mlodymechanik Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2010 Witam kolegow potrzebuje pomocy mam b3 1.8 na benie pali mi 15l na 100km sonda chodzi przeplywomierz wyczyszczony nowy filtr powietrza przepustnica czysta nowe swiece kaple palec kopolka. Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe???? co jeszcze moge sprawdzic juz rozkladam po malu rece:( ile moze palic ten silnik?z gory dziekuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 24 Marca 2010 Witam kolegow potrzebuje pomocy mam b3 1.8 na benie pali mi 15l na 100km sonda chodzi przeplywomierz wyczyszczony nowy filtr powietrza przepustnica czysta nowe swiece kaple palec kopolka. Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe???? co jeszcze moge sprawdzic juz rozkladam po malu rece:( ile moze palic ten silnik?z gory dziekuje za pomoc filtr powietrza sprawdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodymechanik Zgłoś #3 Napisano 24 Marca 2010 Filtr jest nowy nawet 500 km na nim nie zrobiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2010 Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe???? Można odczytać kody błyskowe. Poszukaj na forum bo było napewno. Jesteś pewny na 100% że z lambdą wszystko ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2010 Witam kolegow potrzebuje pomocy mam b3 1.8 na benie pali mi 15l na 100km sonda chodzi przeplywomierz wyczyszczony nowy filtr powietrza przepustnica czysta nowe swiece kaple palec kopolka. Chcialem tez sie podpiac pod komputer ale pasior nie ma wtyczki zeby sie podlaczyc do kompa czy jest to mozliwe???? co jeszcze moge sprawdzic juz rozkladam po malu rece ile moze palic ten silnik?z gory dziekuje za pomoc A gdzie ty masz tam przepływomierz ??? Mogę podać Ci parę podpowiedzi. U mnie też był problem ze spalaniem w cyklu miejskim rzędu 15 litrów i w trasie poniżej 8 nie mogłem zejść. Poza standardowymi świecami, kablami, filtrami itp. ostatnio przyjrzałem się potencjometrowi przepustnicy. Okazało się że nie dość że jest źle ustawiony, to jeszcze nie da się go ustawić dobrze... cała obudowa popękana, wkręty zjechane - ktoś go chyba młotkiem ustawiał Szybkie poszukiwania i kolega z Forum Golfa za 50PLN zepchnął mi używany w super stanie. Poczekałem tylko z wymiana aż się nieco ociepli, a przez ten czas wyjeździłem bak paliwa na dodatku LiquiMoly czyszczącym wtrysk - tak na wszelki wypadek, żeby komputer miał komfortowe warunki do przystosowania się W końcu pewnego ranka wymieniłem potencjometr przepustnicy, ustawiłem go zgodnie z opisem, i reset ECU. Rezultat ? Spalanie w trasie - ok. 6 litrów, przy jeździe z prędkością 90-110 km/h. Dziś liczyłem na trasie 250 km, więc odcinek już w miarę "zauważalny". W mieście poniżej 10. Dynamika jazdy - super. A jeśli chodzi o odczytanie błędów - musi mieć gdzieś złącze. Kodów błyskowych on raczej nie posiada (no, przynajmniej mój tego luksusu nie oferuje ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2010 A jeśli chodzi o odczytanie błędów - musi mieć gdzieś złącze. Kodów błyskowych on raczej nie posiada (no, przynajmniej mój tego luksusu nie oferuje ) może w b4 już nie ma kodów błyskowych?? ale w b3 są. tu masz kolego link o kodach: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=843909#post843909 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 26 Marca 2010 Co wy za bzdury wypisujecie? W B3 są kostki do podłączenia się pod komputer silnika. jak nie możecie ich znaleźć w okolicach silnika, to będą pod mieszkiem od lewarka skrzyni biegów. I trzeba mieć odpowiedni kabelek z przejściówką. Ja takowy mam i mogę VAG-ować i B3 i B4 i B5. Vagowałem tomali75 VR-a w taki sposób i normalnie wyświetlało mi kody błędów. Poza tym w B4 złącze OBD2 masz pod licznikiem. Radzę doczytać tematy w dziale diagnostyki VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #8 Napisano 26 Marca 2010 Co wy za bzdury wypisujecie? o jakich bzdurach dokładnie kolego mówisz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2010 O takich, że w B3 jak masz normalny kabelek a nie jakiś SHIT z Biedronki, to zvagujesz paska i pokaze ci na kompie kody błędów. A jak ktos chce kody błyskowe, to niech sobie latarką pomruga po oczach. A co do B4 to już standardowo miały złącze OBD2 A jeśli ktoś nie wie, jak wygląda kabel do B3 - to dziś w dzień wrzucę fotę - jak to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2010 (edytowane) O takich, że w B3 jak masz normalny kabelek a nie jakiś SHIT z Biedronki, to zvagujesz paska i pokaze ci na kompie kody błędów. A jak ktos chce kody błyskowe, to niech sobie latarką pomruga po oczach. Ale można tym złączem do którego Ty podpinasz kabelek zdiagnozować po kodach błyskowych, tak jak w polonezie Mówię o b3. Niektórzy wolą wydać kasę na coś innego niż na kabelek i program czy na wizytę w warsztacie... Edytowane 26 Marca 2010 przez Qdlik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2010 Wiem, że można ale po co sobie życie utrudniać? Podpinasz kabelki i masz od razu czarno na białym - co i jak Mowa oczywiście o B3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2010 Podpinasz kabelki i masz od razu czarno na białym - co i jak Mowa oczywiście o B3. I kupować interfejs za 60 zł + przejściówka na OBD1 + przesyłka żeby raz się podłączyć pod auto, które można zdiagnozować i bez tego.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2010 I kupować interfejs za 60 zł + przejściówka na OBD1 + przesyłka żeby raz się podłączyć pod auto, które można zdiagnozować i bez tego.... Ja kupiłem kabelek do B5 z przejściówką na starsze modele. I na pewno nie za 60 zeta I nie kupiłem tego po to, by się raz podłączyć :fajny Ale dobra - koniec OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2010 Ja kupiłem kabelek do B5 z przejściówką na starsze modele. I na pewno nie za 60 zeta I nie kupiłem tego po to, by się raz podłączyć To to ja wiem, też mam interfejs z przejściówką na OBD1. Ale w przypadku sprawdzania tylko swojej bryki wydaje mi się że nie warto inwestować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach