marko0507 Zgłoś #1 Napisano 20 Października 2010 (edytowane) Mam paska od 3 lat . Po zakupie wlałem olej syntetyczny . Pobór oleju był 1 l na 2600 km . Po 15 000 km zmieniłem na Półsyntetyczny MOTUL 6100 SYNERGIE+.Spalanie oleju wzrosło 1 l na 1600 km. I nie ważne czy jeżdżę w mieście czy na trasie spalanie jest to samo czy Mobil 1 super s czy Motul 6100 czy castrol przetestowałem i wiem z dokładnością co do 10 km kiedy mi się kontrolka oleju zaświeci . Wycieków nie mam ale mam już dosyć tłumaczenia w serwisie że to normalne w tym silniku .Proszę o porady co mogę w tym silniku wymienić lub naprawić.O koszty nie pytam bo to nie jest ważne . Wielkie dzięki za odpowiedz. Edytowane 22 Października 2010 przez marko0507 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kostek280380 Zgłoś #2 Napisano 20 Października 2010 witam Marek ja też jestem posiadaczem passata 2.0 i też mam te same objawy te silniki biorą olej to normalka zwłaszcza przy dużych prędkościach obrot jazda na autostradzie.w serwisie powiedzieli ze to normalka . Kupiłem to autko z Niemiec od rodziny i im w serwisie też mówili że to norma.Jeżdżę na castrol 5W30.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2010 Moja znajoma jeździ Audi A6 z tym samym silnikiem i ma ten sam problem. Czy to jest wina motoru czy szybciej zużywających się części? Nie wiem, ciekawe co na to powiedzą inni użytkownicy tych silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #4 Napisano 20 Października 2010 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2010 ALT to konstrukcja delikatnie mówiąc spaprana i tak ma ze lubi olej jak małpa cukierki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2010 Czy to jest wina motoru czy szybciej zużywających się części? konstrukcja delikatnie mówiąc spaprana To nie wina, ani wada tych motorów. To taka cecha konstrukcyjna, z angielska - ficzer : nie trzeba robić żadnych wymian oleju, bo przez 15 tyś km. sam się wymienia co najmniej raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2010 Pomijając fakt że jeden z takich samych wątków znalazł miejsce tutaj = Śmietnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitru Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2010 Witam, polecam ten wątek: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=241608#post241608 Od siebie dodam tyle: 1. Ostateczna, wg ASO w Poznaniu, diagnoza to wada fabryczna w postaci zapiekających się pierścieni; Ten sam problem występuje w tym silniku montowanym później w Audi A4 B7 - do 2007r. - jak widać mają ten problem głęboko w .... 2. Ja po 2 latach przywykłem do takiego zużycia - co nie oznacza, że je zaakceptowałem; 3. Możesz popróbować z olejem półsyntetykiem lub Mobilem 5W/50, ale z mojego doświadczenia dużej zmiany nie odczujesz; 4. Moja rada to znajdź taniego dostawcę oleju i nie pozwól by przy wymianie zalali Ci jakieś trudno dostępne dziadostwo w stylu Castrol SLX Professional Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach