunkiem że masz stopery w uszach:-)

 

- skrzynia biegów: mam problemy z wbiciem "1" i wstecznego, ale to normalne przy przebiegach powyżej ileś tam tysięcy km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ujeżdżam Golfa IV 1998 rok, silnik 1.6 SR (8V) z instalacją LPG na sekwencji, przebiegi robię konkretne bo prawie 200km dziennie. Wymienię najważniejsze:

 

- dynamika. Poniżej 3000RPM nic się nie dzieje, chcąc wyprzedzać dynamicznie to przy 60km/godz trzeba zredukować na "2", przy 80 na "3". Wyprzedanie bez ostrej redukcji mija się z celem, chyba że lubisz dreszcz emocji. Silnik jest niestety mułowaty, technicznie sprawny ponieważ V max osiągam, ale w porównaniu z drugim w rodzinie Passatem 2.5TDI 150PS to te 101 koni szału nie robi

 

- spalanie na trasie. Przy jednostajnej jeździe spalił mi minimalnie 7.3, regułą jest spalanie podchodzące pod 8 litrów. Przy szaleństwach z 9 trzeba się liczyć. Spalanie w mieście: nie mam pojęcia

 

- koszty: części zamiennie tanie jak barszcz i dostępne od ręki, w razie potrzeby na szrotach też jest bardzo duży wybór

 

- awaryjność: notorycznie w mojej Golfinie pada elektryka: a to wywali błąd poduszki powietrznej (zaśniedziałe złącze pod fotelem pasażera), a to zgaśnie podświetlenie tablicy rozdzielczej (sam naprawiłem), zawieszenie już postukuje ale po drogach którymi jeżdżę mało która zawiecha daje radę

 

- głośność: powyżej 100 km/godz robi się w kabinie bardzo głośno, silnik jest słabo wyciszony i przy tej prędkości wyje na 3000RPM. Jazda z większymi prędkościami jest OK pod warunkiem że masz stopery w uszach:-)

 

- skrzynia biegów: mam problemy z wbiciem "1" i wstecznego, ale to normalne przy przebiegach powyżej ileś tam tysięcy km

 

Ale z samym silnikiem i instalacją gazową nie miałeś kolego problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, silnik ma opinię pancernego. Oleju nie bierze nic, instalacja gazowa śmiga aż miło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, silnik ma opinię pancernego. Oleju nie bierze nic, instalacja gazowa śmiga aż miło.

 

Ja prawdopodobnie będę szukał takiego silnika lub 2,0 8v bo chyba jest to bardzo podobna jednostka tylko troszkę mocniejsza i bardziej elastyczna, a ze spalaniem to powinno być podobnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi osiągami to bym jednak 1.6 nie przeceniał, dwa litry maja tylko 115PS, moment obrotowy jak sądzę jest lepszy w 2.0. Najlepiej jakbyś się przejechał obydwoma samochodami i porównał który lepszy.

 

Ale 1.6 jest lżejsze, płacisz mniejsze OC, oleju powinno wchodzić mniej, etc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tymi osiągami to bym jednak 1.6 nie przeceniał, dwa litry maja tylko 115PS, moment obrotowy jak sądzę jest lepszy w 2.0. Najlepiej jakbyś się przejechał obydwoma samochodami i porównał który lepszy.

 

Ale 1.6 jest lżejsze, płacisz mniejsze OC, oleju powinno wchodzić mniej, etc

 

 

Pisząc, że 2,0 8v jest podobną jednostką to miałem na myśli ze budowa i awaryjność są takie same, bo sądzę że jest to po prostu większy brat...

 

Co do oc to miałem do tej pory 1,9 tdi więc sądzę, że będzie to samo, a jeżeli chodzi o olej to chyba oba mieszczą się w "kategorii" do 4l czyli standardowe pakowanie olejów...

Edytowane przez czarnuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności