Skocz do zawartości
pawelekm

Po wymianie przegubu - dzwine dźwięki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś wymieniałem przegub lewy i 2 wahacze w moim passacie (ajm, automat, 1999).

Przyszedłem po auto. Odpaliłem i chciałem pojechać po PLNy żeby zapłacić za

usługę. Ujechałem około 500m, nagle zgrzyyyyyyyt. Myślę, fu...k.

Zatrzymałem się. Zacząłem wajchować skrzynią P,D,N,R,4,2. Na każdym

biegu oprócz P zgrzytało niemiłosiernie. Aż zamarłem.

Przejechałem kilka km. Wróciłem do faceta i mówię, że coś jest nie tak.

Wjechałem na kanał. Facet wszedł pod spód, patrzy, ogląda, coś poszarpał.

Kazał odpalić i przejechać się jeszcze.

Tak zrobiłem. Oczywiście sprawdzałem wszystkie biegi. Zgrzyt ustał.

Powiedziano mi, że to przez to iż smar po prostu musiał "rozprowadzić" się

po przegubie.

Pytanie czy facet robi mnie w balona czy rzeczywiście tak jest ?

 

---------------

Proszę o skasowanie jednego tematu.

Pojawiły się dwa takie same ?!

Edytowane przez pawelekm
Zdublowany temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Dziś wymieniałem przegub lewy i 2 wahacze w moim passacie (ajm, automat, 1999).

Przyszedłem po auto. Odpaliłem i chciałem pojechać po PLNy żeby zapłacić za

usługę. Ujechałem około 500m, nagle zgrzyyyyyyyt. Myślę, fu...k.

Zatrzymałem się. Zacząłem wajchować skrzynią P,D,N,R,4,2. Na każdym

biegu oprócz P zgrzytało niemiłosiernie. Aż zamarłem.

Przejechałem kilka km. Wróciłem do faceta i mówię, że coś jest nie tak.

Wjechałem na kanał. Facet wszedł pod spód, patrzy, ogląda, coś poszarpał.

Kazał odpalić i przejechać się jeszcze.

Tak zrobiłem. Oczywiście sprawdzałem wszystkie biegi. Zgrzyt ustał.

Powiedziano mi, że to przez to iż smar po prostu musiał "rozprowadzić" się

po przegubie.

Pytanie czy facet robi mnie w balona czy rzeczywiście tak jest ?

 

---------------

Proszę o skasowanie jednego tematu.

Pojawiły się dwa takie same ?!

Powiedziano mi, że to przez to iż smar po prostu musiał "rozprowadzić" się

po przegubie.

nie ma czegoś takiego jak zakładasz przegub to on ma smar w sobie już jedynie nadmiar smaru mógł wyjść w osłonę gumową i tak powinno być ale to się dzieje przy montażu anie w trakcie jazdy

zmień mechanika i jedź sprawdzić czy dobrze wahacze założone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk był taki jakbym nie wcisnął sprzęgła do końca i bieg wbijał (oczywiście mam automat, ale to tak dla porównania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robi cie w balona , nie powinno być zadnego tyrkotania po wymianie przegłubu ,jego tłumaczenie to sciema ze to smar sie rozprowadza, moze zle zapioł opaske "taśmową"poprawcie jak sie inaczej nazywa i to ona gdzies tam zaczeła sie obijac i tyrkotac ,pozniej z kanału poprawił,dociagnał i dla sciemy powiedział to co powiedział,chyba ze co innego ale wtedy by ci tego na poczekaniu nie zrobił ,a mowisz ze cos poszarpał i ustało wiec stawiał bym na to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie było terkotanie takie jak przegub wydaje, tylko zgrzyt jakbym

sprzęgło lekko wcisnął i bieg wrzucał (podkreślam mam automat).

W każdym razie to ustało. Właśnie wróciłem z krótkiej przejażdżki

z Lidla ;) - miałem ze sobą komputer - było OK. Błędów brak.

Tylko oby się to nie przerodziło w coś poważnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komp nic ci tu nie pokarze ,przeciesz wymieniłes przegłub i wachacze ,a tak spytam przegłub ty sam dobierałes czy tem mechanik?? chodzi tu o ilosc zebów ABS itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym w innym wątku o częściach.

Przegub, który kupiłem w sklepie to HOLZER P572K.

Po wymianie pytałem czy przegub pasował i nie było żadnych

problemów - dostałem odpowiedź twierdzącą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś czytał uważnie to waść byś zauważył, że prosiłem o skasowanie

tamtego wątku ponieważ się zdublował (pojawił się dwa razy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jakiej firmy przegub sobie ku[isz twoja sprawa ,chodzi o to ze musza zgadzac sie parametry tego przaguby :::: np

Charakterystyka przegubu

 

Strona zabudowy od strony koła

 

 

 

 

 

Rodzaj przegubu Przegub równobieżny

 

Zewn. uzębienie, od strony koła 33

 

Wewnętrzne uzębienie, od strony koła 27

 

 

Srednica pierscienia uszczelniającego [mm] 53

 

żrednica zewnętrzna [mm] 98

 

Ilosć zębów, obręcz ABS 45

,to sa przykladowe parametry (nie sugeruj sie nimi)) jakie one musza sie zgaddzac do danego modelu,kupisz choc troche inny(z inna iloscia zebów)) i tak zamontujesz , ale pozniej albo zblokuje albo zgrzyt bedzie a jezeli to sie wszystko zgadzało jak dobierałes przegłub do autka to powinno wszytsko byc wporzadku, a na odległosć tez nie da sie stwierdzic co tak naprawde moze byc to sa sugestie co mogło byc nie tak ale zgrzyt tak jak pisałes z czegos muział byc i od tak o sobie nie mógł sam zniknać ,wiec proponował bym to jeszcze sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie, załozyl mi baran przegub i za daleko wysunol czujnik absu, koronka sie zsunela z przegubu i napier***** najmocniej przy lekkim hamowaniu np przy 60km/h. Koszt to niestety nowy przegub i czujnik absu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem chodź dopiero kupuje passata.

 

W każdym ze szrotów które sprawdzałem na serwisie, był walnięty przegub lewy oczwiście. Zaśpiewali mi cene 1800 zł za nówkę oryginał. Czy rzeczywiście warto kupic oryginał czy sąpodobno trwałe zamienniki za chociaż polowe ceny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mialem podobnie, załozyl mi baran przegub i za daleko wysunol czujnik absu, koronka sie zsunela z przegubu i napier***** najmocniej przy lekkim hamowaniu np przy 60km/h. Koszt to niestety nowy przegub i czujnik absu.

 

U mnie przy hamowaniu nic nie zgrzytało. Dopiero jak zapiąłem bieg (D, R)

to się zaczynało. Po wbiciu "P" ustawało. Po przejechaniu paru km + jak

pisałem gość wszedł pod auto "coś tam" poruszał - wszystko OK.

Nie chcę go tłumaczyć ani podważać waszej wiedzy, ale spotkałem się

na innych forach również z takimi informacjami, że "smar w przegubie musi się

ułożyć", więc już sam nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro jezdzi teraz dobrze,to daj sobie spokoj. co tam bylo,to mozna teraz sobie gdybac. jak jest ok to daj sobie siana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się tylko zastanawiam.... żeby to nie był początek końca

skrzyni ....... :dupablada

 

----------------------------------------------------

Dodatkowo pojawiło się:

beztytuu1ku.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

A na wyświetlaczu pokazało się: ABS FAULT.

 

Skasowałem błąd VAGiem, ale podczas jazdy pojawił się znowu.

Edytowane przez pawelekm
Nowe objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko spartaczyli cos z czujnikiem absu lub przegubem,lub zebatka absu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podjadę do tego magika co to robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej bedzie tak jak pisał kolega ZeRo4 albo to o czym pisałem,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najprawdopodobniej bedzie tak jak pisał kolega ZeRo4 albo to o czym pisałem,
ale przy wymianie przegubu nie ruszasz czujnika ABS-u a koronka z dobrego przegubu np http://moto.allegro.pl/przegub-zewn-metelli-audi-a4-a6-vw-bora-golf-iv-i1445004295.html nie ma prawa spaść/zsunąć się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak. Powtórzę się oraz podam link do innego wątku:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1196181#post1196181

 

Wygląda więc na to, że przegub jest dobry (P572K).

Dziś będę wiedzieć, więc napiszę co było nie tak (wczoraj nie mogłem podjechać).

----------------------------

Aha pytałem także na innym forum o tematyce naprawy skrzyń automatycznych.

Facet napisał, że to problem z przegubem lub półosią.

Edytowane przez pawelekm
Zapomniałem dopisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności