Gość Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam Mam pytanie odnosnie sruby z fotek. Poniewaz puszca jeden oryng na niej (ten od strony bloku) chcialbym ja wymienic . Tylko nie wiem czy wystarczy stara wykrecic i wkrecic nowa bez odkrecania calej podpory ? Czy mniejszy oryng na poczatku sruby spokojnie przejdzie przez otwor bez uszkodzen i bedzie szczelny ? Czy trzeba go zakladac na zdjetej rurce , po wsadzeniu sruby w otwor od strony gwintu (bloku) ? Sruba jest drazona ,czy jest okreslone z jaka sila przykrecana byc powinna ? Czy trzeba ja oczyscic z tego czegos niebieskiego na gwincie , a moze to dodatkowe uszczelnienie (sruba z ASO) ? No i czy ma znaczenie jak po dokreceniu ustawi sie do pionu rurki dwoma czy jednym otworem ? Pzd i prosze rade . [ATTACH]28525[/ATTACH] Edytowane 6 Marca 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #2 Napisano 24 Kwietnia 2010 Czy trzeba ja oczyscic z tego czegos niebieskiego na gwincie , a moze to dodatkowe uszczelnienie (sruba z ASO) To niebieskie cos to jest klej do śrub. To musi byc nałozone nowe po odkręceniu. Śruba z tym się nie luzuje.Kupisz w kazdym sklepie mot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #3 Napisano 24 Kwietnia 2010 To niebieskie cos to jest klej do śrub. To musi byc nałozone nowe po odkręceniu. Śruba z tym się nie luzuje.Kupisz w kazdym sklepie mot. Wlasnie mam juz ta srube kupiona z ASO , to jej zdjecia tej nowej (stara jeszcze w bloku). To niebieskie jest dosyc twarde nie wiem co to ,wydaje mi sie ze to jakis rodzaj uszczelnienia . Prosze o rade na to i wczesniejsze pytania . Pzd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #4 Napisano 26 Kwietnia 2010 tak jak ci napisał kolega wcześniej... to nie uszczelnienie tylko klej. popularnie na to mówią locktit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #5 Napisano 27 Kwietnia 2010 tak jak ci napisał kolega wcześniej... to nie uszczelnienie tylko klej. popularnie na to mówią locktit To z tym niebieskim normalnie wkrecac nie zczyszczac tego ze sruby tak ma byc ? m3iaz poczytaj pierwszy post , moze cos mi doradzisz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #6 Napisano 27 Kwietnia 2010 Nie czyśc tego. Normalnie wkrec. To spowoduje że ta śruba ci się sama nie zacznie luzować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #7 Napisano 27 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam. Ok . co do niebieskiego to mi wyjasniliscie i za to wam dziekuje . Ale pozostaly jeszcze pytania :ocochodzi: 1.Czy wystarczy stara wykrecic i wkrecic nowa bez odkrecania calej podpory ? 2. Czy mniejszy oryng na poczatku sruby spokojnie przejdzie przez otwor bez uszkodzen i bedzie szczelny ? 3.Czy trzeba go zakladac na zdjetej rurce , po wsadzeniu sruby w otwor od strony gwintu (bloku) ? 4.Sruba jest drazona ,czy jest okreslone z jaka sila przykrecana byc powinna ? 5.Czy ma znaczenie jak po dokreceniu ustawi sie do pionu rurki (skad leci olej) dwoma czy jednym otworem ? Wszystko fajnie ale starej nie moge odkrecic zaklejona tym klejem na amen czy co ? Moze trzeba ja odkrecac na cieplym silniku , ale do tej pory wiedzialem tyle ze na cieplym nie kreci sie srub . Pzd i dzieki za porady. Sruba wymieniona ,stara sie wykreca a nowa wkreca bez odkrecania podpory turba . Dokreca sie sila 60NM polowe jak kola .Puszczal oryng od strony bloku,nie byl uszkodzony byl caly i troche oleju polecialo ale niewiele . To tyle w tym temacie.A i nie istotne czy sruba ustawi sie do rury dwoma czy jednym otworem . Pzd. Edytowane 15 Maja 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) Czy ktos sie orientuje jak sa polaczone rury podpory turba ,chodzi mi o 35 ta ciensza przykrecana pod turbem i 36 grubsza przykrecana do bloku sruba z otworami ? Widac ze 35 wchodzi w 36 ,ale co to polaczenie uszczelnia ? Nie widac tam oringow ani podkladek ,jak to jest polaczone ze soba ? podpora turba.docx Edytowane 19 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2010 Narazie dowiedzialem sie tyle ze w nowszej etce widac na tym laczeniu jakis oryng o numerku 34 ktorego na rysunku jaki zamiescilem (145-55)post wczesniej brak . Gdzieindziej uslyszalem ze tam jest jakis gwint stozkowy ,a nastepnie ze jest uszczelnienie na tej rurce 35 a poniewaz jest sprzedawane razem z rurka to nie jest wyszczegulnione osobno jako czesc. Co miejsce to inna informacja ,a nadal nie wiem co to sa te dwie kreski na koncu 35 . Na rysunku jest tam jeszcze rurka 5C i cos 7A ale pewnie to do innego silnika bo ja mam jednolita jak 35 ,chyba ze ten lacznik gwintowany 7A wchodzi w 36 i go nie widac . No i ciekaw jestem czy to wchodzi na wcisk czy jednak cos sie dokreca . Bo calosc to napewno jest na sztywno i stabilnie umocowana . Raczej tam jakiegos cisnienia nie ma sporego ,a i oliwy wiele tamtedy nie powraca do silnika wiec dlaczego tam popuszcza oleju ? No i gdyby 36 wchodzila od dolu do gory w 35 to rozumiem ze moze pociekac w dol . Ale kiedy 35 wchodzi od gory w 36 i do tego (nie wiem jak gleboko ) ale dna tego szerszego konca 36 nie widac to nie rozumiem jak moze sie tam wydostawac olej .Coprawda calosc nie jest w pionie tylko pochylona w lewo skos . Im bardziej turbina dmucha (obroty) , ty wiecej tego tam sie pojawia tak widze z obserwacji .Ale narazie jedynie doszlo po 36 do sruby 37, blok jest suchy . Jesli ktos mial wczesniej z czyms takim doczynienia to prosze niech sie wypowie i podpowie cos. Ewentualnie nowsze wydanie rysunku w ETCE mile widziane . Dla zobrazowania : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2010 (edytowane) locktit Raczej mówią Loctite od nazwy. http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/loctite-6523.htm Edytowane 24 Grudnia 2010 przez karolsosno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #11 Napisano 24 Grudnia 2010 Raczej mówią Loctite od nazwy. A wiecej w temacie umiesz napisac ? Czy tyle tylko wiesz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #12 Napisano 24 Grudnia 2010 A wiecej w temacie umiesz napisac ?Czy tyle tylko wiesz ? Na temat "turba" to nic, a na temat Turba to tyle, zę to miasto w Estonii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #13 Napisano 24 Grudnia 2010 O Karol ,czytaj zdania a nie wyrazow sie czepiasz bo to miodkiem/kujonem mi zalatuje . A w TUBE to wiesz co to oznacza ? Graj w slowa na innym watku , OK . Ja szukam wiedzy a nie slownika ,gdybys czytal cale zdania to bys sie domyslil . Chyba zamieszcze to w podpisie . Pisze jak chce i gu..... wszystkim do tego , jak ktos nie lapie to i tak nie zlapie . Mam gdz... tych ą,ę itd itp... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolsosno Zgłoś #14 Napisano 24 Grudnia 2010 Regulamin forum: "-> PUNKT 2 czyli wysyłasz wiadomość na forum b) obowiązującym językiem jest język polski i taki prosimy stosować. Dotyczy to zarówno formy stylistycznej wiadomości, jak również gramatyki i interpunkcji." A temat charakteryzuje cię w 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #15 Napisano 24 Grudnia 2010 Mysle ze juz skonczyles wywody , miodek i prawnik razem a to dopiero . Placa ci za pouczanie stylistyczne czy co . O to takim podpisem sie podlizujesz . Na koniec powiem ci tak , skoro opierasz sie o regulamin . Tresc jest istotna ,a twoja tresc byla uboga w temacie i napewno na to jest tez jakis paragaf . A ze nie mam czasu na bzdety ,to sam poszukaj . Dobra ja pisze po naszemu ,tak jak zwykle a ty pisz na temat . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #16 Napisano 24 Grudnia 2010 Cienka rurka powrotna (tzw. siurak) oleju posiada dwa gumowe oringi. Przy wciskaniu jej w rurę podpory one powinny zapewnić szczelność połączenia. Być może masz pęknięty oring(i). PS. Niestety nie mogłem otworzyć twojego dokumentu z Etki. Może lepiej wrzucać jpega albo pdfa. Wesołych Świąt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #17 Napisano 25 Grudnia 2010 (edytowane) Prosze PDF http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=28525&d=1272060492. Popatrz tam ,jak to wyglada moze cos jeszcze ci zaswita . Wiesz moze czy te oryngi dokupie osobno ,czy tylko razem z tym "siurakiem" ? Jesli sa dwa to mozliwe jak piszesz ze pekl oryng ale czy dwa mogly naraz strzelic ? Ciekawe dlaczego te oryngi popekaly ,bo tam cisnienia nie ma ,oleju nie zawiele ,a calosc (rurki 35 i 36) stabilnie zamocowana .Pozatym sruba 37 byla wymieniana na nowa i napewno jest nie przytkana , ustawienie otworow w niej tez nie powinno miec znaczenia . Sruba ma raz dwa otwory w pionie a raz jeden ,foto na poczatku watku . Gdybym wymienial te oryngi lub calego "siuraka" 35 to podpore 36 tez trzeba bedzie wykrecic cala ,bo zluzowanie gornej sruby podpory 40 przy laczeniu obydwu rur to bedzie za malo by wyjac 35. Chyba ze zluzowac jeszcze srube dolna podpory 37 ta z dziurami ,ktora w bloku siedzi .No i wymieniac wtedy sruby 20 i podkladke 19 ? Edytowane 25 Grudnia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #18 Napisano 26 Grudnia 2010 Połączenie siuraka z podporą na wcisk nie należy do szczęśliwych. Przy samym montażu (wciskaniu) można uszkodzić te oringi. Czy oringi są osobno dostępne - tego nie wiem. Jak będziesz odkręcał podporę to sprawdź jak wygląda wnętrze, gdzie wciskany jest siurak, mogą tam być jakieś resztki spawu etc. Śrubek od siuraka 20 nie musisz wymieniać, przy dokręcaniu najpierw przyłapać ręcznie. Uszczelka jak się ułoży może być szczelna, ale jak kosztuje grosze to lepiej wymienić jak znowu grzebać... Dolna śruba drążona 37 powinna być wymieniona, względnie odnowiona powłoka klejowa. Zmierz dokładnie jej długość, bo w pewnym zakresie silników BMP były zastosowane inne (sprawdź w ASO). Na pewno nowa musi mieć tę samą długość co stara - sprawdź kolor kleju i oznaczenie na łbie śruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #19 Napisano 31 Grudnia 2010 (edytowane) Dolna śruba drążona 37 powinna być wymieniona, względnie odnowiona powłoka klejowa. Zmierz dokładnie jej długość, bo w pewnym zakresie silników BMP były zastosowane inne (sprawdź w ASO). Na pewno nowa musi mieć tę samą długość co stara - sprawdź kolor kleju i oznaczenie na łbie śruby Ta 37 byla wymieniana ,podpora ani siurak wtedy nie byly odkrecane calkowicie . O dlugosci nie sprawdzalem dokladnie ,ale napewno przykladalem jedna do drugiej i na oko to tosamo bylo . A sruba z ASO po VIn kupowana ,kolor kleju niebieski . Na starej kleju juz nie bylo i koloru nie widac . Jak będziesz odkręcał podporę to sprawdź jak wygląda wnętrze, gdzie wciskany jest siurak, mogą tam być jakieś resztki spawu etc.Śrubek od siuraka 20 nie musisz wymieniać, przy dokręcaniu najpierw przyłapać ręcznie. Uszczelka jak się ułoży może być szczelna, ale jak kosztuje grosze to lepiej wymienić jak znowu grzebać... Czyli calosc trzeba zdejmowac ,uszczelka 10pln . Czy oringi są osobno dostępne - tego nie wiem. Tego nie jestem pewien ,raz slysze ze osobno numer 34 ,a raz ze sa razem z rura 35 . Połączenie siuraka z podporą na wcisk nie należy do szczęśliwych. Przy samym montażu (wciskaniu) można uszkodzić te oringi. Rozumiem ,ale te rury nie byly ruszane za mojego czasu i dotychczas bylo OK . Mam cos nowego . Widac tu oring 34, cos oznaczone cyfra 2 i dwie rurki 35 inaczej oznaczone , do silnikow BMP oraz indywidualnie do BLS. W obydwu silnikach sa identyczne rurki 36 ,czyli miejsce gdzie wchodzi rurka 35 od silnika BMP i BLS . Jesli chodzi o oznaczenie roznia sie tylko litera koncowa BMP=F ,a BLS=E . Kupujac oring na wymiane nie ma pewnosci czy robi sie poprawnie . Sadze, iz roznica oznaczenia rurek 35 do obydwu silnikow ,polegajaca na innej literce na koncu swiadczy o niewielkiej roznicy pomiedzy nimi ,tymbardziej ze w obu przypadkach rurka 36 jest ta sama . Wydaje mi sie ze roznica polega na tym iz , rurka 35 do BMP jest juz w komplecie z oryngiem lub dwoma oryngami zgodnie z dwoma kreskami w rysunku na koncu rurki 35 . Natomiast po nowemu rurka 35 do silnika BLS jest dostepna gola i odrebnie od oringu 34. Tymbardziej ze w starszej etce ,gdzie nie bylo do silnika BLS ani inaczej oznaczonej rurki 35 ,ani oringu 34 . Pytanie sie rodzi takie czy jesli wczesniej do BMP oryngi byly w komplecie z 35 (o ile tak bylo ),to wprowadzenie oringu 34 jest niejako ulatwieniem ,by nie trzeba bylo kupowac kompletu rurki i oringu ? Choc powatpiewam w to bo fabryka VW raczej lubuje sie w kompletach bez ulatwien finansowych . Zakladajac iz oring 34 jest identyczny z tym jaki byl w oryginale/komplecie z 35 do BMP ,wystarczy go wymienic . Chyba ze rorki roznia sie wymiarowo i wtedy oring 34 bylby zly do rurki 35 silnika BMP ? Pod znakiem zapytania stoi rowniez potrzebna ilosc oringow (BMP 2szt zgodnie z rysunkiem takie dwie czarne kreski na koncu 35,a BLS 1szt ) . Do BMP trzeba kupic rurke 35- 03G 145 736 F ,ktora bedzie juz posiadala na sobie oring/oringi ? Czy wystarczy kupic sam oring 34 ,bo rurka do BLS 35- 03G 145 736 E ,oraz oring 34 sa identyczne jak (zakladam) rurka 35-BMP w komplecie z oringiem/oringami ? Edytowane 4 Stycznia 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2011 (edytowane) O dziwo teraz z olejem na rurach jest spoks , wglebi laczenia 35 i 36 widac nieco mokrego ale poza kolano 36 nic nie wychodzi . Moze to wystapilo wtedy bo na S jazda byla , a teraz S nie zapodawane bylo od tego czasu i jest OK . Tylko co z tego wynika ,ze na S oliwa nie splywa na czas do miski bo jest jej wiecej niz na D ,zgodnie z wysokimi obrotami tez . I cofa wypychajac oliwe laczeniem 35 i 36 przez oringi ? Sprawdzone ,olej w tym miejscu pojawia sie tylko po jezdzie na S . Czyli obrotach poza 3 tys do 4 tys . Bo nawet przy wypalaniu DPF ,kiedy 3 tys lub blisko trzech nic sie nie pojawia . Edytowane 14 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach