Skocz do zawartości
mazbasi

Kontrola trakcji glupieje? Choinka na desce i hamowanie auta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem w Passacie B5 z silnikiem tdi 115KM (chyba AJM jesli dobrze kojarze).

Podczas przyspieszania zaswiecaja sie kontrolki hamulcow, kontroli trakcji i swiec zarowych. Pojawia sie komunikat "brake fault" i "service manual" oraz auto samo przyhamowuje, po czym przyspiesza i tak naokraglo.

 

VCDS nie pokazal zadnych bledow w module ABS, predkosci kol poprawne.

 

Wyglada to tak jakby kontrola trakcji glupiala i przyhamowywala auto.

 

Gdzie znajduje sie sterownik odpowiedzialny za ASR czy ESP ?

 

Mieliscie kiedys podobny przypadek ?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a probowales wyłączyć esp i zobaczyć co się dzieje wtedy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

mam problem w Passacie B5 z silnikiem tdi 115KM (chyba AJM jesli dobrze kojarze).

Podczas przyspieszania zaswiecaja sie kontrolki hamulcow, kontroli trakcji i swiec zarowych. Pojawia sie komunikat "brake fault" i "service manual" oraz auto samo przyhamowuje, po czym przyspiesza i tak naokraglo.

 

VCDS nie pokazal zadnych bledow w module ABS, predkosci kol poprawne.

 

Wyglada to tak jakby kontrola trakcji glupiala i przyhamowywala auto.

 

Gdzie znajduje sie sterownik odpowiedzialny za ASR czy ESP ?

 

Mieliscie kiedys podobny przypadek ?

 

Pozdrawiam.

komp ABS/ESP jest zintegrowany przy pompie ABS możliwe ze połączenie zawilgocone lub masa słaba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadnej zmiany po wylaczeniu kontroli trakcji.

 

Gdyby cos bylo nie tak z kompem, to chyba powinno wywalic jakies bledy? Wlasnie to mnie zastanawia, ze nie ma nic.

 

---------- Post added at 18:33 ---------- Previous post was at 18:28 ----------

 

Tak siedze i mysle i chyba czasami bialem problem z polaczeniem sie z modulem ABS za pomoca vcdsa.

 

Myslalem, ze moze cos u mnie nie halo, ale moze faktycznie cos nie laczy przy sterowniku...

 

Pozdrawiam.

 

---------- Post added at 18:42 ---------- Previous post was at 18:33 ----------

 

Myslicie, ze slaby akumulator moze miec z tym zwiazek? Jutro naladuje porzadnie i zrobie testy.

Edytowane przez mazbasi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może masz różne rozmiary opon pozakładane i czujniki ABS wariują? a jak nie, to może koronka ABS jest zabrudzona - spróbuj ją przedmuchać dużym ciśnieniem powietrza...

 

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może czujnik stop przy pedale hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może masz różne rozmiary opon pozakładane i czujniki ABS wariują? a jak nie, to może koronka ABS jest zabrudzona - spróbuj ją przedmuchać dużym ciśnieniem powietrza...

W blokach pomiarowych predkosci sa takie same na kazdym kole. Opony identyczne.

Zreszta to chyba bardziej problem ASR niz ABS?

 

A może czujnik stop przy pedale hamulca?

O nim myslalem w zwiazku z ta kontrolka swiec, ale chyba powinien pokazac sie blad w VCDS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W blokach pomiarowych predkosci sa takie same na kazdym kole. Opony identyczne.

Zreszta to chyba bardziej problem ASR niz ABS?

 

 

O nim myslalem w zwiazku z ta kontrolka swiec, ale chyba powinien pokazac sie blad w VCDS?

nie zawsze błąd się pojawia a sprawdzić warto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jego sprawdzenie na czym polega? Tylko wymiana na inny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ABS i ASR jest chyba od siebie zależny w jedną stronę - musi być ABS, żeby był ASR. Mogę się mylić, ale zawsze tak mi się wydawało. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ABS i ASR jest chyba od siebie zależny w jedną stronę - musi być ABS, żeby był ASR. Mogę się mylić, ale zawsze tak mi się wydawało. ;)
tak ASR jest zależny od ABS (jest to podstawowy system na którym opierają się kolejne systemy typu ASR ESP EBD itp)

 

---------- Post added at 17:35 ---------- Previous post was at 17:32 ----------

 

Jego sprawdzenie na czym polega? Tylko wymiana na inny?
wyjmij wtyczkę i sprawdź multimetrem czy jest przejście na stykach czujnika(przy pedale) jak zewrzesz styki w kostce do czujnika to powinien się zapalić STOP jeśli nie to masz przerwę w przewodach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności