Skocz do zawartości
scrabit

błędy zapłonu/sondy lambda/czujnika ciśnienia - prośba o diagnozę

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Prośba do Was o pomoc…

Problem z samochodem (Seat Ibiza 2001 1.4 16V) rozpoczął się przeszło tydzień temu jak było ocieplenie (roztopy)... Podejrzewałem że winne będą świece/przewody. Wówczas silnik palił jakby na 3 cylindry, silnik się trząsł i pracował głośno. Zawsze tak było na pierwszej przejażdżce. Na następnej samochód sprawował się dobrze (choć zdarzało mu się dalej "świrować"), palił normalnie. Raz wyruszyłem w trasę i utknąłem w korku. Oczywiście objawy jak wyżej (silnik głośny, trzęsie się). Rzut oka na komputer i widzę spalanie bieżące ponad 50 litrów! Zgasiłem i odpaliłem raz jeszcze... Dalej to samo. Dodawanie gazu powodowało wzrost spalania do 52 litrów, odejmowanie... niczego. Parę godzin później samochód znów chodził jak trzeba.

 

5 dni później dorwałem VAG - wypluło mi coś takiego:

16688 Brak zapłonu cylinder 4

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16688 Brak zapłonu cylinder 4

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16825 System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16524 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17623 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do B+

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17621 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do B+

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

 

Od tamtej pory samochód stał na parkingu.

Gdy przyszły znów mrozy, wybrałem się w trasę. Już nie miało wyżej wymienionych objawów. Wczoraj podpiąłem pod VAG . Powyższe błędy skasowałem. Po skanowaniu zero błędów (nie odpalałem). Dzisiaj podłączyłem go raz jeszcze po przejechaniu kilometra. Uzyskałem:

17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

Błędy skasowałem i zeskanowałem raz jeszcze:

17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

Wieczorem zaliczyłem jeszcze mały wyjazd. Po powrocie (a uprzednim skasowaniu błędów) podpiąłem auto pod kompa i wypluło mi:

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

 

 

Co Wy na to?

Jaka diagnoza?

Edytowane przez scrabit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

_zlydzial1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź świece i kabel WN tego cylindra i tą sondę wymień (nie tania sprawa) sprawdź jeszcze czy do kompa silnika nie dostała się woda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sonda lamba - no tanio nie będzie... na innym forum sugerują wymianę grzałki, czy nie stanowi ona całości z sondą?

komputer silnika - z czego wnioskujesz że woda się tam dostala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam prosbe mam problem z polo silnik 1.4 benzynka 2001 KOD AUA

wywala blad 17566 manifold pressure sensor g71

not a plausible signal p1158 intermittent

ok czujnik wymieniony ale blad wywala dalej zapala sie check engine chodz duzo zadziej bo wczesniej swiecilo sie non stop a teraz wywali tak co drugi dzien i gasnie po czasie dodatkowo swieci sie kontrolka epc ( ona podobno ma zwiazek z czujnikiem przy pedale hamulca ) autko troszke nierowno chodzi wydaje mi sie ze cos z zaplonem (kable swiece )ale co one by mialy zwiazanego z tym bledem moze ktos z was mial podobny problem lub mu cos swita i pomoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam prosbe mam problem z polo silnik 1.4 benzynka 2001 KOD AUA

wywala blad 17566 manifold pressure sensor g71

not a plausible signal p1158 intermittent

ok czujnik wymieniony ale blad wywala dalej zapala sie check engine chodz duzo zadziej bo wczesniej swiecilo sie non stop a teraz wywali tak co drugi dzien i gasnie po czasie dodatkowo swieci sie kontrolka epc ( ona podobno ma zwiazek z czujnikiem przy pedale hamulca ) autko troszke nierowno chodzi wydaje mi sie ze cos z zaplonem (kable swiece )ale co one by mialy zwiazanego z tym bledem moze ktos z was mial podobny problem lub mu cos swita i pomoze

 

Zobacz TUTAJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten link nic konkretnie nie mowi bo ten czujnik jest wymieniony ale dziekuje za checi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jest też mowa o czyszczeniu zaworu EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilem tez i to erg raczej nie ma wplywu na nierowna prace silnika zreszta wywalalo by bledy z erg zwiazane a nie ma nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności