Skocz do zawartości
Tarki

Navi MFD w Skoda Superb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Forum Passata, ale Superb to blizniak, wiec moze ktos pomoze.

 

Zalozylem do Skody Superb '02 (rok modelowy '03) navi ver 1U0 035 191A (odpowiednik ver. D VW), navi dobranna zgodnie z ETKA do numeru nadwozia, zegary zabudowane w aucie 3U0 920 840A. Dotychczas bylo radio kasetowe Symphony, laczace sie z zegarami (piny 8,9 zielonej wtyczki T32 w zegarach) po CAN na piny 8,9 w zielonej mini-iso (kierownica multifunkcyjna nadawala do radia tez po CAN). Takie tez polaczenia wskazuja schematy z ELSY. Na schematach przerywana linia podano alternatywne polaczenia w przypadku zastosowania nawigacji, mianowicie polaczenie zegarow z zielonej mini-iso piny: 8,9,10 so wtyczki zielonej w zeagarach 30,31,32. Sterowanie z kierownicy nawi MFD to polaczenie z pinu 5 sterownika kierownicy na pin 11 kostki mini-iso. Po przerobce polaczen z zegarami na piny 30,31,32 niestety Maxi-Dot nic nie wyswietla, Vag pokazuje brak komunikacji zegarow z radiem, tak samo bramka CAN nie laczy sie z radiem, przypuszczam ze ciagle go szuka na CANie. Zegary zakodowane na 31125, CAN gateway na 00006, Navi MFD na 00001, Radio na 00407. Czy jest wogole szansa, zeby ta navi ver. A polaczyla sie z tymi zegarami? Lub co i w jaki sposob zakodowac, zeby uzyskac polaczenie z Maxi-Dot.

Pozdrawiam i mysle ze tresc jest czytelna hehehe

Czekam na jakies porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jakby to kogoś interesowało, uzyskałem połączenie nawigacji z zegarami!

Cały problem polegał na przekodowaniu bramki CAN, tzn. przepisaniu tego samego kodowania 00006 jak dotychczas (jest 00006, kasujemy ten kod i ponownie wpisujemy 00006), co poskutkowało zresetowaniem bramki i zainicjowaniem połączenia zegary-nawigacja MFD - od tej pory bramka CAN nie szuka radia na szynie. Dla niezorientowanych: nawigacja Skody nr 3U0 035 191A jest odpowiednikiem wersji D od VW.

 

Płynnie przechodzimy do kolejnej kwestii: sterowanie z kierownicy. Dotychczas tez było podłączone do szyny CAN. Schematy podłączenia nawigacji wskazują na osobne połączenie od sterownika kierownicy z pinu 5 na zieloną kostkę ISO nawigacji pin 11 - tzw. REM. Czy sterowanie radia analogowo w ten sposób będzie działało lub konieczna będzie wymiana sterownika kierownicy na taki bez CAN?

 

pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zainteresowanych ;),

 

okazało się, że kierownica działa na oryginalnym przekaźniku nr 451 (1J0907487A),

konieczne okazało się podpięcie oprócz sterowania REM (pin 5 przekaźnika kierownicy na pin 11 zielonej kostki miniISO) brakujących sygnałów:

-zapłon pin 12 przekaźnika kierownicy na pin 4 czarnej kostki ISO (wg. schematów było bezpośrednio z bezp. SB5 10A, ale nie chciało mi sie już tego rozgrzebywać, bo tak też działa),

-iluminacja pin 15 przekaźnika kierownicy na pin 6 czarnej kostki ISO.

Na koniec przekodowanie sterownika kierownicy z 00118 na 00008 i wszystko OK,

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności