Skocz do zawartości
Kiślaq

Potencjometr CO w 2E.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy ktoś zna może jaka powinna byc rezystancja tego potencjometru? Może mógłby się ktoś pofatygować i mi zmierzyć. Szukałem w książkach, ale jest tylko jakie parametry ma mieć przy ustawianiu na analizatorze, a póki co nie wybiorę się na taką przyjemność. Potencjometr ma zakres od 0 do 2000ohm.

 

Jeżeli dobrze myślę to odpowiada on za skład mieszanki?

 

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś zna może jaka powinna byc rezystancja tego potencjometru?

Nie napisze Ci ile jest dokładnie u mnie, ale jest coś między 1 a 1,3 kOhm.

ustawianiu na analizatorze, a póki co nie wybiorę się na taką przyjemność

Domowym sposobem też idzie ustawić potencjometr, ja robiłem tak:

Silnik w optymalnej temp.-mierzymy napięcia sondy po przegazowaniu silnikiem.

Jeśli sonda na wolnych obrotach równo zmienia napięcia to jest okey.

Gdy jednak zbyt długo trzeba czekać na zmianę napięć na sondzie to korygujemy to właśnie potencjometrem.

Byłem zmuszony do ingerencji w potencjometr bo zaczął mi silnik łykać zbyt dużo paliwa, a sonda w ogóle nie oscylowała tylko czasami pokazywała grubo ponad jeden volt.

Zbyt długo trwało nim napięcia sie ustabilizowały.

Po żmudnej regulacji potencjometrem spalanie drastycznie spadło i sonda buja sie między 0,3 a 0,7 volta.

Nie jestem pewny ale potencjometr CO ma to samo zadanie co rezystor wtrysku przy jednopunktowcach... z ta różnicą że przy potencjometrze ma się wpływ na ilość wtryskiwanego paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzałeś napięcie sondy? W którym miejscu mierzyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W którym miejscu mierzyłeś?

Mam LPG i mierzyłem przy wejściu sygnału z sondy na emulator.

Inaczej trzeba sobie wpiąć dodatkowy kabelek 9wyprowadzamy go aby mieć swobodny dostęp) we wtyczkę sondy za silnikiem albo igła i wbijamy się w przewód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem że do 1 oma w zależności od temp silnika trzeba miernikiem sprawdzić a ile masz przewodów w swojej sądzie 1 czy 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy jakim ustawieniu pali mniej jak jest mniejszy opór czy większy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przy jakim ustawieniu pali mniej jak jest mniejszy opór czy większy

Z tego co zaobserwowałem przy regulacji to im mniejszy opór tym większe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sie silnik bedzie zachowywał jak sie calkiem wywali ten potencjometr??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze walczysz na całego....samo odłączenie nie powinno za wiele zmienic...pod warunkiem ze w chwili odłaczania silnik nie zmieni pracy...jeśli zmieni..to oporność była zła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh walcze walcze. Dzisiaj opanowałem Valvetronic w E46 w ok 3 godziny a z passatem z 91 roku nie daje rady. Tu już nie chodzi o samochód, tu już chodzi o HONOR. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności