aron20000 Zgłoś #1 Napisano 25 Lipca 2010 Witam, błąd który wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu A, czyli numer 16730 pojawia się po 30 sekundach po skasowaniu wszystkich błędów. Gdzie w silniku 2,8 V6 znajduje się czujniki położenia wałka rozrządu A, a może ten kod błędu wskazuje na inną część? Pozdrawiam Przeniesiono mi ten temat na śmietnik, poniewaz chyba w niewłaściwym miejscu go umieściłem. Kolega grzecht mówił, że jest to część z numerem 13, ale nie mogę włączyc odnośników (brak dostępu?) od kolegi mielke z poprzedniego tematu, jeśli jeszcze raz mógłbyś napisać gdzie się znajduje ta część i czy chodzi o sam czujnik czy nastawnik, byłbym bardzo wdzięczny, dla kolegi Łysego dziękuję za wyrozumiałość i przepraszam za taką hańbiącą pomyłkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 25 Lipca 2010 chyba o to chodzi [ATTACH]33777[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aron20000 Zgłoś #3 Napisano 25 Lipca 2010 Dzięki za cenne informacje. Pozdrwiam, jutro wymienie ten czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aron20000 Zgłoś #4 Napisano 26 Lipca 2010 Witam czujnik położenia wałka rozrządu został wymieniony na nowy (z serwisu VW), przy chłodnicy po lewej dla jednego rzędu cylindrów. Nic to nie dało, następnie odkręcenie i zamiana dla drugiego rzędu cylindrów (przy grodzi) brak zmian, po skasowaniu błędów po ok. 2 sekundach pojawiają się ponownie: najpierw 16730 potem, 16684, 16688, 16690, 16689. Silnik na wolnych obrotach jakby nierówno chodzi i czasem obroty spadają do ok. 550obr/min. Przy wyższych obrotach, np podczas jazdy jest w porządku. Pomierzyłem napięcie: Na wtyczce przy wyłączonym zapłonie przy odpiętej wtyczce: między + a 0 -6,36V między - a 0 -11,6V między + a - -4,8V Na wtyczce przy włączonym zapłonie przy odpiętej wtyczce: Takie same wskazania jak powyżej Na wtyczce przy pracującym silniku przy odpiętej wtyczce: Wskazania o ok. 1V większe niż powyżej Czy te wskazania są prawidłowe? W eTechu jest następujący schemat: Czy warto sprawdzać przewody od ECU do czujników? Może ktoś ma jakąś małą podpowiedź co mogło się wysypać przy takich objawach i błędach ECU, mi już chyba brakuje pomysłów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczypior25 Zgłoś #5 Napisano 26 Lipca 2010 jak chcesz mozemy sie ustawic na posprawdzanie u mnie, tez chetnie zweryfikuje z innym autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2012 Witam, błąd który wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu APoradziles sobie z problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aron20000 Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2012 Obejrzyj dokładnie rozrząd i hydrauliczny popychacz, jeśli na nowym czujniku jeszcze jest coś nie tak. Kosztowne, ale przynosi korzyści. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach