Skocz do zawartości
pawbor

Prośba o pomoc w ocenie AVB 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Proszę kolegów o pomoc w ocenie czy z tym silnikiem wszystko jest ok, ew. na co zwrócić uwagę, wydaje mi się że spalanie jest za duże: miasto z klimą 10-11 litrów, trasa z klimą jazdą emerycką powyżej 6,5-7 z hamowaniem biegami

Nie powiedziałbym że moc jest mała chociaż AVB mojego kolegi jest dużo dynamiczniejsze.

 

Jest to moja pierwsza próba logów więc proszę o wyrozumiałość i ewentualny ochrzan co lepiej zlogować:

 

Motor rozgrzany do 90 C , wszystkie logi 3-ci bieg od ~1500 do 4000 pedał w podłodze.

Silnik AVB 1.9 TDi 2003 rok , przebieg 312.000 km. (100%).

 

 

Log (3 - 003)

Log (4 - 003,010,011)

Log (5 - 008)

Log (6 - 003)

Log (7 - 011)

Log (8 - 013,018)

Log (9 - 010)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Przepływomierz masz padnięty,ewentualnie mozna spróbować wyczyścić benzyna ekstrakcyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepływomierz masz padnięty,ewentualnie mozna spróbować wyczyścić benzyna ekstrakcyjna.

 

Dzięki za podpowiedź - też tak obstawiałem ale wolę się upewnić

Podejrzewam że mam go od fabryki więc chyba kupię u Maćka nowy.

Rozumiem że Bosch nie Pierburg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem że Bosch nie Pierburg ?

 

Wręcz przeciwnie. Pierburg ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wręcz przeciwnie. Pierburg ;)

 

O, to mnie zaskoczyłeś - dotychczas w JTD zawsze kupowałem oryg. Bosch i byłem zadowolony ..:ocochodzi

Jest jakiś inny powód poza szybkim padaniem Bosch'a aby kupować Pierburga?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniłem - miałem go od nowości - wsadziłem oryg. Bosch.

Ale problem spalania w mieście jak był tak jest.

Zastanawiam się czy termostat jest ok - wskazania na szafie niby równe 90 stopni ale czy po VAG można wywnioskować że jest inaczej?

 

Log (10 - 004,007,013)

 

Nadmienię tylko że pomiar dokonywany przy 90 stopniach na zegarach

Edytowane przez pawbor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany.Rozrząd mógł być lepiej ustawiony ale mieści się w granicach normy. Resztę niech inni ocenią.

Edytowane przez piotr89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat do wymiany.Rozrząd mógł być lepiej ustawiony ale mieści się w granicach normy. Resztę niech inni ocenią.

 

Rozrząd był wymieniany ostatnio, to wiem że powinien być bliski 0.0

 

Natomiast nie jestem pewien czy to termostat czy któryś z czujników bo wydawało mi się dotąd że jeżeli na szafie pokazuje 90 stopni to termostat jest sprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie sprawności termostatu i czujników wykonujemy wtedy gdy wskaźnik temperatury

nie wyświetla optymalnej temp dla pracującego silnika.

 

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

 

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej

jednostce napędowej.

 

 

 

1. pomiar na zimnym silnku. Najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

 

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu

chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe

uszkodzenie czujnika G2.

 

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

 

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu

chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz.

4.temperaturę należy zanotować.

 

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy

odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt.2a.

 

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z

tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

 

 

 

4 cylinder też ma większą korekcje wlej stp może się poprawi.

Edytowane przez piotr89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wedle powyższej wiadomości dokonałem pomiaru:

 

Silnik zimny: (tzn. nieodpalany 2 dni ale stał na słońcu..)

 

Log (11 - 007)

Log (13 - 003)

 

Silnik rozgrzany do 90' - wg. wskaźnika na desce rozdzielczej

 

Log (15 - 007)

Log (14 - 003)

 

Czyli szukać przyczyn w termostacie mimo wskazań na desce rozdzielczej 90 stopni ?

Edytowane przez pawbor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy ile czasu upłynęło jak wskazówka weszła na 90*. Najlepiej jak zrobisz parenaście/dziesiąt kilometrów i wtedy sprawdzisz. To że wskazówka jest na 90* nie oznacza, że taka temp jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności