tony_w Zgłoś #21 Napisano 26 Czerwca 2010 Wyniki dzisiejszego "vażenia". Zrobiłem je w dwóch opcjach: z wężykiem założonym do gruszki i bez wężyka. Bez wężyka: Statyczne MB Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16016.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16017.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16018.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16019.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16020.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16021.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16022.html BS Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16023.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16024.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16025.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16026.html Dynamiczne: Tutaj łapał notlaufa gdy wchodziłem z obrotami na czerwone pole - 00575 Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16027.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16028.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16029.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16030.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16031.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16032.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16033.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16034.html Wężyk założony na gruszkę: Statyczne MB Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16035.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16036.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16037.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16038.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16039.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16040.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16041.html BS Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16042.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16043.html Grupy: 011,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16044.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16045.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16046.html Dynamiczne: notlauf pojawiał się ok 3,5-3,7k - 00575 Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16047.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16048.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16049.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16050.html Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16051.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16052.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16053.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_16054.html Po wszystkim miałem jeszcze dwa błędy: Control Module Part Number: 038 906 018 P Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1629 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 00028 1 Fault Found: 00671 - Cruise Control Switch (E45) 25-00 - Unknown Switch Condition VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 018 P Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G00SG 1629 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 00028 1 Fault Found: 00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent Z góry dziękuję wszystkim za analizę :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #22 Napisano 26 Czerwca 2010 Kolego jak czyściłeś turbinkę spojrzałeś czy łopatki są proste wystarczy lekkie skrzywienie i efekt przeładowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grikom Zgłoś #23 Napisano 26 Czerwca 2010 bez podłączonego węża przeładowuje, a to ciekawe ;] chyba ktoś kręcił cięgnem od gruchy i kiery nie pracują we właściwym zakresie;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
granwork Zgłoś #24 Napisano 27 Czerwca 2010 w logach nadal źle ustawiony kąt wtrysku , proponuje mała wskazówkę jak ustawić kąt zapożyczone z innego forum : http://www.a4-klub.pl/smf...ic,10913.0.html ( tylko trzeba być zarejestrowanym, zalogowanym) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #25 Napisano 28 Czerwca 2010 w logach nadal źle ustawiony kąt wtrysku , Kąt wtrysku jest zły - to wiem, ale nie to jest w tej chwili moim największym problemem... Chyba, że ma to wpływ na przeładowanie? proponuje mała wskazówkę jak ustawić kąt zapożyczone z innego forum : http://www.a4-klub.pl/smf...ic,10913.0.html ( tylko trzeba być zarejestrowanym, zalogowanym) TUTAJ nie trzeba się rejestrować Kolego jak czyściłeś turbinkę spojrzałeś czy łopatki są proste wystarczy lekkie skrzywienie i efekt przeładowania. Osobiście nie czyściłem, robił to mechanik, który wymieniał mi silnik i nic podejrzanego nie zauważył... bez podłączonego węża przeładowuje, a to ciekawe ;] chyba ktoś kręcił cięgnem od gruchy i kiery nie pracują we właściwym zakresie;] ... no właśnie ta gruszka nie daje mi spokoju. Może zacząć od jej wymiany nim zmienię turbinę :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
granwork Zgłoś #26 Napisano 28 Czerwca 2010 możliwe ze ktoś przestawił cięgno proponował bym gruszkę podmienić z tego samej turbiny, mają na szrotach albo od kolegi po co kasę wydawać jak może to nie to, a najlepiej sprawdź tak : Włącz basic settings grupa 11 i obserwuj sztangę jaki ma zakres ruchów, sztanga co 10 sekund powinna być wciągana i wysuwana z gruszki siłownika a zakres jej skoku powinien wynosić około 1.8 cm. Jeśli sztanga przesuwa się tylko kilka milimetrów to musisz odpiąć klips zabezpieczający koniec sztangi na dźwigni zmiennej geometrii i zsunąć koniec sztangi w bok w lewo a po jej zdjęciu sprawdzić palcami czy blokuje się ruch samej dźwigni na turbosprężarce czy blokuje się sama sztanga podczas jej wsuwania/wysuwania z gruchy. Jeśli blokuje się sztanga z gruszki to do wymiany lub regeneracja, a jeśli zacina się dźwignia zmiennej geometrii przy turbo to turbo do czyszczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #27 Napisano 30 Czerwca 2010 możliwe ze ktoś przestawił cięgno proponował bym gruszkę podmienić z tego samej turbiny, mają na szrotach albo od kolegi po co kasę wydawać jak może to nie to, a najlepiej sprawdź tak ...) Obecna sztanga "rusza się" tak jak trzeba... Czyżby mój przypadek był jednak skomplikowany :dupablada Spróbowałem Samodzielnej analizy TDI no i zawiesiłem sie juz na pkt 1 - badanie przepływomierza? Wygląda na padnięty (chyba, że źle interpretuję wyniki). Może to w nim tkwi przyczyna "notlaufa"? no i analizując dalej to wychodzi, że turbina pompuje jak głupia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
granwork Zgłoś #28 Napisano 30 Czerwca 2010 z twoich logów wynika ze przepływomierze działa poprawnie leciutkie odchylenia ale jest ok. Mi się wydaje kijowo coś wyczyszczona ta turbinka albo już złomowata ile ma nalatane ?? albo coś z gruszką, ciężko stwierdzić na odległość. A kolektor tez czyściłeś z egr ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #29 Napisano 30 Czerwca 2010 z twoich logów wynika ze przepływomierze działa poprawnie leciutkie odchylenia ale jest ok. ufff... bo już myślałem, że kolejnych kilka stówek pójdzie. Mi się wydaje kijowo coś wyczyszczona ta turbinka albo już złomowata ile ma nalatane ?? albo coś z gruszką, ciężko stwierdzić na odległość. A kolektor tez czyściłeś z egr ?? Ile ma nalatane to tego nikt nie wie... Na blacie prawie 260k ale to mocno zaniżony wynik Mechanik raczej się starał podczas czyszczenia (dobry znajomy więc raczej nie robi mnie w bambuko...). Stwierdził też, że widział turbiny w gorszym stanie od mojej i takich problemów nie było. EGR nie wygląda na zasyfiony, ale przyznam, że do środka nie było zaglądane... Popatrzymy. THX Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
granwork Zgłoś #30 Napisano 30 Czerwca 2010 weź prawidłowo ustaw kąt wtrysku . A potem zrób logi statyczne i dynamiczne(na 3 bieg) każdych blok oddzielnie 00,03,08,11 i zobaczymy (Tylko ja będziesz robił dynamiczne to log np 03 trzeci bieg i do końca to potem zgaś auto żeby tryb awaryjny się wyłączył i tak przy każdym z logów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #31 Napisano 30 Czerwca 2010 to kąt wtrysku ma aż taki wpływ na przeładowania? jeśli nie to logi wyżej są właśnie zrobione w opisany przez Ciebie sposób... Te ostatnie błędy pojawiły się jedynie po ostatnim logowaniu (ale to mogła być wina kierowcy bo mi chciał jechac na 4-ce z 1k obrotów :doh i prawie "zadusił" silnik) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
granwork Zgłoś #32 Napisano 30 Czerwca 2010 Nie wpływa zbytnio ale drobne odchylenie są z dawką i wtryski prawidłowo nie działają jak jest np. kąt 00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #33 Napisano 30 Czerwca 2010 Kąt wtrysku masz trochę przesunięty, ale widać że komp go daje radę jako tako wysterować, przy takim ustawieniu nie wywaliłby błędu raczej. Przyczyną może być powietrze w paliwie, czasem ten błąd wyskakuje także kiedy silnik chodzi na bardzo niskich obrotach, spada ciśnienie wewn. pompy i kąt wtrysku nie daje się wysterować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #34 Napisano 30 Czerwca 2010 czasem ten błąd wyskakuje także kiedy silnik chodzi na bardzo niskich obrotach, spada ciśnienie wewn. pompy i kąt wtrysku nie daje się wysterować. ..a że: o mogła być wina kierowcy bo mi chciał jechac na 4-ce z 1k obrotów i prawie "zadusił" silnik) dlatego tymi błędami się bardzo nie przejmuję Dzięki za potwierdzenie :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #35 Napisano 30 Czerwca 2010 Niskie obroty mam na myśli takie że ledwo dyga silnik, coś koło 300-400 przez parę sekund, ale mogło się i tak zdarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #36 Napisano 16 Lipca 2010 Nareszcie naprawione. :marecek Winna okazała się turbina - a raczej to co z nią zrobił poprzedni silnik podczas uszkodzenia. Kilka fotek poglądowych uszkodzeń mechanicznych powstałych na łopatkach i wirniku turbiny: Oczywiście zrobiłem teraz ponownie logi i poproszę znawców o rzut fachowym na nie okiem MB: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17744.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17745.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17746.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17747.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17748.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17749.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17750.html BS Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17751.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17752.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17753.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17754.html Dynamiczne: Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17755.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17756.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17757.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17758.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17759.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17760.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17761.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tony_w_17762.html Czy oprócz kiepskiego kąta wtrysku widać coś niepokojącego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #37 Napisano 16 Lipca 2010 Nie zagłebiałem się bo ide lulu. turbo seryjne afn? Bo coś późno wstaje. Tak do hmm 3tysi to słabawo pompuje. Przepływka leży. Kąt wtrysku też. Pozdrawiam i jutro jak nie zapomnę, bardziej luknę w te logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #38 Napisano 17 Lipca 2010 Kąt wtrysku jest git, ale turbo ssie, za wolno wstaje... przepływomierz jest do wymiany j/w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #39 Napisano 18 Lipca 2010 Fakt, to tak jak się wieczorami przed kompem siedzi:doh Kąt wtrysku cacy, bo mi oko na minusie opadło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #40 Napisano 18 Lipca 2010 Źle wyregulowana sztanga (zobacz wypełnienie zaworu, i ciśnienie, nie ma totalnie żadnego overboostu). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach