luccass Zgłoś #1 Napisano 27 Października 2010 Witam, ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie pedału sprzęgła. Gdy jeżdżę spokojnie, sprzęgło pracuje bez zmian. Gdy jadę szybko i dość długą trasę to po 20 - 30 km sprzęgło robi się coraz bardziej miękkie i łapie na samym dole przy podłodze. Staję na postoju zatrzymuję auto i momentalnie sprzęgło zaczyna pracować znów normalnie, czyli łapie w połowie i nie ma problemów. Wcześniej miałem raz sytuację że pedał sprzegła po wciśnięciu przez chwilę zostawał w "podłodze" i po chwili wracał z tym ze jakby z takim przeskokiem, czy to samo sprzegło ? dwumasówka? czy coś innego ? auto nie trzęsie, przyśpiesza normalnie, nie wzrosło spalanie, w zasadzie wszystko jest normalnie. szukać przyczyny czy czekać aż się coś urwie ?:manga dziwi mnie to ze dzieje się tylko to w momencie szybszej i dłuższej jazdy jakby coś się przegrzewało? nagrzewało? z tym ze dlaczego od razu na chwilowym postoju wraca do normy? z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiekkrk81 Zgłoś #2 Napisano 27 Października 2010 Witam dwa tygodnie temu miałem u siebie to samo i okazało sie ze do wymiany jest wysprzęglik podejrzewam ze u Ciebie bedzie to samo sprawdz jeszcze na wszelki wypadek poziom plynu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #3 Napisano 28 Października 2010 a jak sprawdziłeś ze to wysprzęglik? widać coś na oko? stan płynu w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymkus Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2011 Hej luccass, jak masz chwilkę, to napisz jak sobie poradziłeś z objawami mięknącego pedału sprzęgła. Mam podobne objawy i sprawdziłem już czy wszystko jest szczelne oraz poziom plynu hamulcowego-nic poza norma. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #5 Napisano 27 Stycznia 2011 nie poradziłem bo mądrego na to nie znalazłem, mnie nie interesuje wymiana części w ciemno przy minusowych temperaturach i prędkości powyżej 130 km/H zaczyna mi sprzęgło robić sie miękkie, jak jest na plusie temperatura wszystko gra więc niezłe jaja narazie nie ma mrozów to mam na to nalane. a ujechałem na tym już z 10 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymkus Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2011 Ja za to będę od przyszłego tygodnia intensywniej potrzebował auta wiec zgłosiłem się do ASO (Reich). W poniedziałek odstawie auto i będzie przeprowadzona diagnoza, ponieważ sprawa dla VW jest znana, tylko z tym ze dla pedału od czasu do czasu nie odbijającego do pozycji wyjściowej. Ma to potrwać około 1.5 godz. i jest jakaś procedura postępowania w tym przypadku. Dam znać jak będę czegoś pewien i podpytam o ta procedurę. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #7 Napisano 29 Stycznia 2011 ok będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol3 Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2011 Witam mam taki sam problem czekam aż coś napiszecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2011 zaczyna mnie to zaje... wkurzać, teraz jak jest -5 st, lece 140 km/H i po chwili pedał sie robi miękki i biegi przestają wchodzić, zatrzymam się chwile odczekam i znów jest ok, i po jakiejś chwili na trasie znów biegi ****. co to moze być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymkus Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) Witam, autko odebrane i po naprawie. Z tych zapowiadanych testów jednak nic nie wyszło, bo w instrukcji serwisowej do danej usterki (nie odbijający pedał sprzęgła) była na końcu adnotacja ze przy jeździe na dłuższych odcinkach instalacja sprzęgła może zapowietrzać się sama poprzez wysprzęglik na skrzyni biegów. Wymienili i powinno być oki. Jutro będzie test i jak operacja się powiodła to nowy wysprzęglik był wart swojej ceny. Teraz wiem, ze opłacało się kupić 1.9 tdi, bo w 2.0 tdi wysprzęglik zintegrowany jest z łożyskiem oporowym i do jego wymiany niezbędny jest demontaż skrzyni biegów. No a jak to przy takiej naprawie by było, to jak chyba każdy, pewnie bym się zdecydował na komplet sprzęgła tez. Ta instrukcja serwisowa mówi jasno, ze w przypadku zapowietrzonego pedału sprzęgła po dłuższej jeździe z większa prędkością trzeba wymienić wysprzęglik, bo inaczej usterka się pogłębi i spowoduje dysfunkcje sprzęgła. luccass - rada dla ciebie: wymień wysprzęglik na skrzyni i odpowietrz układ. Jutro będę miał traskę ok. 250 km tylko po autobahnie to dam znać czy wszystkie objawy zniknęły. Pozdro Edytowane 31 Stycznia 2011 przez szymkus Bledy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2011 daj znać jakie koszty i czy przyniosło rezultaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymkus Zgłoś #12 Napisano 1 Lutego 2011 Hej, po dzisiejszych ok. 240 km moge stwierdzic ze objaw mieknacego sprzegla minal. Nie wyczułem żadnych niepokojących zmian lub innych dolegliwości sprzęgła . Opłaciło się. O kosztach nie pisze, bo robiłem w D i tu inna roboczogodzinę maja. Sam wysprzeglik kosztował około 70 €, a orginalny był od SACHS Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #13 Napisano 2 Lutego 2011 w ASO fakt ze skody wołają za to 350 zł (cześć) + 200 zł robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymkus Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2011 Hej luccass, jeśli zależny Ci na gwarancji i masz wątpliwości to oczywiście postaw auto w ASO, ale jeśli chociaż w 50 % usterka odpowiada mojemu przypadkowi to oddaj do normalnego mechanika (trzeba tylko wyciągnąć obudowę filtra powietrza i waz na którym jest przeplywka, sprytne ręce już sobie po tym poradzą z wymiana i odpowietrzeniem).Zaoszczędzisz tale ile kosztuje pompka pod pedałem i jak się okaże ze to nie to to masz jeszcze fundusze na element z drugiego końca przewodu. Powodzonka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #15 Napisano 3 Lutego 2011 siema, kumpel mi to za 50 zł wymieni a SACHS kosztuje 180 zł więc ide po taniości... a objawy mam takie ze dopóki nie jade powyżej 120 km/H przez dłuższą chwilę to sprzegło idealne, jak pocisnę 10 - 15 km powyżej 140 momentalnie wpada, miękkie, odstawię auto i po jakimś czasie odpalam jade i wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arson15 Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2011 witam ja wczoraj też zauważyłem że coś się dzieje ze sprzęgłem, zawsze brało gdzieś parę centymetrów od podłogi a wczoraj stając na światłach na biegu i sprzęgle auto zaczeło się przesuwać delikatnie do przodu tak jak w automacie i jak chciałem ruszyć to brało sprzęgło od samej podłogi. Co zrobiłem to dałem na luz i znów pierwszy bieg jest ok ale sytuacja się powturzyła na kolejnych światłach. Jak wróciłem do domu to zauważyłem że mam problem z wrzuceniem biegu wstecznego tak trochę ciężko ale bez zgrzytu i potem na bieg pierwszy też jakby ciężko inne biegi ok bez problemu. Po ponownym wysprzęgleniu wszystko jest ok. Czy ten objaw to też może być wina wysprzęglika. Miał ktoś taki przypadek. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekom Zgłoś #17 Napisano 6 Lutego 2011 mam taki sam prem. jechalem na tempomacie 160 km/h. ok. 3oo km. po zatrzymaniu, pedal sprzegla "uciekal", uniemorzliwiajac zmiane biegow. przed daniem sie do mechanika chcialbym sprawdzic poziom plynu. nie wiem jednak jak to zrobic. prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 6 Lutego 2011 witamja wczoraj też zauważyłem że coś się dzieje ze sprzęgłem, zawsze brało gdzieś parę centymetrów od podłogi a wczoraj stając na światłach na biegu i sprzęgle auto zaczeło się przesuwać delikatnie do przodu tak jak w automacie i jak chciałem ruszyć to brało sprzęgło od samej podłogi. Co zrobiłem to dałem na luz i znów pierwszy bieg jest ok ale sytuacja się powturzyła na kolejnych światłach. Jak wróciłem do domu to zauważyłem że mam problem z wrzuceniem biegu wstecznego tak trochę ciężko ale bez zgrzytu i potem na bieg pierwszy też jakby ciężko inne biegi ok bez problemu. Po ponownym wysprzęgleniu wszystko jest ok. Czy ten objaw to też może być wina wysprzęglika. Miał ktoś taki przypadek. Pozdrawiam czyżby sprzęgło się zaczęło ślizgać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #19 Napisano 6 Lutego 2011 czyżby sprzęgło się zaczęło ślizgać ? Po tych objawach co kolega napisał? :lol2 wczoraj stając na światłach na biegu i sprzęgle auto zaczeło się przesuwać delikatnie do przodu tak jak w automacie i jak chciałem ruszyć to brało sprzęgło od samej podłogi. Może się zapowietrza i dlatego nie rozłącza sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #20 Napisano 6 Lutego 2011 Witam.Jestem świeżo po wymianie kpl sprzęgła w ASO.Wymianie uległ też wysprzęglik.Po odebraniu auta zauważyłem że podczas zmiany biegów w momencie wysprzęglania słychać krótki świst i czuć mrowienie na pedale sprzęgła.Parę dni pózniej pojechałem do serwisu z pytaniem czy to normalne?Pracownik wsiadł,przejechał się i stwierdził że wszystko ok.Dodał też że ten typ tak ma i że producent dopuszcza występowanie takich objawów.Pytanie do Was - czy ten typ tak ma,czy serwis robi mnie w ......? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach