Skocz do zawartości
marko0507

2.0 benzyna. problemy z silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Mam paska od 3 lat . Po zakupie wlałem olej syntetyczny . Pobór oleju był 1 l na 2600 km . Po 15 000 km zmieniłem na Półsyntetyczny MOTUL 6100 SYNERGIE+.Spalanie oleju wzrosło 1 l na 1600 km. I nie ważne czy jeżdżę w mieście czy na trasie spalanie jest to samo czy Mobil 1 super s czy Motul 6100 czy castrol przetestowałem i wiem z dokładnością co do 10 km kiedy mi się kontrolka oleju zaświeci . Wycieków nie mam ale mam już dosyć tłumaczenia w serwisie że to normalne w tym silniku .Proszę o porady co mogę w tym silniku wymienić lub naprawić.O koszty nie pytam bo to nie jest ważne . Wielkie dzięki za odpowiedz.

Edytowane przez marko0507

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kostek280380

witam Marek ja też jestem posiadaczem passata 2.0 i też mam te same objawy te silniki biorą olej to normalka zwłaszcza przy dużych prędkościach obrot jazda na autostradzie.w serwisie powiedzieli ze to normalka . Kupiłem to autko z Niemiec od rodziny i im w serwisie też mówili że to norma.Jeżdżę na castrol 5W30.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja znajoma jeździ Audi A6 z tym samym silnikiem i ma ten sam problem. Czy to jest wina motoru czy szybciej zużywających się części? Nie wiem, ciekawe co na to powiedzą inni użytkownicy tych silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

ALT to konstrukcja delikatnie mówiąc spaprana i tak ma ze lubi olej jak małpa cukierki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to jest wina motoru czy szybciej zużywających się części?

 

konstrukcja delikatnie mówiąc spaprana

 

To nie wina, ani wada tych motorów. To taka cecha konstrukcyjna, z angielska - ficzer : nie trzeba robić żadnych wymian oleju, bo przez 15 tyś km. sam się wymienia co najmniej raz :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając fakt że jeden z takich samych wątków znalazł miejsce tutaj => = Śmietnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

polecam ten wątek:

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=241608#post241608

 

Od siebie dodam tyle:

1. Ostateczna, wg ASO w Poznaniu, diagnoza to wada fabryczna w postaci zapiekających się pierścieni; Ten sam problem występuje w tym silniku montowanym później w Audi A4 B7 - do 2007r. - jak widać mają ten problem głęboko w ....

2. Ja po 2 latach przywykłem do takiego zużycia - co nie oznacza, że je zaakceptowałem;

3. Możesz popróbować z olejem półsyntetykiem lub Mobilem 5W/50, ale z mojego doświadczenia dużej zmiany nie odczujesz;

4. Moja rada to znajdź taniego dostawcę oleju i nie pozwól by przy wymianie zalali Ci jakieś trudno dostępne dziadostwo w stylu Castrol SLX Professional

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności