Skocz do zawartości
mlodymechanik

[B3]Wysokie spalanie 1.8 AAM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow potrzebuje pomocy mam b3 1.8 na benie pali mi 15l na 100km sonda chodzi przeplywomierz wyczyszczony nowy filtr powietrza przepustnica czysta nowe swiece kaple palec kopolka. Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe???? co jeszcze moge sprawdzic juz rozkladam po malu rece:( ile moze palic ten silnik?z gory dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegow potrzebuje pomocy mam b3 1.8 na benie pali mi 15l na 100km sonda chodzi przeplywomierz wyczyszczony nowy filtr powietrza przepustnica czysta nowe swiece kaple palec kopolka. Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe???? co jeszcze moge sprawdzic juz rozkladam po malu rece:( ile moze palic ten silnik?z gory dziekuje za pomoc
filtr powietrza sprawdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe????

Można odczytać kody błyskowe. Poszukaj na forum bo było napewno.

Jesteś pewny na 100% że z lambdą wszystko ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegow potrzebuje pomocy mam b3 1.8 na benie pali mi 15l na 100km sonda chodzi przeplywomierz wyczyszczony nowy filtr powietrza przepustnica czysta nowe swiece kaple palec kopolka. Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe???? co jeszcze moge sprawdzic juz rozkladam po malu rece ile moze palic ten silnik?z gory dziekuje za pomoc

 

A gdzie ty masz tam przepływomierz ???

 

Mogę podać Ci parę podpowiedzi. U mnie też był problem ze spalaniem w cyklu miejskim rzędu 15 litrów i w trasie poniżej 8 nie mogłem zejść. Poza standardowymi świecami, kablami, filtrami itp. ostatnio przyjrzałem się potencjometrowi przepustnicy. Okazało się że nie dość że jest źle ustawiony, to jeszcze nie da się go ustawić dobrze... cała obudowa popękana, wkręty zjechane - ktoś go chyba młotkiem ustawiał ;) Szybkie poszukiwania i kolega z Forum Golfa za 50PLN zepchnął mi używany w super stanie.

Poczekałem tylko z wymiana aż się nieco ociepli, a przez ten czas wyjeździłem bak paliwa na dodatku LiquiMoly czyszczącym wtrysk - tak na wszelki wypadek, żeby komputer miał komfortowe warunki do przystosowania się ;)

W końcu pewnego ranka wymieniłem potencjometr przepustnicy, ustawiłem go zgodnie z opisem, i reset ECU.

Rezultat ? Spalanie w trasie - ok. 6 litrów, przy jeździe z prędkością 90-110 km/h. Dziś liczyłem na trasie 250 km, więc odcinek już w miarę "zauważalny". W mieście poniżej 10. Dynamika jazdy - super.

 

A jeśli chodzi o odczytanie błędów - musi mieć gdzieś złącze. Kodów błyskowych on raczej nie posiada (no, przynajmniej mój tego luksusu nie oferuje ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeśli chodzi o odczytanie błędów - musi mieć gdzieś złącze. Kodów błyskowych on raczej nie posiada (no, przynajmniej mój tego luksusu nie oferuje )

może w b4 już nie ma kodów błyskowych?? ale w b3 są.

tu masz kolego link o kodach:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=843909#post843909

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy za bzdury wypisujecie? :kwasny: W B3 są kostki do podłączenia się pod komputer silnika. jak nie możecie ich znaleźć w okolicach silnika, to będą pod mieszkiem od lewarka skrzyni biegów. I trzeba mieć odpowiedni kabelek z przejściówką. Ja takowy mam i mogę VAG-ować i B3 i B4 i B5. Vagowałem tomali75 VR-a w taki sposób i normalnie wyświetlało mi kody błędów.

Poza tym w B4 złącze OBD2 masz pod licznikiem.

Radzę doczytać tematy w dziale diagnostyki VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co wy za bzdury wypisujecie?

o jakich bzdurach dokładnie kolego mówisz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O takich, że w B3 jak masz normalny kabelek a nie jakiś SHIT z Biedronki, to zvagujesz paska i pokaze ci na kompie kody błędów. A jak ktos chce kody błyskowe, to niech sobie latarką pomruga po oczach. A co do B4 to już standardowo miały złącze OBD2 :D

 

A jeśli ktoś nie wie, jak wygląda kabel do B3 - to dziś w dzień wrzucę fotę - jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O takich, że w B3 jak masz normalny kabelek a nie jakiś SHIT z Biedronki, to zvagujesz paska i pokaze ci na kompie kody błędów. A jak ktos chce kody błyskowe, to niech sobie latarką pomruga po oczach.

Ale można tym złączem do którego Ty podpinasz kabelek zdiagnozować po kodach błyskowych, tak jak w polonezie :P Mówię o b3. Niektórzy wolą wydać kasę na coś innego niż na kabelek i program czy na wizytę w warsztacie...

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że można ale po co sobie życie utrudniać? Podpinasz kabelki i masz od razu czarno na białym - co i jak :D Mowa oczywiście o B3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpinasz kabelki i masz od razu czarno na białym - co i jak Mowa oczywiście o B3.

I kupować interfejs za 60 zł + przejściówka na OBD1 + przesyłka żeby raz się podłączyć pod auto, które można zdiagnozować i bez tego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I kupować interfejs za 60 zł + przejściówka na OBD1 + przesyłka żeby raz się podłączyć pod auto, które można zdiagnozować i bez tego....

Ja kupiłem kabelek do B5 z przejściówką na starsze modele. I na pewno nie za 60 zeta :D I nie kupiłem tego po to, by się raz podłączyć :fajny

Ale dobra - koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja kupiłem kabelek do B5 z przejściówką na starsze modele. I na pewno nie za 60 zeta I nie kupiłem tego po to, by się raz podłączyć

To to ja wiem, też mam interfejs z przejściówką na OBD1. Ale w przypadku sprawdzania tylko swojej bryki wydaje mi się że nie warto inwestować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności