t_o_m_e_k_m Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2011 Witam! VW passt 1.9TDI 110km AFN 96r. Jak w temacie. Auto było sprawdzane texa i vagiem, problem jest z błednymi wskazaniami przepływki, testowałem je 4!!!!. 1.ta co w aucie, (pierburg) - bardzo słaby zakres działania oscylował miedzy 450-550 (mogę zrobić logi) 2.używka z drugiego samochodu. (pierburg) - najlepsza z tych wszystkich - chwilowo (bardzo żadko) wartości pokrywały się z wartościami wymaganymi lecz zakres działania też słaby 400-600 (moge zrobić logi) 3.NÓWKA pierburg - rózne zwariowane wartości zupełnie nie pokrywające z tym co ma być 4.NÓWKA ORYGINAŁ VW - maksymalna warotść wyskoczyła do 1250!!!! a tak pozatym wartości z regóły stale wieksze o 200 od tych co miały być odczucia z jazdy: auto ciągnie do przodu, lecz moim zdaniem brakuje mu tego czegoś, czasami na drugiej przpływce ma chwile że odejdzie bardzo ładnie, dostanie ładnego "buta" (widocznie moment kiedy dobrze odczyta masę powietrza), spalanie w trasie przy oszczędnej jeździe spadło do 5,7 (1400km od 70km/h do 110km/h) w mieście 8l, przy dynamicznej jeździe nawet ponad 10l. Jeśli na postoju rozkręcę silnik do 2500 obr/min to po chwili obroty zaczynają pływać, zacyna się duuuuze dymienie na niebisko (zapach spalin) nie reaguje na delikatne wciskanie gazu, powyrzej 3200obr jest już ok, z gazem w podłodze z rury wydobyają sie bardzo małe ilości niebieskiego dymu. kąty wtrysku ok, dawka paliwa OK, wskazania egr OK (egr zaślepiony), filter powietrza nówka, filter paliwa nówka. Założone 2 NOWE POŻĄDNE przepływomierze pokazywały inne wartości, różniły się one miedzy sobą i odbiegały od tego co jest wymagane. Wszystkie numerki z mojego komputera BOSCH 0 281 001 423/424 028 906 021 CK MADE IN GERMANY 01.11.96 28SA2888 1761 0452 Co juz zrobiłem: Po kupnie auta (2 miesiące temu) założyłem tempomat i aktywowałem go. Sprawdziłem przewody do przepływki 2 masowe - OK +12V - podaje + 11.98V +5V - podaje 4.96V przwód sygnałowy do kompa ok, obwód zamknięty 0 oporności rozkręciłem ECU, fizycznie nie było w nim grzebane, przewód do czujnika turbiny ok, czujnik ciśnienia atmosferycznego - dobre wskazania. najlepszą moją przepływkę (nr2) założyłem do paska z silnikiem 1z i u niego chodziła IDEALNIE, natomiast jego u mnie - odczyty jak w pozostałych odbiegają od normy. Wszystko wskazuje na problem z ECU, mi osobiście pomysły i możliwości juz sie skończyły kwestja logów - mam stara wersję programu i logi robi w "NOTATNIKU" był bym zapomniał temp. paliwa : 111.4 st.C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilwsp Zgłoś #2 Napisano 15 Stycznia 2011 jakies bledy? czujnik temp paliwa tez ma znaczenie. wymien go i zobacz co bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t_o_m_e_k_m Zgłoś #3 Napisano 15 Stycznia 2011 błędów brak - gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2011 Czesto się zdarza że nowe przepływki są uszkodzone, miałem kiedyś przypadek że dopiero 4 przepływomierz był sprawny, wszystkie nowe Bosch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t_o_m_e_k_m Zgłoś #5 Napisano 16 Stycznia 2011 Tą którą mam teraz założoną sprawdzałem na drugim aucie i śmiga IDEALNIE, natomiast u mnie szaleje. Czujnik temp paliwa zamówiony, w poniedziałek go założę zobaczymy co to da. Odłączyłem dziś przepływkę żeby sprawdzić co sie bedzie działo. Wiadomo auto zrobiło się mułowate, zauważyłem przy tym inną rzecz. Na przepływce dosyć czesto autem szarpało przy ruszaniu, następnie podczas jazdy - zmiana biegów, a konkretnie wysprzęglanie powodowało specyficzne, charakterystyczne szarpnięcie, wrażenie jak by silnik chodził "twardo", po odłączeniu przepływki rusza delikatnie jak marzenie i wysprzeglanie wchodzi jak "masełko". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2011 podepnę się pod temat, dzisiaj kupiłem i zamontowałem nową Ori przepływke BOSCH (AFN pasek B5) przejechałem koło 20/30Km (auto poprawnie jechało) i tu nagle znów przepływka padła, badałem auto MultiDiagiem i wskazania że znów przepływomierz padł, na jutro będę mieć wymienony na nowy BOSCH. Czyżby był felerny i się uszkodził?? Auto bardzo słabe, słabo na obroty się wkręca a ciągnie jakby 40koni miał tylko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t_o_m_e_k_m Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Mogę jeszcze dożucić złe wskazanie temperatury paliwa. Czujnik założony nowy BOSCH a temperatura tbez zmian 111st c, błedu nie wykrywa. PROŚBA DO KOLEGÓW Z FORUM VW passat 1.9tdi 110KM AFN - chciał bym prosić kogoś z podobnym autem o pomoc,najlepiej z okolicy KATOWICE - KRAKÓW Chciał bym zamienić ECU i porównać wskazania, może tam jest problem.Mój komputer: BOSCH 0 281 001 423/424 028 906 021 CK MADE IN GERMANY 01.11.96 28SA2888 1761 0452 Edytowane 17 Stycznia 2011 przez t_o_m_e_k_m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2011 chętnie bym użyczył tyle że mam ustawione ECU pod BRD i inne wtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #9 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) u mnie jak włożyłem wczoraj nowy (orginał BOSCH) przepływomierz wszystkie wartości idealne, silnik odzyskał moc itd, ale po około 20km walneła znów przepływka, pomijając fakt że mogła być felerna, jest jakaś przyczyna która może powodować uszkodzenie nowej przepływki, napięcia na wtyczce złe (pytanie co do napięć czy te wartości się zmieniają czy są stałe-wyczytałem że na jednym pinie ma być blisko 5V na drugim 12V a na trzecim i czwartym masa). Sprawdzę dziś jeszcze te kabelki które idą od komputera do przepływomierza, może któryś się przetarł i zwarcie robi. Jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić ?? Edytowane 18 Stycznia 2011 przez kebab18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kebab18 Zgłoś #10 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) założyłem dziś znów nową przepływkę Ori BOSCh, pojeździłem troszkę (800km, i spokojnie i z ogniem) i jak na razie jest wszystko OK, wcześniej pomierzyłem napięcia na kostce do przepływki, wyelimonwałem możliwość zwarć, przepięć, mechaniczne wiązka także bez przetarć jest. Oby to była tylko felerna poprzednia przepływka. Edytowane 6 Lutego 2011 przez kebab18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t_o_m_e_k_m Zgłoś #11 Napisano 17 Lutego 2011 problemu ciąg dalszy:) mam komputer od silnika 1z, po przełożeniu silnik ewidentnie lepiej zapala, z tym że immo go zaraz odcina, będzie to żyło? jakie mogą być konsekwencje jazdy na takim ecu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 17 Lutego 2011 problemu ciąg dalszy:) mam komputer od silnika 1z, po przełożeniu silnik ewidentnie lepiej zapala, z tym że immo go zaraz odcina, będzie to żyło? jakie mogą być konsekwencje jazdy na takim ecu? nie te mapy wtrysku i chyba nawet tego nie zgrasz razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t_o_m_e_k_m Zgłoś #13 Napisano 17 Lutego 2011 czyli moge liczyć że do przodu pojedzie jak 90km:) i spali jak 90km:) było by wtedy nieźle. Głownym moim założeniem jest sprawdzenie wskazań przepływki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 17 Lutego 2011 czyli moge liczyć że do przodu pojedzie jak 90km:) i spali jak 90km:) było by wtedy nieźle. Głownym moim założeniem jest sprawdzenie wskazań przepływki. nie pojedzie wcale albo będzie szarpał jak głupi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach