Kiślaq Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2011 Witam! Czy ktoś zna może jaka powinna byc rezystancja tego potencjometru? Może mógłby się ktoś pofatygować i mi zmierzyć. Szukałem w książkach, ale jest tylko jakie parametry ma mieć przy ustawianiu na analizatorze, a póki co nie wybiorę się na taką przyjemność. Potencjometr ma zakres od 0 do 2000ohm. Jeżeli dobrze myślę to odpowiada on za skład mieszanki? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 26 Stycznia 2011 Czy ktoś zna może jaka powinna byc rezystancja tego potencjometru? Nie napisze Ci ile jest dokładnie u mnie, ale jest coś między 1 a 1,3 kOhm. ustawianiu na analizatorze, a póki co nie wybiorę się na taką przyjemność Domowym sposobem też idzie ustawić potencjometr, ja robiłem tak: Silnik w optymalnej temp.-mierzymy napięcia sondy po przegazowaniu silnikiem. Jeśli sonda na wolnych obrotach równo zmienia napięcia to jest okey. Gdy jednak zbyt długo trzeba czekać na zmianę napięć na sondzie to korygujemy to właśnie potencjometrem. Byłem zmuszony do ingerencji w potencjometr bo zaczął mi silnik łykać zbyt dużo paliwa, a sonda w ogóle nie oscylowała tylko czasami pokazywała grubo ponad jeden volt. Zbyt długo trwało nim napięcia sie ustabilizowały. Po żmudnej regulacji potencjometrem spalanie drastycznie spadło i sonda buja sie między 0,3 a 0,7 volta. Nie jestem pewny ale potencjometr CO ma to samo zadanie co rezystor wtrysku przy jednopunktowcach... z ta różnicą że przy potencjometrze ma się wpływ na ilość wtryskiwanego paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kiślaq Zgłoś #3 Napisano 26 Stycznia 2011 A jak sprawdzałeś napięcie sondy? W którym miejscu mierzyłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 26 Stycznia 2011 W którym miejscu mierzyłeś? Mam LPG i mierzyłem przy wejściu sygnału z sondy na emulator. Inaczej trzeba sobie wpiąć dodatkowy kabelek 9wyprowadzamy go aby mieć swobodny dostęp) we wtyczkę sondy za silnikiem albo igła i wbijamy się w przewód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zomolek Zgłoś #5 Napisano 26 Stycznia 2011 wiem że do 1 oma w zależności od temp silnika trzeba miernikiem sprawdzić a ile masz przewodów w swojej sądzie 1 czy 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #6 Napisano 26 Stycznia 2011 A przy jakim ustawieniu pali mniej jak jest mniejszy opór czy większy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 27 Stycznia 2011 A przy jakim ustawieniu pali mniej jak jest mniejszy opór czy większy Z tego co zaobserwowałem przy regulacji to im mniejszy opór tym większe spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2012 A jak sie silnik bedzie zachowywał jak sie calkiem wywali ten potencjometr?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2012 Widzę ze walczysz na całego....samo odłączenie nie powinno za wiele zmienic...pod warunkiem ze w chwili odłaczania silnik nie zmieni pracy...jeśli zmieni..to oporność była zła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2012 Heh walcze walcze. Dzisiaj opanowałem Valvetronic w E46 w ok 3 godziny a z passatem z 91 roku nie daje rady. Tu już nie chodzi o samochód, tu już chodzi o HONOR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach