Skocz do zawartości
nyjger96

Otwarty bagażnik??!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Passata B5 rok '98 od dobrego roku.Dzisiaj dopiero zauwazylem dziwna rzecz. Mianowicie centralka zamyka wszystkie drzwi dioda miga na czerwono ze zabezpiecozny, przy zamykaniu kierunkowskazy zamigaja ALE bagaznik jest nie zamnkniety da sie go normalnie otworzyc i wttedy zalancza sie alarm...przegladalem fora znalazlem podobny problem ale w audi niewiem czy to jest to samo z gory dziekuje za podpowiedzi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie mikrostyki w klapie bagaznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zamyka ci bagażnika, bo albo znikł prąd w kablu idącym do siłownika albo sam siłownik padł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na siłownik. mnie juz to spotkało. wymiana z siłownikiem (150PLN) powinna rozwiązać problem.

a z kluczyka możesz zamknąć bagażnik? jeśli nie na 100% siłownik (otwierasz klapę- znajduje się pod obiciem tylnej klapy, odkręcasz parę srubek, zdejmujesz obitkę i jesteśmy w domu ) :)

powodzonka

Edytowane przez marcinL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...wystarczy zatarty zamek(wkladke) rozebrac i oczyscic plukajac wd 40 na stole, zlozyc i bedzie dzialalo.

Nie musisz rozbierac zamka, odrkrec sama wkladke, jest na niej obudowa w ksztalcie rurki-tulejki.

Zdajmij tulejke poruszajac delikatnie w lewo i prawo.

Ostroznie poluz wkladke na szmatce i pryskaj wd.

Zaloz tulejke i wloz kluczyk, poruszaj wciaz plukajac wd jak jest juz ok-czyli nie trze i nie zgrzyta od piachu i kamienia, znaczy ze mozna skladac.

 

 

Mialem ta usterke w moim pasku jak go kupilem i tez znawcy z forum gdybali o mikrowlacznikach i kabelkach, a zaden nie mial tej usterki do naprawy ;)

ale jak jestes dluzej na forum to chyba wiesz jak to w wiekszosci jest...

ja wiem..ja wiem... i ja tez...jak w podstawowce ;)

 

(bez obrazy panowie, ale czasami wrecz zalosne sa produkcje niektorych na temat co i jak, juz jeden mo pomagal sprzeglo wymianiac, jeden naprawiac zamek w drzwiach kierowcy i jeden zmianiac rozrzad i... szkoda gadac, rozebralem i nie znalazlem nic o czym mowili fachmani z forum z doswiadczeniem w apu haha )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj sie wzialem za ten bagaznik bo wczesniej nie mailem kiedy....I miales racje bylo dokladnie tak jak napisales wyczyscilem i gitara:) I zaoszczedzone 150zeta na silowniku ;p tak jak ktos tutaj proponowal wymiane...raz jeszcze dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiec dzialaj jak ja, jezeli cos symuluje smierc kliniczna i prosi sie o wydanie kolejnej stowki, sproboj zreanimowac zwloki, a jak nic z tego to i tak wciaz jestes na opcji pierwszej czyli musisz wydac stowke...

jak bedziesz mial jakis problemik w przyszlosci to sluze rada(oczywiscie jezeli zpraktykowalem) pozd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...wystarczy zatarty zamek(wkladke) rozebrac i oczyscic plukajac wd 40 na stole, zlozyc i bedzie dzialalo.

Nie musisz rozbierac zamka, odrkrec sama wkladke, jest na niej obudowa w ksztalcie rurki-tulejki.

Zdajmij tulejke poruszajac delikatnie w lewo i prawo.

Ostroznie poluz wkladke na szmatce i pryskaj wd.

Zaloz tulejke i wloz kluczyk, poruszaj wciaz plukajac wd jak jest juz ok-czyli nie trze i nie zgrzyta od piachu i kamienia, znaczy ze mozna skladac.

 

 

Mialem ta usterke w moim pasku jak go kupilem i tez znawcy z forum gdybali o mikrowlacznikach i kabelkach, a zaden nie mial tej usterki do naprawy ;)

ale jak jestes dluzej na forum to chyba wiesz jak to w wiekszosci jest...

ja wiem..ja wiem... i ja tez...jak w podstawowce ;)

 

(bez obrazy panowie, ale czasami wrecz zalosne sa produkcje niektorych na temat co i jak, juz jeden mo pomagal sprzeglo wymianiac, jeden naprawiac zamek w drzwiach kierowcy i jeden zmianiac rozrzad i... szkoda gadac, rozebralem i nie znalazlem nic o czym mowili fachmani z forum z doswiadczeniem w apu haha )

Witam jak wymontować samą (wkladke) zamek z tylnej klapy jak rozebrac? botroche waham sie z rozebraniem pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wymontować samą (wkladke) zamek z tylnej klapy jak rozebrac? bo troche waham sie z rozebraniem pozdro :)

Jak sie dobrze przyjrzysz, to tam jest zawleczka z grubego drutu. Wyciągasz zawleczkę i wkładka wychodzi na zewnątrz. Bo jakbyś chciał cały zamek wyjąć, to już troche roboty jest z odkręcaniem śrub (wtedy klucz 10-tka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrrze cie kieruje, choc ja z niewiedzy rozwalilem caly zamek na czesci poczyscilem i dalem nowy smar grafitowy.

Tak czy siak mysle ze w godzinke sie ogarniesz...mi zajelo pol i koledze wyzej pewnie tez cos kolo tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja niewiedza kosztowała trochę więcej czasu, bo ja walczyłem z całym zamkiem :haha A mogłem to zrobić w 30 minut :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale co fakt to fakt czasami warto sie zapytac (kogos kto ci daje rade jak zdrobic to czy owo) a czy ty to robiles czy gdybasz??

Nie wiem czy sledzisz forum ale ja tak i wspiera nas mnustwo specow np w sprawie wymiany wachaczy i zbieznosci jak tez zmiany uszelki pod miska czy sprzegla itd.

Kiedys ich posluchalem i wiele czasu nerwow a czasami krwi z pocietych paluchow kosztowalo.

 

Dobra wracamy do tematu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy ty to robiles czy gdybasz??

 

Ale kogo o to pytasz? Mnie? Sam rozbierałem i z reguły, jak coś piszę, to nie opieram się na GDYBANIU - tylko na realiach.

 

Nie wiem czy sledzisz forum ale ja tak

A ja to nie? Spójrz w mój avatar - od kiedy tu jestem i jaką mam liczbę postów.

 

 

Moja niewiedza kosztowała trochę więcej czasu, bo ja walczyłem z całym zamkiem :haha A mogłem to zrobić w 30 minut :D

Poza tym czytamy ze zrozumieniem, tak? :fajny Chodzi o to - co zacytowałem powyżej.

Skoro chciałem wyjąć wkładkę i mi się nie udało, to wyjąłem cały zamek i dopiero wtedy zakumałem - co należało wcześniej zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie ja nie do ciebie, ja o innych mowie...

chodzi mi o to ze tak jak ty czy ja czesto mamy jakis problem i pytamy innych a nagle sale rzesze tysiace roznych pomyslow nam daja co to moze byc....

i wtedy warto zapytac ich czy wy to znacie z zycia czy gdybacie biorac pod uwage swoje wyobrazenia na dany temat...

 

czyli mowiac krotko n forum czesto doradzaja nam ludzie ktorzy czegos nie robili i nie widzieli a zazekaja sie ze znaja to na pamiec i wprowadzaja nas w blad ktory czesem wiele kosztuje..... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pewnym sensie masz rację, ale w większości przypadków, gdy są dane objawy, to przyczyn może być kilka i nie każdy wtedy trafi dokładnie w sedno sprawy. To nie warsztat, że coś można dotknąć czy posłuchać. Wiec można jedynie się domyślać - co i jak :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem niestety. Siłownik padł i zatarł się zamek, takie KOMBO. Zamiennika nihuhu więc do VW po oryginał, zapłaciłem o dziwo tylko 7 dych plus 3 dychy wymiana. Teraz śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy przeszukuje wątki dotyczące zamków tylnej klapy ale nie mogę nic znaleźć na temat wymontowania całego mechanizmu wraz z wkładką, poodczepiałem wszystkie kable zdjąłem ścięgno które odblokowuje zamek i odkręciłem dwie nakrętki 10 które znajdują się pod mechanizmem ale nie mogłem go wyciągnąć, bałem się mocniej szarpnąć żeby czegoś nie urwać. Są jeszcze jakieś śruby które trzymają tą całość a może trzeba wykręcić listwę tą z podświetleniem tablicy? Dodam jeszcze że klamka jest zwykła (otwieram mechanicznie a nie przez mikro włącznik) Passat kombi 2000 rok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz obejrzeć dokładnie wkładkę zamka i zobaczysz tam zawleczkę z drutu. Jak ją wyciągniesz to już potem masz z górki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj jeszcze jednej nakretki sa chyba 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, bo mam podobnie, ale nie do końca. Otóż u mnie klapa nie zamyka się, podczas, gdy inne drzwi się zamykają - czy to z pilota, czy przez kluczyk. Słychać, że mechanizm pracuje, ale klapa otwarta. Natomiast jak zamykam kluczykiem bagażnik, to zamyka się i bagażnik, i reszta. Ma ktoś pomysł?

 

Rozebranie kluczem do sukcesu :) Okazało się, że majster, który prostował wgniecenie w klapie, niewłaściwe złożył zamek, brakowało małego plastikowego elementu sprzęgającego ze sobą mechanizm elektryczny i mechaniczny z kluczyka. Przy okazji wyjaśniło się, co grzechocze w klapie - otóż był to wspomniany plasticzek.

Edytowane przez Mariushg
rozwiązanie problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności