waldi33b Zgłoś #1 Napisano 6 Sierpnia 2010 W czasie jazdy zaszła głośna (odczuwalna) praca silnika inaczej ujmując stukot lub rzegot ,proszę o pomoc w określeniu przyczyny takich objawów silnika , auto jest serwisowane i między innymi była wymiana paska rozrządu i pozostałych części .Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #2 Napisano 6 Sierpnia 2010 Jeszcze jakbyś kolego opisał z którego miejsca w silniku słychać ten dźwięk (z góry bardziej czy z dołu). Pro forma sprawdź poziom oleju, chociaż jeżeli jest mało to powinna kontrolka się zaświecić... Może przy rozrządzie mechanik coś sknocił, dawno był serwis? Musisz napisać coś więcej bo tak to będziemy wróżyć z fusów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi33b Zgłoś #3 Napisano 6 Sierpnia 2010 auto było kupione w Niemczech serwisowane , a stukot rzegot określam z auta na górę , auto odpali ale nie próbuję ze względu na uszkodzenie myślę że rozrząd co myślicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 6 Sierpnia 2010 z choluj do tego co go robil moze pasek przeskoczyl ale wczesniej podjedz do innego mechanika daj na flaszke niech sprawdzi czy nie przeskoczyl bedziesz mial pewnosc bo tamten co robil rozrzad bedzie sie zapieral ze winny nie jest > Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #5 Napisano 6 Sierpnia 2010 Kolega wojta dobrze mówi. Zrób tak bo jeżeli góra hałasuje to może to być wina paska, który przeskoczył. Jednak to nie jest dobry scenariusz bo hałas na źle ustawionym rozrządzie zwykle oznacza kolizje tłoków z zaworami. Skutek to pogięte zawory - niski stopień kompresji lub osłabione zawory, które po jakimś czasie się urwą. Inną możliwością jest jakaś awaria samoregulatorów, ale żeby wszystkie naraz nie korygowały luzu to musiałby się jakiś kanalik zatkać. Jak widzisz przyczyn hałasu na górze może być wiele. Jednak najlepiej zacząć od najprostszej rzeczy czyli sprawdzenia ustawienia rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi33b Zgłoś #6 Napisano 8 Sierpnia 2010 Lukasz, oby tylko było to , bo myślę o najgorszym czyli o kapitalnej naprawie związanej z dużym kosztem naprawy , ale przy przebiegu 185tyś może nie będę musiał , stało się tak w czasie jazdy i szybko auto wyłączyłem ,zaholować na sprawdzenie komputerem? czy do serwisu ?ale znając stawki w serwisie nasuwa się odpowiedz że nie, więc do kogo?proszę o pomoc i dziękuję za zainteresowanie się tematem pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #7 Napisano 8 Sierpnia 2010 To, że szybko wyłączyłeś auto to dobrze, ale niestety dźwięk było słychać więc coś pracowało już w nieprawidłowy sposób. Nie musisz koniecznie jechać do serwisu, ważne abyś trafił do osoby ogarniętej, która będzie potrafiła sprawdzić podstawowe rzeczy. Niestety nie znam nikogo w Twojej okolicy. Popytaj może kolegów na forum regionalnym. Jeżeli chodzi o komputer to w takiej sytuacji może coś pokazać, ale nie musi. Resumując dobrze gdybyś pojechał do kogoś kto się zajmuje grupą VW żeby mógł zobaczyć rozrząd i ewentualnie od razu zajrzeć do komputera czy jakiś błąd nie wskoczył itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 9 Sierpnia 2010 Lukasz, oby tylko było to , bo myślę o najgorszym czyli o kapitalnej naprawie związanej z dużym kosztem naprawy , ale przy przebiegu 185tyś może nie będę musiał , stało się tak w czasie jazdy i szybko auto wyłączyłem ,zaholować na sprawdzenie komputerem? czy do serwisu ?ale znając stawki w serwisie nasuwa się odpowiedz że nie, więc do kogo?proszę o pomoc i dziękuję za zainteresowanie się tematem pozdrawiam. nie dowiesz sie tego jesli nie sprawdzisz a trwa to max 20 min sciagasz oslone i krecisz walem potrzebujesz klucz chyba dziesiatke i 19 no i latarke by sprawdzic znaki a potem daj znac powiemy co dalej zrobic a puki co nie martw sie bo moze byc tak ze pasek jest ok a ty sie nie potrzebnie martwisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #9 Napisano 9 Sierpnia 2010 W czasie jazdy zaszła głośna (odczuwalna) praca silnika inaczej ujmując stukot lub rzegot ,proszę o pomoc w określeniu przyczyny takich objawów silnika , auto jest serwisowane i między innymi była wymiana paska rozrządu i pozostałych części .Proszę o pomoc. Dziura w szklance zaworu na pierwszym cylindrze. Wymiana walka panewek i szklanki niewiele da trzeba pompę oleju robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi33b Zgłoś #10 Napisano 10 Sierpnia 2010 nie rozumię co ma uszkodzona szklanka zaworu , do pompy oleju , myślę że to będzie przestawienie rozrządu ,najgorsze pęknięty wał? co myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #11 Napisano 10 Sierpnia 2010 Ja miałem podobną akcję ale kontrolka oleju mi się zaświeciła i stop furen padł moduł napędzający pompę oleju ,wymieniają wałek w nim i można ganiać (ciekawe jak długo ) chwilowo też słyszałem głośniejszą pracę i gong o przerwaniu jazdy ,najważniejsze by wyłączyć silnik bo jak zassa ścierwo dalej to turbawka i reszta zabawek dostaną także po pupie ,no i wymiana oleju konieczna , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #12 Napisano 12 Sierpnia 2010 Dziura w szklance zaworu może mieć coś wspólnego z pompą oleju ale nie musi. Można ułożyć taką historię, że pompa dawała za małe ciśnienie, niedostateczna ilość oleju była kierowana na szklankę, którą wałek wytarł osłabiając aż się przetarła lub pękła. Ot takie gdybanie. Waldi33b byłeś już może u jakiegoś mechanika lub sprawdzałeś sam ten rozrząd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi33b Zgłoś #13 Napisano 14 Sierpnia 2010 wracam za granicy 1września i biorę się zaraz za passka ,mam nadzieję że tylko rozrząd oby nie wał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach