Skocz do zawartości
konradk11

Żywotność silnika 1,9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie ile moze taki silnik przejechac bez koniecznosci remontu lub jakis kosztownych napraw. Chodzi mi ta wersje mocniejsza np 115, 130hp. Jesli ktos jest obeznany w tym temacie to prosze sie podzielic wiedza ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć, napewno mogą dużo, pół miliona wyczynem nie jest;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak silnik - byle miał olej wymieniany na czas, filtry, nie pałować na zimnym i będzie terkotał no nawet do 1mln (700-800tyś jako taksówki robią bez problemu).

Jedynym zmartwieniem jest turbo z VNT - np. AFN/AWX. Natomiast turbo na WG jest praktycznie niezniszczalne (byle by za dużo nie dmuchało) - jak np. w AHU.

 

Wałkami nie ma się co martwić - jedynie w wersji 2.5TDI V6 są z nimi problemy.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passkono

Mój ma 550tys jest ok.:serducho

Edytowane przez passkono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
115, 130hp

Mój rozleciał się po 350kkm. Więc wystawiłem pozostałosci po nim na sprzedaż. Miałem telefony od ludzi którzy mieli taką samą usterkę jak ja i to przy przebiegach ca 300kkm.

Zawsze to samo.

Rozlatują się panewki wału korbowego.Dotyczy ATJ,AJM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Rozlatuja sie szklanki popychaczy,silnik zaczyna glosniej chodzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marlew dokładnie tak jak piszesz

a co do tdi vw to jesli bedziesz zmieniał olej filtry i po ostrej jezdzie nie bedziesz zaraz gasił silnika to posmigasz dość długo bez awari

 

ja mam swojego tdi od ponad 5ciu lat ma 300....tys i wymieniłem tylko pąpke od sprzęgła i hamulców to wszystko ale trzeba dbac o silniczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AFN 99r. 370 tys. bez problemu śmigał, oryginalna turbina, zużycie oleju Castrol 10W/40 1L na 10 tys. km. ( Mobilu więcej pobierał - 1L na 8tys. km. ) oczywiście dalej cieszy nowego właściciela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio z taxi u mojego mechaniora stał AJM z 540 tys przebiegu, i miał padnietą turbine, po podlaczeniu do komputera okazalo sie ze ma 840 tys:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem do czynienia z AWX 600tys i cały czas jeździł na pełnym syntetyku. W okolicach 350-400tys nowe turbo i pompki, uszczelki przy zaworach i wale korbowym bo trochę oliwy kapało, natomiast i tak nie trzeb było dolewać.

 

W środku nie wyglądał tak źle, nie zdziwiłbym się gdybym zobaczył go kiedyś na allegro z przebiegiem 200tys :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli będzie zadbany i zdrowy silnik to spokojnie doczeka się sporego przelotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zadbany, serwisowany i co potrzeba wymienione na czas to spokojnie polata dużo dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nasz kolega ma w Swoim AVf z 2004 roku 630000 i z autkiem nic się nie dzieje, pompki idealne, oleju nie bierze:)

Edytowane przez Weso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT

AVf z 2004 roku 630000

na blacie też tyle ma:?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co z wersja AVF? Ja mam paska 130km z 2002 i ma przebieg 240tys, wszystko na czas itp i śmiga jak trzeba, ale wiecznie chodził nie będzie, dlatego jak dojeździ do 350tys to będę szczęśliwy :)

 

Myslalem o zmianie na B6 ale chyba nie ma sensu się w to pakować...

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na sprzedaż B5 tdi, nie wiem jaki motor dokładnie i miał 716000, sprzedajacy zaproponował mi przejazdzke "po placu" Auto jak najbardziej OK, puscił czarna chmurke przy odplaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem Borę AJM na liczniku miała prawie 550 tyś a kto wie ile naprawdę śmigała aż miło :) Kat out, zaślepienie egr... :P Dobry olej + filtry. Problemu żadnego nie miałem z tym silnikiem :) gdzieś na pewno jeszcze śmiga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności