Skocz do zawartości
Ad3k

[AJM] Szybko spadające obroty silnika po zwolnieniu pedała gazu - 1.9 tdi ajm 115KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam troche nietypowy problem.

Otóż, szczególnie na zimnych silniku, przy zmianie biegów (czy gazowaniu na postoju) bardzo szybko obroty silnika spadają do ~900rpm. Ledwo wcisnę sprzęgło i już obroty spadają do obrótów biegu jałowego :/ Szczególnie przeszkadza to w jeździe po mieście - po każdej zmianie biegu nastepuje denerwujące hamowanie silnikiem przez co jazda nie jest płynna.

 

Co może być problemem? w listopadzie wymienialem rozrząd a wydaje mi się ze wcześniej nie było takich problemów. Może to być problem z rozrządem?

Jeśli bedzie trzeba dodam logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to musisz się kolego nauczyć jeździć płynnie. szczerze mówiąc u mnie jest tak samo kiedy silnik jest zimne ale sprawne operowanie pedałami i gałką zmiany biegów czyni cuda więc proponuję poćwiczyć:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

no wlaśnie szukałem ale podobnego przypadku nie spotkałem. Obroty nie spadają mi poniżej obrotów biegu jałowego, ani nie falują wiec link który podałęs niewiele pomożę. Obroty po prostu zbyt szybko spadają do tych 900 obr/min. Umiem jeździć płynnie ale nie będę przytrzymywał gazu w czasie zmiany biegu, obroty powinny na tyle wolno opadać żeby moznabylo spokojnie zmienić bieg bez tego zwolnienia.

Silnik nie szarpie, sprzegło staram sie puszczać w miare 'gładko' ale zawsze jest tak ze zanim wrzuce nastepny bieg to obroty sa już 900... Przez to trace predkośc przy zmianach biegu.

Samochod prowadzi się dobrze, ale troche obniża to komfort jazdy. Gdybym miał silnik na pompie to zwiększyłbym VAGiem dawkę paliwa biegu jałowego i pewnie by pomogło ale chyba w moim przypadku nie ma takiej możliwości?

 

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podpinałeś VAG?Wywala jakis błąd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak podpinałem. Żadnych ważnych błędów (związanych z silnikiem) nie ma. Logi statyczne i dynamiczne wyszły w miarę dobrze. Były troche odchylenia na pompowtryskach ale wszystko mieściło się w normie

 

dynamiczne

Grupy: 003,010 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4775.html

Grupy: 001 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4776.html

Grupy: 011 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4777.html

Grupy: 000 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4779.html

Grupy: 008 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4781.html

 

statyczne:

Grupy: 001 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4600.html

Grupy: 007 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4601.html

Grupy: 003 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4602.html

Grupy: 013 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4603.html

Grupy: 023 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4604.html

Grupy: 018 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4605.html

Grupy: 011 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4606.html

Grupy: 014 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4607.html

Grupy: 000 - http://rtnet.pl/vaglog/agrochmal_4608.html

 

logi robione już jakiś czas temu i zamieszczane na forum. Nic podejrzanego nie widać. Może wypowiedzą się fachowcy?

 

Wiem ze dział nie jest odpowiedni do wklejania logów ale moim zdaniem logi są tylko dodatkiem do znalezienia przyczyny. Może ktoś miał już taka sytuacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro to dosyc nietypowy problem to sprawdzilbym pedaly (a szczegolnie hamulca). Objaw jest taki sam gdy gazujesz i jednoczesnie nacisniesz hamulec - komp sprowadza wowczas obroty silnika do wspomnianych okolo 900 niezaleznie od glebokosci wcisnietego gazu). Moze jest cos z czujnikiem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro to dosyc nietypowy problem to sprawdzilbym pedaly (a szczegolnie hamulca). Objaw jest taki sam gdy gazujesz i jednoczesnie nacisniesz hamulec - komp sprowadza wowczas obroty silnika do wspomnianych okolo 900 niezaleznie od glebokosci wcisnietego gazu). Moze jest cos z czujnikiem..

 

No właśnie,jest taki czujnik przy pedale hamulca,faktycznie...To działa niby jak blokada gazu czy jakoś tak ;) (komputer wtedy tak steruje elektroniką silnika żeby nie można było mu "depnąć")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności