Skocz do zawartości
sledziu

TDI falowanie obrotów w czasie jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa dotyczy nie paska a Gofra MK4 2000 r., silnik na pompie 110KM bodajże, skrzynia automat 4 biegowa.

 

Objawy

Na 4 lub 3 biegu przy jeździe ze stałą prędkością, np. 80 km/h obroty faluja gora dół o około 100 rpm. Błedów nie ma na kompie w silniku, był w skrzyni sporadyczny konwertera ale po skasowaniu już jakiś czas minął i sie nie pojawił.

 

Co może być przyczyną?? Winna skrzynia czy np. dawka paliwa?? Czy cos innego?

 

Dzieki z góry za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwnę że przy statycznej jeździe skaczą obroty tak jak by sprzęgło się ślizgało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakies inne sugestie mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DanielS

Witam, mam ten sam problem, tylko w pasacie, reszta to samo. Jest ktoś co by pomógł????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakies inne sugestie mile widziane :)
posprawdzaj wtyczki czujników skrzyni a skoro był błąd konwertera(sprzęgła jak mniemam) to może warto się temu przyjrzeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,panowie miałem ten problem:zecoa sprawdzil ktos ......przeguby wewnetrzne? umnie tak było-świetnie "udaja"uszkodzenie skrzyni:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam takie male pytanko a wiec mianowicie wczoraj podczas jazdy po przejechaniu 600km zaczely mi obroty skakac na 1 , 2 i 3 biegu przy ostrej jezdzie dzis juz jest wszytko ok co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje odłączyć przepływomierz. jeżel objawy ustąpią znay coś będzie z powietrzem i czujnikiem masy powietrza. oczywiście po odłączeniu przepływki silnik nie będzie miał praktycznie mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miałem to samo z automacie 4 biegowym. Falowanie uwidoczniło się po przestawieniu skrzyni na tryb econo. Po wypłukaniu skrzyni i wymianie oleju cacy jak z fabryki. Nawet przy 1400 pod górkę nic nie drgnie :D Olej był już ciemny i prawdopodobnie zbyt niski poziom oleju w skrzyni. Okazało się, że uszczelka była wilgotna i miska lekko dokręcona.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość estin

mam problem z obrotami przy b5 fl z 2005 r., przejechane 170 tys

jakis czas temu przy wyprzedzaniu falowaly na czworce obroty.

mechanik wtedy stwierdzil, ze sprzeglo powoli daje o sobie znac i musze liczyc sie wkrotce z wymiana.

teraz , po ok 3 000 km, przy zimnym silniku, wrzucajac czworke, przy gazie do podlogi, obroty z trudem dochodza do 20 tys, a auto jedzie ok 80 km/h.

to na pewno nie turbina, przy pierwszych trzech biegach w ogole nie czuc, zeby sprzeglo sie slizgalo, nie ma spadku mocy.

po podlaczeniu do komputera, pokazalo blad przekazania mocy, niestety nie mam kodu, bo pracownik warsztatu nie spisal... blad wykasowany, auto troche pojezdzilo i juz sie nie pojawil.

mechanik nie jest pewien co do slusznosc wymiany sprzegla, poniewaz objawy z problemem osiagniecia obrotow i spadkiem mocy nie wystepuja przy nizszych biegach, a dopiero od czworki. czy slusznie? bede wdzieczna za wszelkie sugestie :)

pozdrawiam

Edytowane przez estin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem z obrotami przy b5 fl z 2005 r., przejechane 170 tys

jakis czas temu przy wyprzedzaniu falowaly na czworce obroty.

mechanik wtedy stwierdzil, ze sprzeglo powoli daje o sobie znac i musze liczyc sie wkrotce z wymiana.

teraz , po ok 3 000 km, przy zimnym silniku, wrzucajac czworke, przy gazie do podlogi, obroty z trudem dochodza do 20 tys, a auto jedzie ok 80 km/h.

to na pewno nie turbina, przy pierwszych trzech biegach w ogole nie czuc, zeby sprzeglo sie slizgalo, nie ma spadku mocy.

po podlaczeniu do komputera, pokazalo blad przekazania mocy, niestety nie mam kodu, bo pracownik warsztatu nie spisal... blad wykasowany, auto troche pojezdzilo i juz sie nie pojawil.

mechanik nie jest pewien co do slusznosc wymiany sprzegla, poniewaz objawy z problemem osiagniecia obrotow i spadkiem mocy nie wystepuja przy nizszych biegach, a dopiero od czworki. czy slusznie? bede wdzieczna za wszelkie sugestie :)

pozdrawiam

tu sprawdź przepływkę i czy nie łapie lewego powietrza w dolot oraz czy wszystkie węże i wężyki są ok i na swoim miejscu (nie mogą tylko wyglądać muszą być ok)

P.S.

Nieźle go wkręcasz do 20 tys obr :zeco:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności