Skocz do zawartości
waldi33b

Nagły stukot w silniku

Rekomendowane odpowiedzi

W czasie jazdy zaszła głośna (odczuwalna) praca silnika inaczej ujmując stukot lub rzegot ,proszę o pomoc w określeniu przyczyny takich objawów silnika , auto jest serwisowane i między innymi była wymiana paska rozrządu i pozostałych części .Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jakbyś kolego opisał z którego miejsca w silniku słychać ten dźwięk (z góry bardziej czy z dołu). Pro forma sprawdź poziom oleju, chociaż jeżeli jest mało to powinna kontrolka się zaświecić... Może przy rozrządzie mechanik coś sknocił, dawno był serwis? Musisz napisać coś więcej bo tak to będziemy wróżyć z fusów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto było kupione w Niemczech serwisowane , a stukot rzegot określam z auta na górę , auto odpali ale nie próbuję ze względu na uszkodzenie myślę że rozrząd co myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z choluj do tego co go robil moze pasek przeskoczyl ale wczesniej podjedz do innego mechanika daj na flaszke niech sprawdzi czy nie przeskoczyl bedziesz mial pewnosc bo tamten co robil rozrzad bedzie sie zapieral ze winny nie jest >

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wojta dobrze mówi. Zrób tak bo jeżeli góra hałasuje to może to być wina paska, który przeskoczył. Jednak to nie jest dobry scenariusz bo hałas na źle ustawionym rozrządzie zwykle oznacza kolizje tłoków z zaworami. Skutek to pogięte zawory - niski stopień kompresji lub osłabione zawory, które po jakimś czasie się urwą. Inną możliwością jest jakaś awaria samoregulatorów, ale żeby wszystkie naraz nie korygowały luzu to musiałby się jakiś kanalik zatkać. Jak widzisz przyczyn hałasu na górze może być wiele. Jednak najlepiej zacząć od najprostszej rzeczy czyli sprawdzenia ustawienia rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lukasz, oby tylko było to , bo myślę o najgorszym czyli o kapitalnej naprawie związanej z dużym kosztem naprawy , ale przy przebiegu 185tyś może nie będę musiał , stało się tak w czasie jazdy i szybko auto wyłączyłem ,zaholować na sprawdzenie komputerem? czy do serwisu ?ale znając stawki w serwisie nasuwa się odpowiedz że nie, więc do kogo?proszę o pomoc i dziękuję za zainteresowanie się tematem pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że szybko wyłączyłeś auto to dobrze, ale niestety dźwięk było słychać więc coś pracowało już w nieprawidłowy sposób. Nie musisz koniecznie jechać do serwisu, ważne abyś trafił do osoby ogarniętej, która będzie potrafiła sprawdzić podstawowe rzeczy. Niestety nie znam nikogo w Twojej okolicy. Popytaj może kolegów na forum regionalnym. Jeżeli chodzi o komputer to w takiej sytuacji może coś pokazać, ale nie musi. Resumując dobrze gdybyś pojechał do kogoś kto się zajmuje grupą VW żeby mógł zobaczyć rozrząd i ewentualnie od razu zajrzeć do komputera czy jakiś błąd nie wskoczył itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lukasz, oby tylko było to , bo myślę o najgorszym czyli o kapitalnej naprawie związanej z dużym kosztem naprawy , ale przy przebiegu 185tyś może nie będę musiał , stało się tak w czasie jazdy i szybko auto wyłączyłem ,zaholować na sprawdzenie komputerem? czy do serwisu ?ale znając stawki w serwisie nasuwa się odpowiedz że nie, więc do kogo?proszę o pomoc i dziękuję za zainteresowanie się tematem pozdrawiam.
nie dowiesz sie tego jesli nie sprawdzisz a trwa to max 20 min sciagasz oslone i krecisz walem potrzebujesz klucz chyba dziesiatke i 19 no i latarke by sprawdzic znaki a potem daj znac powiemy co dalej zrobic a puki co nie martw sie bo moze byc tak ze pasek jest ok a ty sie nie potrzebnie martwisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W czasie jazdy zaszła głośna (odczuwalna) praca silnika inaczej ujmując stukot lub rzegot ,proszę o pomoc w określeniu przyczyny takich objawów silnika , auto jest serwisowane i między innymi była wymiana paska rozrządu i pozostałych części .Proszę o pomoc.

Dziura w szklance zaworu na pierwszym cylindrze.

Wymiana walka panewek i szklanki niewiele da trzeba pompę oleju robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie rozumię co ma uszkodzona szklanka zaworu , do pompy oleju , myślę że to będzie przestawienie rozrządu ,najgorsze pęknięty wał? co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Ja miałem podobną akcję ale kontrolka oleju mi się zaświeciła i stop furen ;) padł moduł napędzający pompę oleju ,wymieniają wałek w nim i można ganiać (ciekawe jak długo ) chwilowo też słyszałem głośniejszą pracę i gong o przerwaniu jazdy ,najważniejsze by wyłączyć silnik bo jak zassa ścierwo dalej to turbawka i reszta zabawek dostaną także po pupie ,no i wymiana oleju konieczna ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziura w szklance zaworu może mieć coś wspólnego z pompą oleju ale nie musi. Można ułożyć taką historię, że pompa dawała za małe ciśnienie, niedostateczna ilość oleju była kierowana na szklankę, którą wałek wytarł osłabiając aż się przetarła lub pękła. Ot takie gdybanie. Waldi33b byłeś już może u jakiegoś mechanika lub sprawdzałeś sam ten rozrząd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracam za granicy 1września i biorę się zaraz za passka ,mam nadzieję że tylko rozrząd oby nie wał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności