FED-EX Zgłoś #41 Napisano 10 Lutego 2011 A może mi ktpś wytłumaczyć dlaczego to audi nie mogło zjechać z rolek? [ame] [/ame] , albo tutaj [ame] [/ame] A tutaj jeszcze film z porównania samochodów 4x4 ale chyba sponsorowany [ame] [/ame] Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #42 Napisano 10 Lutego 2011 A może mi ktpś wytłumaczyć dlaczego to audi nie mogło zjechać z rolek? , albo tutaj A tutaj jeszcze film z porównania samochodów 4x4 ale chyba sponsorowany Pozdrawiam bo tylna oś miała lżej i kręciła się a przód stał w miejscu lub miał napęd tylko na tył Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FED-EX Zgłoś #43 Napisano 10 Lutego 2011 Ja rozumiem dlaczego się tak działo ale dlaczego ESP nie przyhamowało uślizgujacych się kół. W Suzuki Grand Vitara ESP reaguje już przy niewielkim poślizgu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #44 Napisano 10 Lutego 2011 Ja rozumiem dlaczego się tak działo ale dlaczego ESP nie przyhamowało uślizgujacych się kół. W Suzuki Grand Vitara ESP reaguje już przy niewielkim poślizgu. może miał wyłączone ESP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #45 Napisano 10 Lutego 2011 chyba wszystkie a8 maja 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #46 Napisano 10 Lutego 2011 (edytowane) A może mi ktpś wytłumaczyć dlaczego to audi nie mogło zjechać z rolek? bo centralny, przedni, tylni dyferencjał jest OTWARTY i moc ucieka tam gdzie jest najmniej oporów BMW ma fabrycznie napędzane tylnie koła, a przód jest dołączany przez dyferenajał innego typu niż w audi i dlatego moc jest przekazywana dużo bardziej wydajnie. Dopiero teraz audi zrobiło quattro w S5 / RS5 które potrafi sobie poradzić z takimi eksperymentami przez zastosowanie nowego quattro, które juz nie jest tym klasycznym quattro bo centralnym dyfrem steruje inna przekładnia i elektronika żaden torsen z otwartymi dyframi i najbardziej skomplikowany esp nie zjedzie z tych rolek bo moc ucieka w koła które się ślizgają, nawet jak widac z pomoca esp ( w teori esp powinno zachamować tył i dac moc na przód - ale sobie nie radzi bo nadal na tylniej osi jest 100% uślizgu ) RS5 ma teraz taki centralny dyfer który mechanicznie rozdziela moc na tył i przód i daje to możliwosc pełnego przekazania mocy na tył i przód chyba wszystkie a8 maja 4x4 CHYBA ? Nie ma w tym nic skomplikowanego - quattro nie jest takie świetne i magiczne jak ludziom się wydaje, mercedes czy bmw 4x4 mają bardziej przemyślane i skomplikowane napędy. Quattro spoczeło na laurach i stukało ten sam napęd przez 20 lat [ame] [/ame] ten wynalazek to self-locking crown ESP bardziej pomaga w przeniesienu mocy pomiedzy lewym a prawym kołem osi, a nie pomiędzy przednią a tylnią osią a jeśli ktoś chce polepszyć własciwości jezdne normalnego torsena to może wymienićprzekładnie ślimakową z 2:1 do 4:1 i bedzie miał bardziej nadsterowny samochod. http://www.stasisengineering.com/Admin/MoreInfoDoc/popup_moreinfo_torsen.html STaSIS High-Bias Torsen Differential Torsen o przełożeniu 4:1 vs fabryczne 2:1. Umożliwia transfer większej ilości momentu obrotowego na przednią lub tylną oś. cena 2000 zł + fabryczny torsen ze skrzyni 01E i mozna go kupic na racing forum Edytowane 10 Lutego 2011 przez VirusAlfa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #47 Napisano 10 Lutego 2011 bo centralny, przedni, tylni dyferencjał jest OTWARTY i moc ucieka tam gdzie jest najmniej oporów BMW ma fabrycznie napędzane tylnie koła, a przód jest dołączany przez dyferenajał innego typu niż w audi i dlatego moc jest przekazywana dużo bardziej wydajnie. Dopiero teraz audi zrobiło quattro w S5 / RS5 które potrafi sobie poradzić z takimi eksperymentami przez zastosowanie nowego quattro, które juz nie jest tym klasycznym quattro bo centralnym dyfrem steruje inna przekładnia i elektronika żaden torsen z otwartymi dyframi i najbardziej skomplikowany esp nie zjedzie z tych rolek bo moc ucieka w koła które się ślizgają, nawet jak widac z pomoca esp ( w teori esp powinno zachamować tył i dac moc na przód - ale sobie nie radzi bo nadal na tylniej osi jest 100% uślizgu ) RS5 ma teraz taki centralny dyfer który mechanicznie rozdziela moc na tył i przód i daje to możliwosc pełnego przekazania mocy na tył i przód Dokładnie tak, jak kolega napisał centralna przekładnia ślimakowa w torsenie, działa bardzo podobnie jak mechanizm różnicowy, z tym że rozdziela napęd przód/tył, a nie prawe/lewe. RS5 ma "zeszperowany" centralny dyfer. Natomiat X-drivie to perfekcyjnie dopracowana elektronika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VirusAlfa Zgłoś #48 Napisano 10 Lutego 2011 RS5 ma "zeszperowany" centralny dyfer. Natomiat X-drivie to perfekcyjnie dopracowana elektronika. nie będe sie przyczepiać do " toku myślenia " ma to coś w rodzaju inteligetnej szpery ale szperą bym tego nie nazwał bo oznaczał by to totalne zblokowanie i przekazanie całej mocy tylniemu mostowi Czytałem ze wystarczy w quattro zaspawac ślimaki w torsenie, wyjąc przednie półosie i można sobie smigac passatem czy audi RWD jak BMW i wiele takich filmików jest w sieci [ame] [/ame] kilka godzin roboty i jest RWD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #49 Napisano 11 Lutego 2011 Ciekawe filmiki. Powiem tak - załamka, że niektóre z tych aut nie potrafią zjechać z rolek. Dla mnie oznacza to, że temu autu tak na prawdę daleko do bycia 4x4. Jeżdżę sporo offroad'owo i wiem, że całkowita utrata przyczepności na którejś osi zdarza się dość często (to co symulują te rolki). Auto po prostu musi być w stanie wyjechać. Inaczej złom. Oczywiście nikt nie będzie taplać się w błocie Audi Q5 czy Bmw X3 ale chociażby w zimie na oblodzonym z przyczepą można mieć problem. Smutek ogarnia, jak ogląda się te filmiki. Mój stary nissan patrol poradziłby sobie śpiewająco na tamtych rampach a wart jest naprawdę niewielki ułamek wartości. Niestety nie ma tam Esp czy innych elektronicznych bajerów a kierowca w 100% decyduje o tym, czy dopiąć przód, czy zablokować tylny dyfer ale dzięki temu wiem, że nie muszę się bać czy aby zbyt dużo błota nie dostało się do czujnika abs'u W każdym razie wniosek dla mnie jest taki, że przed kupnem auta 4x4 (nowego typu) chciałbym właśnie zrobić wcześniej taki test z podjazdem na rolkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #50 Napisano 11 Lutego 2011 nie będe sie przyczepiać do " toku myślenia " ma to coś w rodzaju inteligetnej szpery ale szperą bym tego nie nazwał bo oznaczał by to totalne zblokowanie i przekazanie całej mocy tylniemu mostowi Dlatego właśnie napisałem to w cudzysłowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #51 Napisano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) cześć, mam takie pytanie - czy w Passacie b6 4motion 2006 rok trzeba robić coś specjalnego podczas przeglądu (test hamulców)... z tego co mi się wydaje na takim teście kręci się tylko jedna oś, a to nie jest chyba do końca dopuszczalne dla napędu 4x4. Jak to jest z 4motion ? Można czy nie można ? Zbliża mi się przegląd i chciałbym wiedzieć czy coś mi się nie spali albo nadweręży w tym napędzie ??? Przeszukałem forum i książeczkę serwisową i nic konkretnego nie znalazłem na ten temat. Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcib Lipski Zgłoś #52 Napisano 29 Sierpnia 2011 ja śmigam 4 motion już jakiś czas a moim 2 samochodem jest również Grand Vitara gdzie jest stałe 4x4 w tą zime jak będe jeździł pierwszy raz 4 motion zdam wam relacje jak to sie spisuje. Grand Vitara powiem tak nie moge doczekać do zimy, jazda o istna zabawa a jeszcze jak tak super dowali śniegu to mam super chumor. Paska będe testował sam jestem ciekaw tego systemu, jak narazie w lato przy dobrzej przyczepności jest super esp nie daje poszaleć niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #53 Napisano 22 Września 2011 Moze przy tym wątku : Odebrałem wczoraj nowego varianta 4motion 2,0tdi 170KM. Z DSG. Generalnie pozytywne wrazenia. Natomiast wydaje się,że przyspiesza gorzej od mojego starego passata (3BG 4Motion PD 130KM) . Stary jest chipowany ale nie byłem na hamowni. Powiedzmy, ze ma 160KM. Mial byc program "bezpieczny".I chyba jest bo juz 5 lat wszystko gra.Masy podobne. W takim razie skąd taka różnica? Czy nowy silnik musi się jeszcze pare tys km docierać? Czy jest to subiektywne odczucie i po prostu stanąć obydwoma na swiatlach i sprawdzic rzeczywiste przyspieszenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Witold Rogowski Zgłoś #54 Napisano 22 Września 2011 stawiam na subiektywne odczucia. Jest lepiej wyciszony, bardziej komfortowy i pewnie dlatego wrażenia są jakie są. Ale... kreska prawdę Ci powie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #55 Napisano 22 Września 2011 Tak tez przy najblizszej okazji zrobię. Doczytalem teraz, ze w wątku o roznicach PD-CR opisują te same wrazenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #56 Napisano 27 Września 2011 Jeszcze maly dylemat dot haldexa: Mianowicie rozmiar opon. Jezeli teraz mam 235/45/17 ,a na zimę załoze 225/45/17 ,to zapasówka moze pozostac 235? (Torsen takie róznice toleruje). Oczywiscie zakładamy, ze bedzie zimą kapeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach