Skocz do zawartości
poised

Dziwne zachowanie po wymianie sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

W sobotę wymieniłem sprzęgło (tj tarcza, docisk, łożysko) na LUK i niby wszystko gra, łapie teraz nisko, chodzi lekko i płynnie ale...

łapie nisko tylko że nie z pełnym dociskiem bo się ślizga i dopiero jak się puści 3/4 pedała to łapie całkowicie, aha jeszcze jedno jak zmieniam na wyższy (1 na 2 , 2 na 3....) przy wciśniętym pedale sprzęgła czuć lekkie drgania jakby tarczy kiedy silnik jest na wyższych obrotach, na wolnych nie czuć.

Czy tak ma być po wymianie, dodam że dwu-mas jest ok. Do tego doszły lekkie wibracje całej budy... poduszki by się kończyły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dziś też wymieniłem sprzęgło, tak samo tarcza, docisk i łożysko i też firmy luk. Przed wymianą biegi wchodziły ciężko, wsteczny czasem wcale nie chciał, trzeba było siły użyć, a sprzęgło brało przy samej podłodze. Teraz po wymianie biegi wchodzą jak w masełko, choć mechanik zalecił jeszcze wymianę oleju w skrzyni i podobno wtedy jest jeszcze większe miodzio, a sprzęgło bierze teraz dużo wyżej, prawie u samej góry łapie całkowicie. Też się zastanawiałem czy tak ma być, ale skoro u ciebie tak i u mnie to pewnie jest ok.:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u Ciebie też czuć jak się wciska sprzęgło przy wyższych obrotach coś jakby tarcza się tam ocierała, tylko kiedy silnik jest na obrotach, na wolnych nic nie czuć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Sam się też zastanawiałem czy to jest ok, ale skoro obaj mamy takie same objawy to może tak ma być. Podjadę po świętach do swojego dobrego mechaniora i spytam go o to. Jak powie, że jest ok to nie ma się czym przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba że tarcza i docisk muszą się dobrze ułożyć, od wymiany zrobiłem jakieś 300 km a sprzęgło pracuje tylko przy zmianie biegów więc ledwo co się pewnie zdarło zważywszy że ma działać spokojnie 200 kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe. Ja w każdym razie odetchnąłem z ulgą bo przed wymianą miałem takie motywy parę razy, że trza wsteczny wrzucić, a tu nic z tego :dohi rób co chcesz. Teraz jest super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było tak źle, dopiero jak wyczyściłem turbinę i dostało kilka kucyków więcej zaczęło się ślizgać i nie było wyjścia. Jak się okazało już było na granicy nitów. Daj znać co Ci powiedział mechanik jak u niego będziesz ja półki co jeszcze trochę poczekam może się ułoży a jak nie to w połowi kwietnia jadę na wymianę oleju to pokaże gościowi i zobaczymy co powie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gadałem już z mechanikiem bo właśnie do mnie dzwonił. Powiedziałem mu jak sprawa wygląda, a on na to, że tak ma byc. sprzęgło ma brać u góry a wraz ze zużywaniem się będzie brało niżej. I podobno na dotarcie się sprzęgła jest około 10000km tak ,że wszystko gra panie kolego. :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 kkm :) aha to faktycznie nie wiele. Czyli nie ma się co bać i byle do przodu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję kotleta.

 

Wczoraj odebrałem samochód od mechanika, wymieniłem kompletne sprzęgło i wywaliłem dwumasa mam teraz sztywne.

Jak położę nogę na pedale sprzęgła nie wciskając, tylko dotykając są wyczuwalne wibracje/drgania. Jak podejrzewam to może być przyczyna łożyska, teraz kwestia czy to się unormuje czy męczyć mechasa o poprawkę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lozyska nie wymieniles ? nic sie nie unormuje jak kpl to kpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj odebrałem samochód od mechanika, wymieniłem kompletne sprzęgło i wywaliłem dwumasa mam teraz sztywne.

Jak położę nogę na pedale sprzęgła nie wciskając, tylko dotykając są wyczuwalne wibracje/drgania. Jak podejrzewam to może być przyczyna łożyska, teraz kwestia czy to się unormuje czy męczyć mechasa o poprawkę??

 

skoro wstawiles sztywne to niestety sie przyzwyczaj,chyba nie myslales ze bedzie jak na dwumasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale co z tym lozyskiem jesli go nie wymienil to duzy blad a kosztuje niewiele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lozyska nie wymieniles ? nic sie nie unormuje jak kpl to kpl

 

No przecie komplet :P Pisząc o łozysku miałem na myśli złe jego założenie.

skoro wstawiles sztywne to niestety sie przyzwyczaj,chyba nie myslales ze bedzie jak na dwumasie?

A niby dlaczego ma być inaczej?? Zmieniając koło na sztywne masz inną tarczę, powiem inaczej masz normalną tarczę ze sprężynami. miliony samochodów jeździ na "normalnych" tarczach i kołach sztywnych. a dwumas to wynalazek który jest awaryjny i tyle.

Domniemam, że wibracje są przyczyną złego montażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie rozumiesz,albo nie wiesz,po co jest kolo dwumasowe,co daje i czym sie rozni od sztywnego to radze poczytaj troche i potem sie wypowiadaj.

Miliony aut JEZDZILO na sztywnych kolach,teraz zaden diesel z duzym momentem nie ma i NIE bedzie mial jednomasy,bo skrzynia by sie rozsypala tak,jak to sie dzieje w autach ktore mialy dwumas,a wlasciciel wstawil jednomas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że wiem czym się różni dwumas od sztywnego. Poza tym ja mam benzynę nie ropniaka jak się przy tym upierasz. Nie chce mi się ciągnąć dalej tego tematu, więc jeżeli masz konkretną odpowiedź do mojego problemu to chętnie przeczytam.

Edytowane przez mariorally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam konkretna odpowiedz do twojego problemu.Wstawiles sztywne kolo do auta,do ktorego zamontowane powinno byc dwumasowe. Zamontowales niewlasciwa czesc i sie dziwisz,ze nie dziala jak powinno.

Wstaw dwumasowe,problem zniknie.Ot i cala filozofia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to jest jedyny egzemplarz na świecie z zamienionym kołem i tak musi być nie inaczej.

Zapomnij, że koło zostało wymienione i teraz napisz coś konstruktywnego.

Panowie ma ktoś pomysł na te drgania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wyczuwalnych wibracji. Jak wyżej pisałem są wyczuwalne jak połozy się delikatnie nogę na pedale sprzęgła, jeżeli wciśnie się na 1 cm i wysprzęglik zrobi już swoje drgań nie czuć. Wibracje są tylko wyczuwalne kiedy pedał sprzęgła jest u góry i nie ważne czy na jałowym biegu czy pod obciążeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!wymieniałem niedawno cały komplet sprzęgła wraz z kołem dwumasowym i zaraz po wymianie sprzęgło brało praktycznie od podłogi.po przejechaniu ok.1000 km zaczęło brać już znacznie wyżej, podobnie jak było przed wymianą. nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak, zawiozłem auto do mechanika i on też nie potrafi znaleźć przyczyny.miał ktoś podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności