vic16 Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2010 (edytowane) No i po tym wszystkim, naprawach, które uczyniły mnie prawie 1000zł problem pojawił się dzisiaj znowu, tylko troszeczkę inny... Wyskoczyła mi jedynka. Twochę wkur%$^&$6iony wrzuciłem dwójkę, i ruszyłem. Podjechałem pod dom. Zgasiłem, poczekałem. Próbuję jeszcze raz...Tym razem wyskoczyła jedynka, trójka, i piątka. Dwójka i czwórka siedzą twardo, i nie mają zamiaru drgnąc. Myślicie, że to synchronizatory? Trochę dziwne...bo posypały się na raz trzy biegi... Edytowane 3 Października 2010 przez vic16 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2010 Rozumiem, że ten dźwięk jest tylko przy wciskaniu sprzęgła. Wyjmij skrzynie i opisz co zobaczyłeś bo możliwe, że sprzęgło lub łożysko jest do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #3 Napisano 17 Czerwca 2010 Rozumiem, że ten dźwięk jest tylko przy wciskaniu sprzęgła Nie do konca przy wciskaniu sprzegła, ale przy jego odpuszczaniu. Podczas zmiany biegu na 5-tke wydawałoby się ze jest ok, ale już przy odpuszczeniu sprzegła nie. Co do tego odpuszczenia sprzegła jest tak, że jak mam wciśniety chociaż troszeczke pedał gazu, dziwnego dzwięku nie ma, a jak natomiast odpuszcze gaz całkowicie i podwine nogi pod fotel pojawja się ten dzwięk. Moge dodac jeszcze, że podczas jazdy w miescie jeszcze mi się to nie przytrafiło, mogę jezdzic 50km po miescie non stop i ani razu to sie nie stanie. Jak wyjade w trase juz coś tam jest nie tak. Może to zalezy od predkości...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 17 Czerwca 2010 nie do konca przy wciskaniu sprzegła, ale przy jego odpuszczaniu. Podczas zmiany biegu na 5-tke wydawałoby się ze jest ok, ale już przy odpuszczeniu sprzegła nie. Co do tego odpuszczenia sprzegła jest tak, że jak mam wciśniety chociaż troszeczke pedał gazu, dziwnego dzwięku nie ma, a jak natomiast odpuszcze gaz całkowicie i podwine nogi pod fotel pojawja się ten dzwięk. Moge dodac jeszcze, że podczas jazdy w miescie jeszcze mi się to nie przytrafiło, mogę jezdzic 50km po miescie non stop i ani razu to sie nie stanie. Jak wyjade w trase juz coś tam jest nie tak. Może to zalezy od predkości...? lozysko oporowe skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2010 Witam Koledzy Dzisiaj byłem u mechanika, który po oględzinach i przejażdzce moją B3 stwierdził, że padnięty jest synchronizator 5-tego biegu. Koszt-podejrzewam że wysoki. Ale gdzie dostać ten synchoronizator, jeżeli potwierdzą się podejrzenia mechanika? Oglądałem też skrzynie na różnych stronach, koszt też konkrenty. Dobra połowa mojego Paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #6 Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) u mnie mechanik robił 5 bieg -wyskakiwał (niestety tez nie mam synchronizacji) powiedział ze brakuje jakiś kamieni. 5 bieg można zrobić na samochodzie bez wyjmowania skrzyni koszt naprawy zamknął się w 100 zł a co do jazdy można bez tego żyć, wciskasz sprzęgło poczekasz chwile aż się zatrzyma skrzynia i można wrzucić 5 Edytowane 28 Czerwca 2010 przez maniusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #7 Napisano 1 Lipca 2010 Witam ponownie Dzisiaj odebrałem FauEr'kę od mechaniczka. W moim przypadku okazało się, właśnie tak jak pisał poprzednik Maniusz. Wymieniony został synchronizator piątego biegu, jakaś zasówka, i kamienie bądź też kamien. Nie słuchałem uważnie:) Do tego nowy olej oczywiscie i uszczelka pomiędzy skrzynią i silnikiem. Koszt częsci, oleju i roboty ledwo co zamknoł się w 700zł. Sporo...ale samochód kosztuje PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #8 Napisano 11 Lipca 2010 Witam ponownie, dalej z tym samym problemem ;( Po przejechaniu 300km problem sie powtórzył. Wszystko jest tak, jak wyżej. Częsci które zostały wymienione także opisane wyżej. I tu mam Drodzy Koledzy pytanie do Was... lozysko oporowe skrzyni Czy łożysko oporowe odpowiada za "ślizg" każdego biegu? Znaczy się chodzi mi o to, że każdy bieg, nie ważne czy 2 czy 5 korzysta przeciez z tego samego łożyska. Czy ja źle myśle? Jeżeli moje podejrzenia są słuszne, to chyba możemy wyelminowac łożysko oporowe, i szukac problemu dalej... Ktoś ma jakieś podejrzenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 11 Lipca 2010 łożysk oporowe jest przed sprzęgłem a nie w skrzyni ale może wydawać stukot jeśli kończy swój żywot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 11 Lipca 2010 Czy łożysko oporowe odpowiada za "ślizg" każdego biegu? Znaczy się chodzi mi o to, że każdy bieg, nie ważne czy 2 czy 5 korzysta przeciez z tego samego łożyska.Objawy masz co najmniej dziwne, ale to łożysko oporowe nie ma z tym nic wspólnego. A po za tym, łożysko oporowe daje o sobie znać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, a nie po puszczeniu go. W twoim przypadku stawiał bym raczej na któreś łożysko w skrzyni biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #11 Napisano 11 Lipca 2010 może wydawać stukot Tylko że to nie jest stukot...to jest taki dzwięk, jakby tryby dwóch wałków nie wchodziły w siebie dokładnie, albo...jakby wchodziły w siebie bardzo rozpędzone. Nie wiem czy mechanik robi mnie w ch*&*, czy też on sam nie wie co tam się wogóle dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2010 byś musiał spytać się fachowca który zajmuje się tylko skrzyniami on by ci powiedział co jej jest bo większość zwykłych mechaników tylko snuje domysły i przypuszczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #13 Napisano 11 Lipca 2010 Sam nie wiem już co mam z tym zrobic... Mechanikowi za częsci i robote dałem prawie 700zł. Byłem u niego na poprawce, bo miałem co do wykonania jego usługi małe zażalenia:) Poprawił...i jeździłem. Aż tu nagle znowu to samo Teraz nie wiem co mam zrobic, bo dałem mu kase, widocznie on sięna tym zbytnio nie zna, ale chyba odstawie mu to znowu. Bo jak to wygląda...stawiasz samochów, dajesz 700zł, wyjeżdzasz i masz znowu to samo co miałes. Same Gienki i Heńki...mało kto zna się na robocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 11 Lipca 2010 vic16, należało by się przyjrzeć też jak wyglądają zębatki tego biegu, bo być może są już na wykończeniu i dają o sobie znać przy większych prędkościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #15 Napisano 10 Września 2010 No i się wydało...Do wymiany były zębatki właśnie piątego biegu, synchronizator, łożyska jakieś, do tego łożysko oporowe, jakieś kamienie, przesówka... Wszystko uczyło mnie 1000PLN, ale jeździ:P Teraz można latać na piątce Pozdrawiam, i dzięki wielkie za wszystkie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #16 Napisano 3 Października 2010 No i po tym wszystkim, naprawach, które uczyniły mnie prawie 1000zł problem pojawił się dzisiaj znowu, tylko troszeczkę inny... Wyskoczyła mi jedynka. Twochę wkur%$^&$6iony wrzuciłem dwójkę, i ruszyłem. Podjechałem pod dom. Zgasiłem, poczekałem. Próbuję jeszcze raz...Tym razem wyskoczyła jedynka, trójka, i piątka. Dwójka i czwórka siedzą twardo, i nie mają zamiaru drgnąc. Myślicie, że to synchronizatory? Trochę dziwne...bo posypały się na raz trzy biegi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 3 Października 2010 Tym razem wyskoczyła jedynka, trójka, i piątka. Dwójka i czwórka siedzą twardo, i nie mają zamiaru drgnąc. Myślicie, że to synchronizatory? Trochę dziwne...bo posypały się na raz trzy biegi.. Ja bym raczej obstawiał źle wyregulowaną/ obluzowaną jedną z linek od wybieraka biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #18 Napisano 4 Października 2010 Ja jak miałem źle wyregulowane linki, to mi dwójka potrafiła wyskoczyć.. Więc też obstawiam linki do regulacji.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vic16 Zgłoś #19 Napisano 4 Października 2010 źle wyregulowane linki Nie no chłopaczki szał robicie Co ja bym bez tego forum, i bez Was zdziałał...? Pewnie nie dużo... Tak jak poradziliście...Dzisiaj się z kolegą za to wzieliśmy. Teraz 1,3,5 wchodzi elegansio, tylko R coś się obraził;P Ale to kwestia wyregulowania. Jutro się dokończy. Dzisiaj już było za ciemno, za zimno, zbyt mocno wiało, i fajki się skończyły Dzięki wielkie jeszcze raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #20 Napisano 5 Października 2010 Nawet nie wiesz ile ja się czasu wkur*iałem jak mi dwójka wyskakiwała przy redukcji z trójki.. a to taka prosta sprawa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach