Skocz do zawartości
buszmen78

Nowy Passat (2011) 4Motion - pytanie?

Rekomendowane odpowiedzi

A może mi ktpś wytłumaczyć dlaczego to audi nie mogło zjechać z rolek? [ame]

[/ame] , albo tutaj [ame]
[/ame]

A tutaj jeszcze film z porównania samochodów 4x4 ale chyba sponsorowany [ame]

[/ame]

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może mi ktpś wytłumaczyć dlaczego to audi nie mogło zjechać z rolek?
, albo tutaj

A tutaj jeszcze film z porównania samochodów 4x4 ale chyba sponsorowany

 

Pozdrawiam

bo tylna oś miała lżej i kręciła się a przód stał w miejscu lub miał napęd tylko na tył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem dlaczego się tak działo ale dlaczego ESP nie przyhamowało uślizgujacych się kół. W Suzuki Grand Vitara ESP reaguje już przy niewielkim poślizgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja rozumiem dlaczego się tak działo ale dlaczego ESP nie przyhamowało uślizgujacych się kół. W Suzuki Grand Vitara ESP reaguje już przy niewielkim poślizgu.
może miał wyłączone ESP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może mi ktpś wytłumaczyć dlaczego to audi nie mogło zjechać z rolek?

 

bo centralny, przedni, tylni dyferencjał jest OTWARTY xD i moc ucieka tam gdzie jest najmniej oporów

 

BMW ma fabrycznie napędzane tylnie koła, a przód jest dołączany przez dyferenajał innego typu niż w audi i dlatego moc jest przekazywana dużo bardziej wydajnie.

 

Dopiero teraz audi zrobiło quattro w S5 / RS5 które potrafi sobie poradzić z takimi eksperymentami przez zastosowanie nowego quattro, które juz nie jest tym klasycznym quattro bo centralnym dyfrem steruje inna przekładnia i elektronika

 

żaden torsen z otwartymi dyframi i najbardziej skomplikowany esp nie zjedzie z tych rolek bo moc ucieka w koła które się ślizgają, nawet jak widac z pomoca esp ( w teori esp powinno zachamować tył i dac moc na przód - ale sobie nie radzi bo nadal na tylniej osi jest 100% uślizgu )

 

RS5 ma teraz taki centralny dyfer który mechanicznie rozdziela moc na tył i przód i daje to możliwosc pełnego przekazania mocy na tył i przód

 

chyba wszystkie a8 maja 4x4

 

CHYBA ?

 

Nie ma w tym nic skomplikowanego - quattro nie jest takie świetne i magiczne jak ludziom się wydaje, mercedes czy bmw 4x4 mają bardziej przemyślane i skomplikowane napędy. Quattro spoczeło na laurach i stukało ten sam napęd przez 20 lat

 

[ame]

[/ame]

 

ten wynalazek to self-locking crown

ESP bardziej pomaga w przeniesienu mocy pomiedzy lewym a prawym kołem osi, a nie pomiędzy przednią a tylnią osią

 

 

a jeśli ktoś chce polepszyć własciwości jezdne normalnego torsena to może wymienićprzekładnie ślimakową z 2:1 do 4:1 i bedzie miał bardziej nadsterowny samochod.

http://www.stasisengineering.com/Admin/MoreInfoDoc/popup_moreinfo_torsen.html

stasisTorsen.jpg

STaSIS High-Bias Torsen Differential

 

Torsen o przełożeniu 4:1 vs fabryczne 2:1. Umożliwia transfer większej ilości momentu obrotowego na przednią lub tylną oś.

cena 2000 zł + fabryczny torsen ze skrzyni 01E

i mozna go kupic na racing forum xD

Edytowane przez VirusAlfa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo centralny, przedni, tylni dyferencjał jest OTWARTY xD i moc ucieka tam gdzie jest najmniej oporów

 

BMW ma fabrycznie napędzane tylnie koła, a przód jest dołączany przez dyferenajał innego typu niż w audi i dlatego moc jest przekazywana dużo bardziej wydajnie.

 

Dopiero teraz audi zrobiło quattro w S5 / RS5 które potrafi sobie poradzić z takimi eksperymentami przez zastosowanie nowego quattro, które juz nie jest tym klasycznym quattro bo centralnym dyfrem steruje inna przekładnia i elektronika

 

żaden torsen z otwartymi dyframi i najbardziej skomplikowany esp nie zjedzie z tych rolek bo moc ucieka w koła które się ślizgają, nawet jak widac z pomoca esp ( w teori esp powinno zachamować tył i dac moc na przód - ale sobie nie radzi bo nadal na tylniej osi jest 100% uślizgu )

 

RS5 ma teraz taki centralny dyfer który mechanicznie rozdziela moc na tył i przód i daje to możliwosc pełnego przekazania mocy na tył i przód

Dokładnie tak, jak kolega napisał centralna przekładnia ślimakowa w torsenie, działa bardzo podobnie jak mechanizm różnicowy, z tym że rozdziela napęd przód/tył, a nie prawe/lewe.

RS5 ma "zeszperowany" centralny dyfer. Natomiat X-drivie to perfekcyjnie dopracowana elektronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RS5 ma "zeszperowany" centralny dyfer. Natomiat X-drivie to perfekcyjnie dopracowana elektronika.

 

nie będe sie przyczepiać do " toku myślenia " ma to coś w rodzaju inteligetnej szpery ale szperą bym tego nie nazwał bo oznaczał by to totalne zblokowanie i przekazanie całej mocy tylniemu mostowi

 

Czytałem ze wystarczy w quattro zaspawac ślimaki w torsenie, wyjąc przednie półosie i można sobie smigac passatem czy audi RWD jak BMW :) i wiele takich filmików jest w sieci

 

[ame]

[/ame]

 

kilka godzin roboty i jest RWD :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe filmiki.

Powiem tak - załamka, że niektóre z tych aut nie potrafią zjechać z rolek. Dla mnie oznacza to, że temu autu tak na prawdę daleko do bycia 4x4.

Jeżdżę sporo offroad'owo i wiem, że całkowita utrata przyczepności na którejś osi zdarza się dość często (to co symulują te rolki). Auto po prostu musi być w stanie wyjechać. Inaczej złom.

Oczywiście nikt nie będzie taplać się w błocie Audi Q5 czy Bmw X3 ale chociażby w zimie na oblodzonym z przyczepą można mieć problem.

Smutek ogarnia, jak ogląda się te filmiki. Mój stary nissan patrol poradziłby sobie śpiewająco na tamtych rampach a wart jest naprawdę niewielki ułamek wartości. Niestety nie ma tam Esp czy innych elektronicznych bajerów a kierowca w 100% decyduje o tym, czy dopiąć przód, czy zablokować tylny dyfer ale dzięki temu wiem, że nie muszę się bać czy aby zbyt dużo błota nie dostało się do czujnika abs'u :)

W każdym razie wniosek dla mnie jest taki, że przed kupnem auta 4x4 (nowego typu) chciałbym właśnie zrobić wcześniej taki test z podjazdem na rolkach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie będe sie przyczepiać do " toku myślenia " ma to coś w rodzaju inteligetnej szpery ale szperą bym tego nie nazwał bo oznaczał by to totalne zblokowanie i przekazanie całej mocy tylniemu mostowi

Dlatego właśnie napisałem to w cudzysłowie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

 

mam takie pytanie - czy w Passacie b6 4motion 2006 rok trzeba robić coś specjalnego podczas przeglądu (test hamulców)... z tego co mi się wydaje na takim teście kręci się tylko jedna oś, a to nie jest chyba do końca dopuszczalne dla napędu 4x4. Jak to jest z 4motion ? Można czy nie można ? Zbliża mi się przegląd i chciałbym wiedzieć czy coś mi się nie spali albo nadweręży w tym napędzie ??? Przeszukałem forum i książeczkę serwisową i nic konkretnego nie znalazłem na ten temat.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja śmigam 4 motion już jakiś czas a moim 2 samochodem jest również Grand Vitara gdzie jest stałe 4x4 w tą zime jak będe jeździł pierwszy raz 4 motion zdam wam relacje jak to sie spisuje. Grand Vitara powiem tak nie moge doczekać do zimy, jazda o istna zabawa a jeszcze jak tak super dowali śniegu to mam super chumor.

 

Paska będe testował sam jestem ciekaw tego systemu, jak narazie w lato przy dobrzej przyczepności jest super esp nie daje poszaleć niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze przy tym wątku : Odebrałem wczoraj nowego varianta 4motion 2,0tdi 170KM. Z DSG.

Generalnie pozytywne wrazenia. Natomiast wydaje się,że przyspiesza gorzej od mojego starego passata (3BG 4Motion PD 130KM) . Stary jest chipowany ale nie byłem na hamowni. Powiedzmy, ze ma 160KM. Mial byc program "bezpieczny".I chyba jest bo juz 5 lat wszystko gra.Masy podobne. W takim razie skąd taka różnica? Czy nowy silnik musi się jeszcze pare tys km docierać? Czy jest to subiektywne odczucie i po prostu stanąć obydwoma na swiatlach i sprawdzic rzeczywiste przyspieszenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na subiektywne odczucia. Jest lepiej wyciszony, bardziej komfortowy i pewnie dlatego wrażenia są jakie są. Ale... kreska prawdę Ci powie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tez przy najblizszej okazji zrobię. Doczytalem teraz, ze w wątku o roznicach PD-CR opisują te same wrazenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze maly dylemat dot haldexa:

Mianowicie rozmiar opon. Jezeli teraz mam 235/45/17 ,a na zimę załoze 225/45/17 ,to zapasówka moze pozostac 235? (Torsen takie róznice toleruje).

Oczywiscie zakładamy, ze bedzie zimą kapeć:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności