adams Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2006 wspomniałem już o tym na forum, a teraz dokładniejsza relacja zauważyłem że coś mi troszkę pochlapało silnik, zdjąłem plastikową pokrywę i zobaczyłem właśnie to (fotki) nie wygląda to ciekawie, co to jest? do czego to jest? dlaczego tak jest? czy da się to naprawić? czy nowe? jaka cena? a może to normalne zjawisko w tych paskach? ładnie wszystko wyczyściłem i zobacze za tydzień czy zachlapie czy nie... dzisiaj po 40 km wszystko czyściutkie... czy to że do wymianu oleju i filtrów zostało jeszcze mniej niż 1000 km może mieć na to wpływ?? rady mile widziane pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #2 Napisano 28 Października 2006 EGR syfi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 28 Października 2006 Czyli to ten nieszczęśny zawór EGR, poczytałem trochę o tym na forum i widze że to nie tylko problem mojego pasia Dalsze wypowiedźi mile widziane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #4 Napisano 28 Października 2006 mogę jedynie powiedzieć, że nie trzeba zbytnio się tym przejmować. Wskazane jednak jest nie picie jednego piwa w tygodniu, a zebrane pieniążki wkładać do skarbonki na nowe EGR. Z tego co pamiętam, jakieś 400zł :583: Na pocieszenie dodam, że podobno w Skodach pada to znacznie szybciej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 28 Października 2006 Z tego co pamiętam, jakieś 400zł :583: Na pocieszenie dodam, że podobno w Skodach pada to znacznie szybciej... Raczej bliżej 800zł Najpierw umyj i zobacz po jakim czasie, ile minie czasu, zanim ponownie pojawi się dokładnie taki sam stan zasyfienia. Jeżeli naprawdę szybko wróci ten sam stan to niestety tylko wymiana da temu radę. Już o tym pisałem, że jest tam ciśnienie 2 bary no i jak mocno będzie to wydmuchiwać to wymiana. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 28 Października 2006 -pięknie wyczyściłem, i po 40km jeszcze nic nie widać... -czytałem tamtego Twojego posta - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotryd Zgłoś #7 Napisano 28 Października 2006 Częsta usterka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #8 Napisano 29 Października 2006 Czyszczenie zaworu EGR Aby zdemontować zawór – odkręcamy obejmę z węża dolotowego, trzy śruby typu imbus M6 od strony kolektora ssącego oraz dwie śruby M8 od strony kolektora wylotowego U mnie podobnie jak w twoim było mokro w okolicach zaworu – chlapało z tych dziurek oraz puszczał oring , jednym słowem mokry Tak wyglądało to po zdemontowaniu u mnie Tak wyglądał w środku po zdemontowaniu Mało tego to od wlotu spalin było sporo czegoś przypominającego kamień - czy coś w tym rodzaju Więc zdemontowałem go i wyczyściłem w nafcie potem przedmuchałem powietrzem Tak wyczyszczony zawór EGR zamontowałem oczywiście z nowym oringiem (7zł w serwisie) i uszczelką (7zł w serwisie) od strony wlotu spalin – dodatkowo posmarowałem silikonem DIRKO Jak na razie nic nie widać aby miało cos zamiar „pocić się” ale obserwuję w dalszym ciągu margorz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #9 Napisano 29 Października 2006 Pociśniesz kilka razy i puści,napisz co za uszczelka i oring,bo ja wymieniłem na używkę za 150zł,bo u mnie też ciekł sobie ,a na gwarancji też go wymieniali i dalej to samo,taka wada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #10 Napisano 29 Października 2006 Jeżeli chodzi o-ring u mnie jest numer katalogowy N 905 216 01 (55x3), który widać na fotkach, a uszczelka 069 131 547 D (32mm) jest napisane że od strony spalin - "sporo czegoś przypominającego kamień" (jak znajdę stara i o-ring to wrzucę fotki, ale czy jest sens) Może "zamienił stryjek siekierkę na kijek" uszkodzony na .............. uszkodzony ,a czy membranę zaworu masz OK - może warto samemu to sprawdzić. P.S do AWX uszczelka jest taka sama jak u mnie, a o-ring ma nr N 909 273 01 (62x3) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #11 Napisano 29 Października 2006 Dla mnie mówili że tylko nowy i nie ma zestawu naprawczego.A kupiłem w super stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszw Zgłoś #12 Napisano 31 Października 2006 Wiatm, tez mam przysłonięty EGR, po ddjeciu blaszki daje nieprzyjemne odgłłosy. Zastanwaim sie czy nie wymienic go na sprzwny (na allegro ok 400zł). Na biegu jałowym trzesie samochodem, i jest to nieprzyjemne, tylko czy to wina EGR.... bo moze koło dwumasowe... (mam ju z 200 000km). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #13 Napisano 31 Października 2006 cze, a cz ktoś wie ile kosztuje ten czujnik N75? jakiś czas temu wymienił mi to koleś bo ponoć była do d... i pokazywała błąd i takie tam...szkoda gadać.... ale do rzeczy... za zawór N75 czyli regulator cieśnienia doładowania zapłaciłem za to 200pln + 60pln za diagnoze i wymianę, i to ponoć jest cena ASO w Gajos Sopot (cena zaworu) pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #14 Napisano 1 Listopada 2006 Jeżeli chodzi o-ring u mnie jest numer katalogowy N 905 216 01 (55x3), który widać na fotkach, a uszczelka 069 131 547 D (32mm) jest napisane że od strony spalin - "sporo czegoś przypominającego kamień" (jak znajdę stara i o-ring to wrzucę fotki, ale czy jest sens)Może "zamienił stryjek siekierkę na kijek" uszkodzony na .............. uszkodzony ,a czy membranę zaworu masz OK - może warto samemu to sprawdzić. P.S do AWX uszczelka jest taka sama jak u mnie, a o-ring ma nr N 909 273 01 (62x3) Tylko przez te uszczelki nie chlapie olej więc to nic nie da(chyba że profilaktycznie),w sprawie chlapania,u mnie chlapie u góry z dwóch ziurek symetrycznie wywierconych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #15 Napisano 1 Listopada 2006 margorz, będziesz miał coś przeciwko umieszczeniu Twojego poradnika w warsztacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #16 Napisano 1 Listopada 2006 @tomaszw - błąd 17965 to przeładowanie turbiny , "wszystkie drobi prowadza do ..." Warsztatu tam jest dokładny opis Nowy zawór N75 z pisemna 12-miesieczna gwarancja firmy PIERBURG (zamiennik) kupiłem za 120zł od motomaximus z Allegro , przy zamawianiu należy ze sprzedającym ustalić rodzaj wtyczki zaworku ( podobno zawory N75 maja dwa rodzaje wtyczek) jak uda znaleźć mi się zawór z tą inna wtyczką postaram się wstawić fotki na forum - wiem ze niektórzy maja z tym problemy @pawelb6 - jeżeli chlapie przez te otwory może być uszkodzona membrana zaworu i nie steruje się mimo sygnału na elektrozaworze N18 lub nie był czyszczony od nowości i podobnie jak u mnie to było czyli uszkodzony o-ring i pęd powietrza w czasie jazdy robił swoje a z tych otworków również leciał olej . Ciśnienie jakie tam jest to ok. 2 bar (w kolektorze ssącym) i części oleju przedostają się w czasie uchylenia EGR miedzy korpus zaworu a membranę a długi czas takiej pracy robi swoje - tylko tędy olej może dostać się po czyszczeniu oraz wymianie o-ringu i uszczelki zrobiłem 500km i wszystko suche jak pieprz jak długo to się okaże @Nol - ja nic nie mam przeciw - jestem nawet ZA ale on jest tam, chyba że masz jakiś inny pomysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #17 Napisano 1 Listopada 2006 No właśnie tędy u mnie leciało,ale to ponoć nie wymienialne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #18 Napisano 1 Listopada 2006 @Nol - ja nic nie mam przeciw - jestem nawet ZA ale on jest tam, chyba że masz jakiś inny pomysł O lol, nie zauważyłem go tam mimo tego, że był na samej górze - sorki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #19 Napisano 1 Listopada 2006 tego trzpienia nie wymienia się, wiec wymiana zaworu na nowy ale ja bym go jeszcze zdemontował i dokładnie wyczyścił a potem przedmuchał powietrzem te otwory nie ma z tym dużo roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #20 Napisano 1 Listopada 2006 Na razie mam ten (nowy)używany,ale dzięki za rady.Jak znowu coś puści to poczyszczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach