scrabit Zgłoś #1 Napisano 25 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, Prośba do Was o pomoc… Problem z samochodem (Seat Ibiza 2001 1.4 16V) rozpoczął się przeszło tydzień temu jak było ocieplenie (roztopy)... Podejrzewałem że winne będą świece/przewody. Wówczas silnik palił jakby na 3 cylindry, silnik się trząsł i pracował głośno. Zawsze tak było na pierwszej przejażdżce. Na następnej samochód sprawował się dobrze (choć zdarzało mu się dalej "świrować"), palił normalnie. Raz wyruszyłem w trasę i utknąłem w korku. Oczywiście objawy jak wyżej (silnik głośny, trzęsie się). Rzut oka na komputer i widzę spalanie bieżące ponad 50 litrów! Zgasiłem i odpaliłem raz jeszcze... Dalej to samo. Dodawanie gazu powodowało wzrost spalania do 52 litrów, odejmowanie... niczego. Parę godzin później samochód znów chodził jak trzeba. 5 dni później dorwałem VAG - wypluło mi coś takiego: 16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16688 Brak zapłonu cylinder 4 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16825 System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16524 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 2) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17623 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do B+ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17621 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do B+ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Od tamtej pory samochód stał na parkingu. Gdy przyszły znów mrozy, wybrałem się w trasę. Już nie miało wyżej wymienionych objawów. Wczoraj podpiąłem pod VAG . Powyższe błędy skasowałem. Po skanowaniu zero błędów (nie odpalałem). Dzisiaj podłączyłem go raz jeszcze po przejechaniu kilometra. Uzyskałem: 17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Błędy skasowałem i zeskanowałem raz jeszcze: 17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Wieczorem zaliczyłem jeszcze mały wyjazd. Po powrocie (a uprzednim skasowaniu błędów) podpiąłem auto pod kompa i wypluło mi: 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17526 Podgrzewana sonda lambda 2 strona 1 - przerwa grzejnika brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17513 Sonda lambda czujnik 1 strona 2 grzejnik zwarcie do B+ brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 17566 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - uszkodzenie funkcji brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Co Wy na to? Jaka diagnoza? Edytowane 26 Stycznia 2011 przez scrabit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #2 Napisano 26 Stycznia 2011 _tytul1 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 26 Stycznia 2011 sprawdź świece i kabel WN tego cylindra i tą sondę wymień (nie tania sprawa) sprawdź jeszcze czy do kompa silnika nie dostała się woda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scrabit Zgłoś #4 Napisano 26 Stycznia 2011 sonda lamba - no tanio nie będzie... na innym forum sugerują wymianę grzałki, czy nie stanowi ona całości z sondą? komputer silnika - z czego wnioskujesz że woda się tam dostala? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 28 Października 2011 witam mam prosbe mam problem z polo silnik 1.4 benzynka 2001 KOD AUA wywala blad 17566 manifold pressure sensor g71 not a plausible signal p1158 intermittent ok czujnik wymieniony ale blad wywala dalej zapala sie check engine chodz duzo zadziej bo wczesniej swiecilo sie non stop a teraz wywali tak co drugi dzien i gasnie po czasie dodatkowo swieci sie kontrolka epc ( ona podobno ma zwiazek z czujnikiem przy pedale hamulca ) autko troszke nierowno chodzi wydaje mi sie ze cos z zaplonem (kable swiece )ale co one by mialy zwiazanego z tym bledem moze ktos z was mial podobny problem lub mu cos swita i pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #6 Napisano 28 Października 2011 witam mam prosbe mam problem z polo silnik 1.4 benzynka 2001 KOD AUA wywala blad 17566 manifold pressure sensor g71 not a plausible signal p1158 intermittent ok czujnik wymieniony ale blad wywala dalej zapala sie check engine chodz duzo zadziej bo wczesniej swiecilo sie non stop a teraz wywali tak co drugi dzien i gasnie po czasie dodatkowo swieci sie kontrolka epc ( ona podobno ma zwiazek z czujnikiem przy pedale hamulca ) autko troszke nierowno chodzi wydaje mi sie ze cos z zaplonem (kable swiece )ale co one by mialy zwiazanego z tym bledem moze ktos z was mial podobny problem lub mu cos swita i pomoze Zobacz TUTAJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 28 Października 2011 ten link nic konkretnie nie mowi bo ten czujnik jest wymieniony ale dziekuje za checi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #8 Napisano 28 Października 2011 Ale jest też mowa o czyszczeniu zaworu EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 28 Października 2011 zrobilem tez i to erg raczej nie ma wplywu na nierowna prace silnika zreszta wywalalo by bledy z erg zwiazane a nie ma nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach