Skocz do zawartości
SebaaMax

Felgi Donington i problem

Rekomendowane odpowiedzi

Mam felgi Donington. Niestety w zeszłym roku zauważyłem, że na rantach zaczęło się coś dziać. Tak jakby ulegały pod bezbarwnym oksydacji.

Co można z tym zrobić? Czy warto samemu się w to bawić? Czy oddać do malowania? Da się te ranty samemu ściągnąć?

fela1.jpg

fela2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji należało by dać do polerki rancik , szkoda było by go malować .

 

Przypuszczam , że rant jest częścią felgi (bębna)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie,że się da.Podobny problem miałem w swoich Madras-ach.

1.Zdejmujesz koło

2.Spuszczasz powietrze z opony

3.Jako,że jest to felga dwuczęściowa, wykręcając śrubki oddzielasz rant od reszty

4.Używając jakiegoś środka chemicznego, usuwasz powłokę ochronną(lakier bezbarwny) z rantu.

5.Teraz czas na papier ścierny,którym szlifujesz rant;zacznij od np.120-150 skończ na 2000

6.Polerowanko pastą G3

7.Następnie jakiś środek do polerowania metali(np.chromu)

8.Na koniec odtłuść rant(np.rozpuszczalnik ekstrakcyjny) i nanieś lakier bezbarwny.

9.Złóz wszystko do kupy.

 

Możesz też zdemontować oponę z felgi ale nie jest to konieczne i bez tej operacji z powodzeniem sobie poradzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie,że się da.Podobny problem miałem w swoich Madras-ach.

1.Zdejmujesz koło

2.Spuszczasz powietrze z opony

3.Jako,że jest to felga dwuczęściowa, wykręcając śrubki oddzielasz rant od reszty

4.Używając jakiegoś środka chemicznego, usuwasz powłokę ochronną(lakier bezbarwny) z rantu.

5.Teraz czas na papier ścierny,którym szlifujesz rant;zacznij od np.120-150 skończ na 2000

6.Polerowanko pastą G3

7.Następnie jakiś środek do polerowania metali(np.chromu)

8.Na koniec odtłuść rant(np.rozpuszczalnik ekstrakcyjny) i nanieś lakier bezbarwny.

9.Złóz wszystko do kupy.

 

Możesz też zdemontować oponę z felgi ale nie jest to konieczne i bez tej operacji z powodzeniem sobie poradzisz.

 

1- ja zacząłbym od papieru 180 - ponieważ mniejszym porobisz za dużo rys i się za dużo namachasz wyższymi by je zlikwodować

2- powodzenia z lakierowaniem polerowanego aluminium klarem - dobra myjka ciśnieniowa i zejdzie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Oponki i tak będą ściągane, bo nówki sztuki już w garażu czekają na sezon

A te śrubki są na jakiś uszczelkach? Potem na klej do gwintów pasuje je chyba wkręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1- ja zacząłbym od papieru 180 - ponieważ mniejszym porobisz za dużo rys i się za dużo namachasz wyższymi by je zlikwodować
Zgadzam się ale wszystko zależy od postępu procesu utlenienia(głębokości wżerów)
2- powodzenia z lakierowaniem polerowanego aluminium klarem - dobra myjka ciśnieniowa i zejdzie
Dzięki za gratulacje.Też miałem takie jak ty obiekcje.Trudno sobie wyobrazić aby jakakolwiek farba dobrze trzymała sie polerowanego metal.elementu(podobno jest jakis środek,którym pokrywasz polerowany alum.element aby bezbarwny miał lepszą przyczepność,podobno).Opisywaną operecję wykonałem półtora roku temu.Lakier nadal się trzyma.Felga NIE JEST eksploatowana zimą .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jak proponujesz zabezpieczyć aluminium? Bo zostawić gołe to raczej nie bardzo

 

Wg mnie trzy wyjścia:

 

- polerować, nie malować i co jakiś czas (przy myciu samochodu) przelecieć pastą polerską,

 

- pomalować w kolor felg,

 

- pochromować

 

O - widzę, że kolega się wypowiedział

Jak tak to masz szczeście, moją wypowiedź bazuję na podstawie "przeżyć kumpla z polerowanym rantem w felgach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic na siłe ale zrób tak jak Ci napisałem.Będziesz zadowolony.

 

Ps. Rant felgi jest ze skrawanego aluminium,więc całe to szlifowanie a potem polerowanie dotyczy całego rantu.

 

---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:39 ----------

 

moją wypowiedź bazuję na podstawie "przeżyć kumpla z polerowanym rantem w felgach.
A ja na podstawie własnego doświadczenia.

Nie twierdzę,że ten lakier będzie "wieczny".Jest to sposób(skuteczny) na uzdrowienie wyglądu felgi.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śrubki są na jakiś uszczelkach lub kleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kleju nie są.Co do uszczelek nie za bardzo pamiętam ale raczej nie(odkręć jedną i będziesz wiedział).Pamiętaj aby nie "przedobrzyć" z momentem dokręcania tych śrub(aluminium!).

Po oddzieleniu rantu od reszty felgi okaże się pewnie(u mnie tak było),że ta niewidoczna część felgi również nadaje się do przeszlifowania i odnowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

mam podobny problem jak autor tematu, z tym że mam już koncepcje na pomalowanie felg, zrobie to na czarny metalik ale nie o to tu chodzi.

 

Najbardziej mnie interesuje jak rozkręcić felgę na 2 części, czym? Próbuje rozkręcić zestawem firmy YATO i śrubki jakby się obrabiają :( nie chce pozrywać :( czy ta felga na pewno jest rozkręcana?

 

na felgach od spodu są znaczki VW i BBS więc raczej jest ORI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ta felga na pewno jest rozkręcana?
Na pewno jest.

Gwinty pokryły się tlenkiem, dlatego odkręcanie tych śrub nie będzie, jak sam widzisz, łatwe.

Spróbuj zaaplikować środek do skorodowanych/zapieczonych połączeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakim momentem dokręcać śrubki? Mam zamiar zrobić coś ze swoimi Donington-ami. Może tak? Tylko nie wiem czy będzie pasować do lakieru LC7V , malować na czarno czy w kolor?

http://www.abload.de/image.php?img=2012-12-2813.56.22kouza.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności