Skocz do zawartości
tony_w

Prosze o analizę logów - AFN B5 - nowe logi

Rekomendowane odpowiedzi

Wyniki dzisiejszego "vażenia". Zrobiłem je w dwóch opcjach: z wężykiem założonym do gruszki i bez wężyka.

 

Bez wężyka:

Statyczne

MB

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16016.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16017.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16018.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16019.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16020.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16021.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16022.html

 

BS

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16023.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16024.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16025.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16026.html

 

Dynamiczne:

Tutaj łapał notlaufa gdy wchodziłem z obrotami na czerwone pole - 00575

Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16027.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16028.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16029.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16030.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16031.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16032.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16033.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16034.html

 

Wężyk założony na gruszkę:

Statyczne

MB

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16035.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16036.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16037.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16038.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16039.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16040.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16041.html

 

BS

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16042.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16043.html

Grupy: 011,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16044.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16045.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16046.html

 

Dynamiczne:

notlauf pojawiał się ok 3,5-3,7k - 00575

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16047.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16048.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16049.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16050.html

Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16051.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16052.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16053.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16054.html

 

Po wszystkim miałem jeszcze dwa błędy:

Control Module Part Number: 038 906 018 P

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1629

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

00671 - Cruise Control Switch (E45)

25-00 - Unknown Switch Condition

 

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

Control Module Part Number: 038 906 018 P

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1629

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00028

1 Fault Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

 

Z góry dziękuję wszystkim za analizę :padam: :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak czyściłeś turbinkę spojrzałeś czy łopatki są proste wystarczy lekkie skrzywienie i efekt przeładowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez podłączonego węża przeładowuje, a to ciekawe ;] chyba ktoś kręcił cięgnem od gruchy i kiery nie pracują we właściwym zakresie;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w logach nadal źle ustawiony kąt wtrysku ,

Kąt wtrysku jest zły - to wiem, ale nie to jest w tej chwili moim największym problemem... Chyba, że ma to wpływ na przeładowanie?

proponuje mała wskazówkę jak ustawić kąt zapożyczone z innego forum :

http://www.a4-klub.pl/smf...ic,10913.0.html ( tylko trzeba być zarejestrowanym, zalogowanym)

TUTAJ nie trzeba się rejestrować ;)

Kolego jak czyściłeś turbinkę spojrzałeś czy łopatki są proste wystarczy lekkie skrzywienie i efekt przeładowania.

Osobiście nie czyściłem, robił to mechanik, który wymieniał mi silnik i nic podejrzanego nie zauważył...

bez podłączonego węża przeładowuje, a to ciekawe ;] chyba ktoś kręcił cięgnem od gruchy i kiery nie pracują we właściwym zakresie;]

... no właśnie ta gruszka nie daje mi spokoju. Może zacząć od jej wymiany nim zmienię turbinę :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe ze ktoś przestawił cięgno proponował bym gruszkę podmienić z tego samej turbiny, mają na szrotach albo od kolegi po co kasę wydawać jak może to nie to, a najlepiej sprawdź tak :

 

Włącz basic settings grupa 11 i obserwuj sztangę jaki ma zakres ruchów, sztanga co 10 sekund powinna być wciągana i wysuwana z gruszki siłownika a zakres jej skoku powinien wynosić około 1.8 cm.

Jeśli sztanga przesuwa się tylko kilka milimetrów to musisz odpiąć klips zabezpieczający koniec sztangi na dźwigni zmiennej geometrii i zsunąć koniec sztangi w bok w lewo a po jej zdjęciu sprawdzić palcami czy blokuje się ruch samej dźwigni na turbosprężarce czy blokuje się sama sztanga podczas jej wsuwania/wysuwania z gruchy.

Jeśli blokuje się sztanga z gruszki to do wymiany lub regeneracja, a jeśli zacina się dźwignia zmiennej geometrii przy turbo to turbo do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możliwe ze ktoś przestawił cięgno proponował bym gruszkę podmienić z tego samej turbiny, mają na szrotach albo od kolegi po co kasę wydawać jak może to nie to, a najlepiej sprawdź tak :(...)

Obecna sztanga "rusza się" tak jak trzeba...

 

 

Czyżby mój przypadek był jednak skomplikowany :dupablada

Spróbowałem Samodzielnej analizy TDI no i zawiesiłem sie juz na pkt 1 - badanie przepływomierza? Wygląda na padnięty (chyba, że źle interpretuję wyniki). Może to w nim tkwi przyczyna "notlaufa"?

no i analizując dalej to wychodzi, że turbina pompuje jak głupia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z twoich logów wynika ze przepływomierze działa poprawnie leciutkie odchylenia ale jest ok.

Mi się wydaje kijowo coś wyczyszczona ta turbinka albo już złomowata ile ma nalatane ?? albo coś z gruszką, ciężko stwierdzić na odległość. A kolektor tez czyściłeś z egr ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z twoich logów wynika ze przepływomierze działa poprawnie leciutkie odchylenia ale jest ok.

ufff... bo już myślałem, że kolejnych kilka stówek pójdzie.

Mi się wydaje kijowo coś wyczyszczona ta turbinka albo już złomowata ile ma nalatane ?? albo coś z gruszką, ciężko stwierdzić na odległość. A kolektor tez czyściłeś z egr ??

Ile ma nalatane to tego nikt nie wie... Na blacie prawie 260k ale to mocno zaniżony wynik ;)

Mechanik raczej się starał podczas czyszczenia (dobry znajomy więc raczej nie robi mnie w bambuko...). Stwierdził też, że widział turbiny w gorszym stanie od mojej i takich problemów nie było.

EGR nie wygląda na zasyfiony, ale przyznam, że do środka nie było zaglądane... Popatrzymy. THX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weź prawidłowo ustaw kąt wtrysku .

A potem zrób logi statyczne i dynamiczne(na 3 bieg) każdych blok oddzielnie 00,03,08,11 i zobaczymy

(Tylko ja będziesz robił dynamiczne to log np 03 trzeci bieg i do końca to potem zgaś auto żeby tryb awaryjny się wyłączył i tak przy każdym z logów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to kąt wtrysku ma aż taki wpływ na przeładowania?

jeśli nie to logi wyżej są właśnie zrobione w opisany przez Ciebie sposób...

Te ostatnie błędy pojawiły się jedynie po ostatnim logowaniu (ale to mogła być wina kierowcy bo mi chciał jechac na 4-ce z 1k obrotów :doh i prawie "zadusił" silnik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wpływa zbytnio ale drobne odchylenie są z dawką i wtryski prawidłowo nie działają jak jest np. kąt 00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku masz trochę przesunięty, ale widać że komp go daje radę jako tako wysterować, przy takim ustawieniu nie wywaliłby błędu raczej. Przyczyną może być powietrze w paliwie, czasem ten błąd wyskakuje także kiedy silnik chodzi na bardzo niskich obrotach, spada ciśnienie wewn. pompy i kąt wtrysku nie daje się wysterować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czasem ten błąd wyskakuje także kiedy silnik chodzi na bardzo niskich obrotach, spada ciśnienie wewn. pompy i kąt wtrysku nie daje się wysterować.

..a że:

o mogła być wina kierowcy bo mi chciał jechac na 4-ce z 1k obrotów i prawie "zadusił" silnik)

dlatego tymi błędami się bardzo nie przejmuję ;)

Dzięki za potwierdzenie :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niskie obroty mam na myśli takie że ledwo dyga silnik, coś koło 300-400 przez parę sekund, ale mogło się i tak zdarzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie naprawione. :marecek

Winna okazała się turbina - a raczej to co z nią zrobił poprzedni silnik podczas uszkodzenia.

Kilka fotek poglądowych uszkodzeń mechanicznych powstałych na łopatkach i wirniku turbiny:

bfi1279312069e.jpg arx1279312069w.jpg viu1279312069f.jpg bwy1279312069o.jpg arx1279312070g.jpg jdv1279312248i.jpg jdv1279312248i.jpg bfi1279312248b.jpg jdv1279312248b.jpg jdv1279312249r.jpg

 

Oczywiście zrobiłem teraz ponownie logi i poproszę znawców o rzut fachowym na nie okiem :padam:

 

MB:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17744.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17745.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17746.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17747.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17748.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17749.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17750.html

 

BS

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17751.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17752.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17753.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17754.html

 

Dynamiczne:

Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17755.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17756.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17757.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17758.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17759.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17760.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17761.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17762.html

 

 

Czy oprócz kiepskiego kąta wtrysku widać coś niepokojącego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zagłebiałem się bo ide lulu. turbo seryjne afn? Bo coś późno wstaje. Tak do hmm 3tysi to słabawo pompuje. Przepływka leży. Kąt wtrysku też. Pozdrawiam i jutro jak nie zapomnę, bardziej luknę w te logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku jest git, ale turbo ssie, za wolno wstaje... przepływomierz jest do wymiany j/w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, to tak jak się wieczorami przed kompem siedzi:doh Kąt wtrysku cacy, bo mi oko na minusie opadło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle wyregulowana sztanga (zobacz wypełnienie zaworu, i ciśnienie, nie ma totalnie żadnego overboostu).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności